právě dodělávám řidičák na An a začínám se shánět po nějaké pěkné motorce.
Požadavky:
1. Moto tak cca do 80 tisíc.(nejlépe tak do 7 let stáří)
2. Měřím dva metra, vážím 95kg a tak potřebuju sehnat adekvátní motorku abych nevypadal jak vosa na bonbonu.
3. Typ motorky asi jsem zatím uvažoval jen o enduru(cesťáku), protože jsou velký,ale nevím..(Transalp(pouze5 kvalt, takže asi né.., uvažoval jsem o V-strom 650, ale nevím jak je velká..prý moc né.., Varadero je velký ale těžký na začátek..zbytečně těžký.. A GS snad možná raši ani nedoporučujte..o tom jsem si tu už přečetl dost a přijde mi to zbytečně drahá motorka na to jak vypadá a co vše se o ní píše..a navíc se mi ani moc nelíbí:)
4. Asi určitě budu dost často vozit baťůžek, tak potřebuji pohodlí i v zadu.
5. Prosím nedoporučujte mi litra.. litra zatím nechci..
6. Budu hrozně moc rád, když se podělíte o své názory..
Dík moc
1 reakcí na tento příspěvek Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/

EDIT: nejdriv se nauc jezdit pak tahej batuzek
Naposledy editováno 05.08.2011 09:49:46
1 reakcí na tento příspěvek Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
Děkuju. Potřeboval bych asi poradit konkrétní motorky abych věděl, co mám po bazarech zkoušet.. nevím, jaká motorka má sedlo 900mm+ :(
1 reakcí na tento příspěvek Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
dík
Ja mam treba 193cm a jezdim na XJ a taky si nestezuju. Ale je mozny, ze kdybych chvilu kociroval neco vetsiho, tak zmenim nazor a XJ uz nebudu chtit ani videt...nevim

Naposledy editováno 05.08.2011 10:18:31
dj_lucas86 píše: Skalik> Díky za radu. samozřejmě batůžek budu tahat až se trochu vyjezdit a naučim plně moto ovládat:) Samozřejmě kdyby ch sě měl řídit tím co píšeš, tak bych si koupil vylítaný otřískaný 600 cokoliv a pak bych si teprve vybíral opravdu motorku..já bych rád první krok přeskočil...
Tohle se, ale neda preskocit, taky jsem mel pocit, ze jsem si vybral dobre a ze je to super motorka, jenze pak jsem prisel na chut vetsim objemum a nakonec skoncil u velkyho dvouvalce.
Ja bejt tebou, tak si zkusim maly GS 650 od bmw, toho v-straoma 650, transalpa a mozna se zkus podivat na hondu deuvil (nevim jak se to presne pise) sice to neni enduro, ale je to cistokrevnej cestak
(reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
dj_lucas86 píše: Breakpain>
Děkuju. Potřeboval bych asi poradit konkrétní motorky abych věděl, co mám po bazarech zkoušet.. nevím, jaká motorka má sedlo 900mm+ :(
Měřím 173cm, výšku sedla mám 885 mm a asi budu ještě zvedat. Takže těch 900 mm ke dvou metrům výšky je pořád jako koloběžka a hlavně se to tak nedá brát. V-Strom má třeba výšku sedla 820mm.
Na tvoji výšku jedině KTM 950/990 Adventure



Asi bych se podíval po BMW 650GS


1 reakcí na tento příspěvek Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
Díky, ale na sport bych se asi vážně neposkládal..bolí mě záda i ze sezení v práci natož na sportu..potřebuju hodně pohodlnou motorku.. a o pohodlí batůžku na sportu ani nemluvim..to by jí bolela prdel po 50 km.. a navíc tak "starou" motorku nechci.
ale díky za názor.

Jinak jsem jezdil i na Pegasu, ale ve dvou a na delsi cestu opravdu nic moc..
Naposledy editováno 05.08.2011 11:23:21
Naposledy editováno 05.08.2011 11:40:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
dj_lucas86 píše: Durex> ...bolí mě záda i ze sezení v práci natož na sportu..potřebuju hodně pohodlnou motorku.. a o pohodlí batůžku na sportu ani nemluvim..to by jí bolela prdel po 50 km.. a navíc tak "starou" motorku nechci.
ale díky za názor.
Tak to opravdu zkus kouknout po Africe. Je to oprávněně legenda a udělá ti radost pohodlím nejen na silnici, ale i případně svým potenciálem v terénu. A hlavně ji seženeš v limitu 80000,-.
Je taky těžká jak svině, ale je skoro dokonale



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
Janek píše: Je taky těžká jak svině, ale je skoro dokonale poskládaná. V-Strom, Versys, ... ji nesahají ani k ose zadního kola
- tohle ber s rezervou
, spíš tím chci vyzdvihnout kvality Afriky.
...ale Africa s výkonem 44-ti kW v porovnání s litrovým V-Stromem 72 kW.


1 reakcí na tento příspěvek Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
Já mám 195cm a 105kg, měl jsem ZRX1100 a naprostá spokojenost, dalo se s ní cestovat i blbnout a moje si nikde nestěžovala na nepohodlý.
Matess727x píše: ...ale Africa s výkonem 44-ti kW v porovnání s litrovým V-Stromem 72 kW.
Je pravda, že za 80000,- se sežene velký V-Strom a máš k dobru 250 kubíků a 28 KW, ale zkus si s ním přejet hromádku kamení nebo jen nerovnost ve výšce koleje nebo obrubníku. Pokud by šlo o ježdění jen po silnici, tak OK, ale dj lukas psal o enduru, ne o pseudoenduru


Za mě jasně Afrika, SuperTenérka, GS 650 než V-Strom, Versys.
Pokud bych chtěl cestovat po silnici v relaci těch 80000,-, tak ZRX 1200, ZZR 1100, Fazer 1000, CBF, ST2, ST3, VFR 800, Deauville, .... , ale ne pseudoenduro.
Dlouháni si taky docela chválí Multistrdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
1 reakcí na tento příspěvek Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
Varadero je tezky jako prase, to mas uplnou pravdu. GS nechces, protoze jsou poruchovy (ja na nem najel 67000km bez zavady). Zbyva velkej Vsrom, KTM Adventure. Ja jsem pro Vstroma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
mmks píše: a co naháče, kompromis mezi vším a to nemyslím ve zlém. Nemyslím, ale ty dnešní jakože naháče, ale klasiku - XJR, GSX, GSF, ZRX, CB (snad jsem na nic moc nezapomněl). Za těch 80 tisíc máš myslím pěkný výběr, u některých modelů můžeš mít polokapotáž, výkon pro dva bohatě dostatečný (myslím tím silnější modely od 1100 výš) a pro oba pohodlné.
Já mám 195cm a 105kg, měl jsem ZRX1100 a naprostá spokojenost, dalo se s ní cestovat i blbnout a moje si nikde nestěžovala na nepohodlý.
No jít do litra mi u první motky přijde jako blbost, zvlášt ZRX ktery máz z naháčů asi největší koule. (u všech vysoká váha a místy i výkon)
Myslím že na to jsdeš z druhý strany, já bych mrknul co je v rozumném okolí za bazary a jednu sobotu si udělal výlet . Oblezl co tam mají, sednul si na cokoli co se mi zalíbí a udělal si názor. Výška sedla není jedinný směrodatný argument ohledně ergonomie posezu - jedna věc je zda dosahneš na zem(což tě asi netrápí), ale druhá jak vysoko jsou stupačky, kde jsou posazené, jak vysoko, kde , jak široká řidítka - mezi tychle 4 body budeš skládat tělo a i to složení se bude měnit protože řidítka se dají přestavit a na sedle se taky uvelebíme každý trochu jinak - někdo má koule na nádrži a někdo sedí místo spolujezdce...a nekdo si to mění podle toho jak jede. Takže míry jsou jen "pro zajímavost" a neplatí tu že 2m chlap jezdí na výšce sedla 90 (ted ani netuším zda nějakéá motka má 90cm vysoko sedlo) a 180cm na 82...
Zamysli se z jakého typu motorek chceš vyjít, případně kde asi budeš jezdit ...SS, naháč, cest enduro, chopper, enduro s nějakou offroad ambicí, kroska, motard na blbnutí nebo žrout km a na ty se snaž dosat v reálu. Aź vybereš kandidáta , zjisti si na nentu jaké jsou s ním zkušenosti a začni ho hledat ke koupi.
Jinak souhlas že první motka ti spolu se zkušenostmi pomůže profilovat , ted netušíš co ti která dá, takže těžko si můžeš udělat obrázek...navíc to není manželství, tak proč si ho dělat :)
Jinač já tvrdím že abych nekupoval motku po 14dnechnovou, měla by mít cca 70-90koní a váhu cca do 210kg - ale u váhy je důležitější kde má těžiště, než celková (je to logický, když to bude u tzemě, máš větší páku a tudíž se ti s ní bude manipulovat lehčeji. co jsem vypozoroval, tak např 2V motory ho mají níže než řadové...zas je to vcelku logický když se na tu mašinu podíváš. Při jízdě váha už není takový problém....tedy pokud to ubrzdíš :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
Ale to je už trošku OT, za což se omlouvám.
(reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
Alda píše: Pokud mas tyhle 3 dulezity pozadavky: enduro, batuzek, vyska 2 metry... tak si nedokazu predstavit zadnou 600 nebo 650.
Varadero je tezky jako prase, to mas uplnou pravdu. GS nechces, protoze jsou poruchovy (ja na nem najel 67000km bez zavady). Zbyva velkej Vsrom, KTM Adventure. Ja jsem pro Vstroma.
Necetl jsem vse co tu bylo napsano, ale mohu s klidem říct, že malej strom, TransAlp, TDM mají u nás s plnou bagáží a ve dvou nalítáno až dost a že by nás moc lidí předjelo, o tom moc nevím ... jasně že pokud to rozjedeš, tak TA se svou 180km/h maximálkou jede asi jinak než můj 2x takový motor, ale na okreskách kde jedem 90-140 je to víc o tom kdo za tím sedí. Takže s výše psaným zásadně nesouhlasím a už vůbec mi nepřijde jako dobrý tím začínat - nemyslím teď jen na bezpečí ale i na to že ti to nepřinesetu radostt, mam tu kluka co měl XT, pak šel do DL1000 kvůli ceně a teď stim jezdi jak posranej a chce to prodat, aby koupil něco s čím si bude moct víc hrát, co bude zábavnější a přesně to ti má motka přinést - radost. Takže s váhou klídek, výkon rozumně a typ podle srdce.
Stastnej vyber.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
mmks píše: FishX3> jsem zastáncem názoru, že je to v hlavě ne motorce. Já měl ZRX (sice 1100) jako první motorku (předtím asi před 13 letu jen Jawu 350). To že má motorka takový výkon přece neznamená, že jej musím hned využívat. Mě spíš připadalo, že díky velkému objemu nebyl problém jezdit na začátku v nízkých otáčkách, kde to motorka zvládala (dalo se jezdit klidně 2500ot/m)...
Píšeš správně, že to o hlavě. Tak právě proto by se mělo u výběru víc přemýšlet. I motory jsou konstruovaný podle nějakých pravidel a ZRX 1100 není zrovna vhodný na jízdu při 2500 ot. To, že to bez problémů ZRX zvládne, ještě neznamená, že mu "to dělá" dobře.
Podle mýho názoru se má motor (a nejen u ZRX) využívat někde na hranici 2. a 3. třetiny max otáček. Pokud toho nejsi schopen využít, tak si kup moto s menším obsahem neho čopra.
Potřeba mít litra a nadlitra většinou nevyplývá z toho, že bychom ten výkon kdy potřebovali, ale spíš pro "ten pocit" a leckdy jen pro uspokojení našeho ega.
Janek píše: Píšeš správně, že to o hlavě. Tak právě proto by se mělo u výběru víc přemýšlet. I motory jsou konstruovaný podle nějakých pravidel a ZRX 1100 není zrovna vhodný na jízdu při 2500 ot. To, že to bez problémů ZRX zvládne, ještě neznamená, že mu "to dělá" dobře.
Podle mýho názoru se má motor (a nejen u ZRX) využívat někde na hranici 2. a 3. třetiny max otáček. Pokud toho nejsi schopen využít, tak si kup moto s menším obsahem neho čopra.
Potřeba mít litra a nadlitra většinou nevyplývá z toho, že bychom ten výkon kdy potřebovali, ale spíš pro "ten pocit" a leckdy jen pro uspokojení našeho ega.
asi jsem to blbě napsal, ale nemyslel jsem, že to jsou pro ten motor optimální otáčky, ani že jsem jezdil jen v nich, ale že to ten motor zvládne,takže se nemusí tam moc točit, nemusí řadit a na začátku může většinu času jezdit na nejvyšší převod a jen to řídit plynem, bez toho aby podřazoval. Než jsem se mašiny musel zbavit, tak na vyjížďce s kamošema jsem 5. skoro nedal. Ale to už jsme měl aspoń něco najeto.
To že jsem na začátku koupil hned "nad"litra nebylo potřebou si honit ego, ve svém věku, výšce a váze ho mám poměrně vysoké i tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem 2 metrový a nevím jaké vhodné moto:/
FiZzeR píše: dj_lucas86> k tématu nic, ale nejsi ty náhodou Kyle?
ahoj, Kyle nejsem:)