Budu si kupovat kolo a potřebuju poradit s výběrem. Kolo budu mít hlavně na výlety do přírody, silnici se budu snažit vyhýbat(ne vždy to půjde).
Prakticky se rozhoduju mezi tímto a tímto
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
Ale já tomu hovno rozumim
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
já jsem stará škola, na kotoučích bych netrval, klasiky taky umí brzdit dostatečně, pokud nemáš 120kg nebo namrzlý ráfky z hlubokýho sněhu..
ty kotouče budou dle mě náročnější na údržbu, bude s tím víc sraní, ale zas když uděláš z ráfku osmu, tak jedeš a brzdíš..
já osobně bych vzal to GT asi, ale ani s jedním nešlápneš vedle, pokud nechceš závodit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr kola
Jo to by se hodilo rict ze mam asi 100 kilo
ale zas ty véčka: nastavíš špalky aby dobře dosedaly na ráfek a dál se o to nestaráš..
nevím jak moc tvrdé jsou ty kotouče, ale když s ním jebneš o něco, tak se pravděpodobně ohne..(ale zas to půjde narovnat, jen se to blbě centruje)
véčka zase kurví ráfky, sice to pár desítek tisíc km trvá, ale časem ten ráfek půjde do kytek..
každý má svý plus i mínus, nejlepší je zkusit a vzít co ti sedne víc..
jo a já už do kol moc nefušuju, takže je možný že tu třeba plácám kraviny, počkej na zejtra až přijdou nějaký aktivní cyklisti
Nebo totok , ale nevím jakou velikost rámu potřebuješ ...
Jináč z tvého výběru je lepší Mongoose.
Mám vyzkoušený značky Merida a Rock Machine, vždycky ok. GT se taky vcelku jezdí ( i na silnici ). Značka Mongoose by podle oblíbenosti byla asi ( podle mě ) nejhorší ...
Naposledy editováno 31.01.2011 02:31:42
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr kola
Vespa píše: Ráfkový brzdy bych do terénu v životě nechtěl! Stačí projet blatem nebo jen kalužou a je vymalováno.
já teda přiznávám podruhé že jsem stará škola a pamatuju dobu kdy V-breaky přišly na svět (bylo to v minulém století) a i s těmahle brzdama jsme dokázali závodit v každém terénu a za každého počasí..
sjezdy z trojmezí na šumavě, z plechýho, v lese se valilo kopcom dole přes 65km/h a vždy když jsem potřeboval, tak jsem zastavil
ale chápu že dvouletýmu klukovi připadá všechno krom kotoučů jako prehistorická technika
fakt jediný kdy to nebrzdilo bylo, když byly ráfky namrzlý.. to jsme pak záviděli klukům s hydraulickejma - ráfkovejma - magurama, protože ty brzdily pořád..
ale že by v-breaky nefungovaly v blátě nebo nedej bože po projetí kaluže?? to už si nějak nepamatuju, ale ono už je to dávno..
Naposledy editováno 31.01.2011 02:29:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr kola
Za mě je velká výhoda kotoučovek v tom, že když chvíli jedeš hlubším bahnem tak máš zadělanej ráfek, ale brzdy furt čistý a když máš kolo rozhozený, tak kotouč je furt OK. Trefit a zkřivit brzdovej kotouč se mi za 7 let ještě nepovedlo - ale su hobík, nejezdím žádnej extrém. Každopádně pokud kotoučovky tak radím připlatit a koupit nějakou vyšší řadu, s těmahle lidi spokojený nejsou a právě tam není moc velkej posun účinku oproti těm véčkům.
Jen se dívám že Mongoose má klasický pedály a GT nášlapný, ale počítám že to máš okaučovaný
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
Béďa píše: rockmachine tsunami
k tomuhle kolu bych měl otázku.. najde se tu někdo kdo může porovnat Sram vs. Shimano?
Jestli je ta devítková řada na úrovni XT nebo kde a jak to celkově funguje ?
A kliky Truvativ, nevim jestli k tomu dali nějakej nevhodnej řetěz nebo kde je problém, ale moc o.k. to vepředu nechodí..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr kola
dva_hrnce píše: já teda přiznávám podruhé že jsem stará škola a pamatuju dobu kdy V-breaky přišly na svět (bylo to v minulém století) a i s těmahle brzdama jsme dokázali závodit v každém terénu a za každého počasí..
sjezdy z trojmezí na šumavě, z plechýho, v lese se valilo kopcom dole přes 65km/h a vždy když jsem potřeboval, tak jsem zastavil
ale chápu že dvouletýmu klukovi připadá všechno krom kotoučů jako prehistorická technika
fakt jediný kdy to nebrzdilo bylo, když byly ráfky namrzlý.. to jsme pak záviděli klukům s hydraulickejma - ráfkovejma - magurama, protože ty brzdily pořád..
ale že by v-breaky nefungovaly v blátě nebo nedej bože po projetí kaluže?? to už si nějak nepamatuju, ale ono už je to dávno..
Tos mě urazil, já jsem psychicky na úrovni minimálně 2,5 let
Prehistorická technika to není, na silnici nebo trialu jejich výhody stále převažujou nad kotoučovkama, akorát do mokra a špíny se prostě nehodí. Jasně že když dřív nic jinýho nebylo tak jste na tom jezdili, ale když si vyzkoušíš kolo s dobrejma kotoučovkama tak je to 100 a 1.
Když vjedeš do bláta tak ta ráfková začne pištět, skřípe v tom ten písek (ráfek si určitě libuje) a samozřejmě to začně mnohem míň brzdit. Zkusil jsem jak levný tak drahý ráfkový brzdy, lankový i hydraulický a u každý dojde v těžkých podmínkách k poklesu účinku. U kotouče nic takovýho není.
u véček taky hodně záleží na kvalitě, některý nebrzdily, jiný byly luxus, jako se vším..
A s bordelem máš pravdu, na druhou stranu mi ráfek vydržel několik let, v takovým marastu zas nejezdíš denně a když se naučíš ignorovat ten zvuk, tak pohoda..
ale pamatuju kamarádovo kolo za bůro z plusu, tomu stačil déšť a nebrzdilo vůbec
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
Priznam se, ze jsem zatim pro klasiku, ale to je asi tim ze mam rad jednoduchost a blbuvzdornost
Ty naslapy je dobra pripominka, toho jsem si nevsiml a rozdil v cene(2000) tam taky je..
Jinak mam 187 cm takze ram asi XLko...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr kola
Nějaká diskuze konkrétně k těm kotoučovkám na Mongoosovi je tady. Já když sem si kupoval Pellse tak tam byly mechanický kotoučovky Hayes a ty stály za prd (každou chvíli se musely seřizovat, brzdnej účinek o ničem, víceméně buď škrtaly nebo nebrzdily), koupil sem mechanický Avidy BB7 a je to o 100% jinde. Ty Avidy mají trochu tvrdší nástup ale vše je o zvyku. S hydraulickejma kotoučovkama zkušenosti nemám, to už ti bohužel neporadím, ale předpokládám, že tam bude rozdíl mezi nižší a vyšší řadou znát o dost víc jak u mechanickejch.
Ale pokud budeš mít kolo jen na projížďky přírodou normálním terénem, žádný hardcore sjezdy po skalách nebo nějakej cyklotrial (s čímž nepočítám když vybíráš kolo do 15.000), tak ti budou véčka stačit
Lepsi pedaly jsou SPD nez bezne.Na SPDckach zabiras spickou coz je spravne a noha ti drzi pevne,za to na beznejch slapes stredem nohy a noha se neustale vrti..Jde jen o zvyk.Parkrat spadnes
Naposledy editováno 31.01.2011 12:56:16
1 reakcí na tento příspěvek Výběr kola
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr kola
Naposledy editováno 31.01.2011 13:14:15