globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava karbonové kapoty
Ahojte experti na karbonové vlákna. Koupil jsem přední kapotu origo aprilia z karbonu. bohužel je v trošku horším stavu viz foto. Místy je popraskaná, kousek chybí, na pár místech je rozlámaná. Dá se to opravit tak, aby zůstala zachovaná struktura těch vláken? Jelikož je to originální výrobek, tak zpracování je opravdu perfektní. nálepky jsou pod lakem... jestli to ale nemá cenu, tak to asi jen obalím laminátem a bude.
moc dík za konstruktivní příspěvky


Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

7.3.2011 v 20:39 | Nahoru | #1
značkuju, tohle mě zajímá

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

7.3.2011 v 20:40 | Nahoru | #2
-vodník-> máš nějaké zkušenosti?

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

7.3.2011 v 20:47 | Nahoru | #3
škrábance zabrousit a vyleštit,praskliny slepit laminovací pryskyřicí.pak zabrousit a vyleštit!nesmíš tam mít akorát bublinky!
bych to udělal já

Oprava karbonové kapoty

7.3.2011 v 20:48 | Nahoru | #4
moc o tom nevím ale karbon ti nikdo neopravý podle mě jedině to zalepit normálně lepidlem

Naposledy editováno 07.03.2011 20:48:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonové kapoty

7.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #5
alda82> prosím rozveď to lepení laminovací pryskyřicí. jsem úplný laik a rád bych to zkusil sám

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

7.3.2011 v 23:06 | Nahoru | #6
Kubát> Určitě byse hodilo vědět, jestli ty karbonové kapoty jsou dělané z epoxidové pryskyřice, nebo polyesterové - protože polyesterovou pryskyřice nemůžeš opravovat epoxidovou - nespojí se...na laminování nejsem odborník, ale něco málo o tom vím...

Jinak potrhané karbonové vlákno samozřejmě neopravíš. Aby to nešlo vidět, musel bysi celou plochu, kde se nachází to poškození, přetáhnout karbonovým vláknem - samozřejmě dodržet správný postup - nejdříve obrousit od laku, barvy, zbavit nálepek, poté dobře prosytit pryskyřicí karbonovou tkaninu, pak to hodit do pytle a zavakuovat - no odsát vzduch (pro vytlačení bublinek z pryskyřice - aspoň laicky ve zkratce...pro člověka, který to nikdy nedělal asi celkem problém...

E: i/y

Naposledy editováno 07.03.2011 23:13:35

Oprava karbonové kapoty

7.3.2011 v 23:08 | Nahoru | #7
Když je to prasklé, tak jsou přerušená vlákna. Z toho plyne jasná a jediná odpověď na tvou otázku = do absolutně původního stavu to dostat nemůžeš. Tím ale samozřejmě neříkám, že to nejde opravit. Pokud chceš kvalitu, tak se asi opravdu vyplatí dát to odborníkovi. Jednoho znám - máš-li zájem, ozvi se zprávou.

P.S. Říkat karbonovým kapotám "originání" je docela divoké

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

Skvělá odpověď, děkuji! 7.3.2011 v 23:13 | Nahoru | #8
Pokut to delala poradna firma tak je to epoxidove srovnat co nejpecliveji vlakna v miste lomu/ pretahnout je/ neboj dal to nekrupne, zezadu probrousit az na vlakna a preplatovot/ prelaminovat 80-100gr by mela v poho stacit/ ze zadu ,ZEpredu srovnat vycistit vybrousit a zalit prelestit ale ten lom pujde uz vždy videt. Pokut to je pod lakem v miste lomu prvne obrousit lak az pak zalit zalestit a znova laknout ale proc jeto lakle?? hmotnost navic
Nalepky jsou prelakovane nebo toje barva strikla do formy???? dle toho zeleneho caru mi to nepripada ze by to bylo pod lakem viz obr.1... neni to jen gelcoat?
Edit Jen tak kolik si zani dal pokut to neni tajne?...

Naposledy editováno 07.03.2011 23:19:04

Oprava karbonové kapoty

8.3.2011 v 00:11 | Nahoru | #9
Značkuju , jeden z Monsterů co mám v garáži to také potřebuje...

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

8.3.2011 v 09:42 | Nahoru | #10
Pjercak> díky za rady. možná tě bud uještě kontaktovat do PM. jinak je to opravdu originální díl aprilia ty nálepky jsou origo zalakované, jen ta zelená co tam byla, je zbytek polepu co tam byly jako italská vlajka a byly po celé kapotě
edit: jinak stálo to 800 i s poštovným, takže bych řekl že žádná hrůza

Naposledy editováno 08.03.2011 10:24:18

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

8.3.2011 v 18:05 | Nahoru | #11
Jo vespod je nejak hrubci ppohledova je jemnejsi jak to je asi tlusté a kolik važí???
A co skusit nejakou firmu typka co se zabyva laminovanim precejen kupovat kilo pryskirice kvuli oprave....

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

8.3.2011 v 19:15 | Nahoru | #12
Pjercak> váží to asi 400 gr. zevnitř to není nijak ošetřené, jsou to jen vlákna. jde mi o to, co mi už někdo radil, jestli ty praskliny "nepodlepit" tkaninou a povrch vybrousit a zatřít pryskyřicí. zase dávat to někomu, kdo si za to veme X tisíc, to už jsem mohl mít za 7 novou z usa. co jsem si četl tvoje příspěvky, zdá se, že tomu celkem rozumíš. kdybys mohl, poraď, co použít za tkaninu a co za pryskyřici. díkec

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 20:36 | Nahoru | #13
prosím ještě o další zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonové kapoty

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2011 v 21:18 | Nahoru | #14
Kubát> Určitě zespodu přelaminovat,použil bych karbon. tkaninu(kvůli pevnosti a nezapomenout zdrsnit povrch) a epoxidovou pryskyřici.Vršek vybrousit téměř na tkaninu a zalít gelcoatem a zabrousit do roviny a zaleštit.Vidět to už bude stejně pokud jsou vlákna tržený.

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 21:26 | Nahoru | #15
ManiaC> mohl bys mi poradit jaké přesně použít materiály? třeba odkazy nebo tak nějak. vůbec se v tomto oboru neorientuju. to že to bude poznat je mi jasné, ale zase je škoda to kitovat a stříkat barvou, když je to tak pěkné
edit: jakým šmirglem to taky brousit? 600, 1000? hrubší?

Naposledy editováno 09.03.2011 21:28:57

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:07 | Nahoru | #16
Já nakupuju uhavla

Uhlíková tkanina 200g/m2 kepr 2/2
Epoxidová pryskyřice LH 160 certifikováno Germanische L´loyd + tužidlo 135 MGS
na pohledovou vrstvu Polyesterový gelcoat/Vorgelat/ T30 MGS čirý + peroxid Havelperox1

spodní vrstvu kterou budeš podlepovat zdrsni nějakou 240 a vrchní brus postupně až na 2500 aby to pak mělo lesk.

možná někdo poradí jinak ale s tímhe mám zkušenosti já a výsledky jsou super.
Dnes jsem dodělal přední masku a vypadá to super,váha 450g oproti 850g origo plastu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:16 | Nahoru | #17
ManiaC> ta vnitřní strana mi příjde, že je to jen tkanina bez povrchové úpravy, jsou tam vidět i cítit ty vlákna

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:30 | Nahoru | #18
ja pouzivam 145 a 160 tuzidlo 135 a H 10
gelcoat eg 100

jinak neni 200 G zbytecne moc?? ale v jedne vrstve aso OK , neni lepsi pouzit dve tencido križe???? kolem te 100g/m urco uhliku ale zase kvuli oprave kupavat metr uhliku skus se zeptat jestli nemaj nejake rozumne zbytky.....
na to podlepeni by stacilo i sklo si myslim

Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:34 | Nahoru | #19
Kubat neni to pohledove jeto delane jen v jedno strannne forme a vakuovane tkanina se stalsi avytvori povrch hrbolaty jak jsou vlakne je tam jen nezvbytne nutne množstvi pryskirice toje oka proste to obrus až naty vlakna zacne seto jakoby trepit musis tu novou pryskiricinavazat na vlakna at to dobre drzi

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:34 | Nahoru | #20
Kubát> jsou prosycený pryskyřicí a aby se ti to spojilo musíš to zdrsnit

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:36 | Nahoru | #21

Pjercak píše: ja pouzivam 145 a 160 tuzidlo 135 a H 10
gelcoat eg 100

jinak neni 200 G zbytecne moc?? ale v jedne vrstve aso OK , neni lepsi pouzit dve tencido križe???? kolem te 100g/m urco uhliku ale zase kvuli oprave kupavat metr uhliku skus se zeptat jestli nemaj nejake rozumne zbytky.....
na to podlepeni by stacilo i sklo si myslim



už si dělal s tím gelem?

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:48 | Nahoru | #22
Jo zatim stim delam pokusy na stitku striknul jsem to a dost blbe se stim pracuje chcce to spis tenko vrstvicku nevedel cokoupit tak sem poridil toto jan pokus omyl jinak ja spis laminuju lodicky modelar no
Ale ty vypadas na skuseneho borce

Naposledy editováno 09.03.2011 22:49:18

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 22:57 | Nahoru | #23
Pjercak> do ted sem se v tom jen plácal,teď už to konečně vypadá dobře,ten gel co používáš sem po jednom pokusu zahodil,musí se dělat strašně slabá vrstva a když ho potřebuješ lehce přebrousit tak seš hned na tkanině
zítra hodím foto mých výtvoru pro pobavení

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

9.3.2011 v 23:08 | Nahoru | #24
manic aha takze taky laminator amater a tak pres zimu je se treba pobavit Jo hod foto lidi se radi podivaji zatim. Ano slaba vrstva musis mit dokonalou formu aale zase setris hmotnostneco co sem vytvoril
EDIT Manic aha my se uz bavily ale fota hod

Naposledy editováno 09.03.2011 23:11:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonové kapoty

10.3.2011 v 16:10 | Nahoru | #25
Pjercak>Tak malá ukázka,je to focený mobilem takže nic moc kvalita








ještě se to musí rozleštit,musím kontaktovat o radu Osirise

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava karbonové kapoty

10.3.2011 v 16:48 | Nahoru | #26
ManiaC> pane, tak to klobouk dolů
čistě teoreticky. na kolik by u tebe vyšly nějaké díly na Tuono? (myslím tím takové ty boční krytku na motoru)

1 reakcí na tento příspěvek Oprava karbonové kapoty

10.3.2011 v 17:46 | Nahoru | #27
Kurde to prida hodne respektu a kila dolu
z jakch to mas gramaží?

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

10.3.2011 v 19:47 | Nahoru | #28
Pjercak> tak přední díl váží 450g,origo má 850g

(reakce na) Oprava karbonové kapoty

10.3.2011 v 19:49 | Nahoru | #29

Kubát píše: ManiaC> pane, tak to klobouk dolů
čistě teoreticky. na kolik by u tebe vyšly nějaké díly na Tuono? (myslím tím takové ty boční krytku na motoru)



tak já mám RSV,takže mám formz jen na to,na tuono by se musely nadělat formy,pošli foto těch krytů

Oprava karbonové kapoty

10.3.2011 v 20:31 | Nahoru | #30
A forma ta je draha a rucni prace také a carbon nono to stoji

Pekna hmotnost
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist