1) matice na přední a zadní ose kola?
2) šrouby k brzdovým třmenům?
3) šrouby vespod přední vidlice, které stahují osu kola (radiálně)?
4) ostatní šrouby..?
PS: ptám se těch, co používají momentový klíč. a dílenský manuáln nemám. díky.
Uzavřeno 10.12.2011 v 17:04 uživatelem venakucera
2 reakcí na tento příspěvek Jaký utahovací moment?
2)momentem z dílenského manuálu
3)momentem z dílenského manuálu
4)momentem z dílenského manuálu
Z tohoto mi vychází, že bude asi nejlepší si obstarat "Dílenský manuál"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
No a z toho se, dle tabulek potom dosazuje příslušnej utahovací moment.
No a z toho celkem logicky vyplývá, že každej šroub se utahuje na trošku jinej moment.Těch různejch momentů najdeš na každý motorce tak kolem 50ti.
A to už vůbec nemluvim o různejch motorkách.
Takže ano, já třeba přední osu dotahuju na 65Nm, matku vzadu na 95Nm, ale tobě to je užitečný asi jako mrtvýmu zimník.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
pokud jde o ty parametry, tak myslím, že nejzásadní vliv na to bude mít průměr závitu.
a do třetice.. je mi jasný, že každý bude mít trochu jiné hodnoty a nehodlám to dělat přesně podle nich. jde mi o představu.. takže užitečný příspěvek by byl: mám motorku tu a tu a utahuju to na tolik a na tolik.
ale když jsi takový vědátor, tak mi poraď, kde seženu dílenský manuál na Ducati DS 1000 SS r. v. 2003. děkuju.
1 reakcí na tento příspěvek Jaký utahovací moment?
jinak si stáhni manuál třeba na Sportku, bude to z 99% stejný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
venakucera píše: VlastíkPlamínek> děkuju
to bys měl. Tam jsi měl totiž začít, než začneš zakládat témata
BagoBorec píše: 1)momentem z dílenského manuálu
2)momentem z dílenského manuálu
3)momentem z dílenského manuálu
4)momentem z dílenského manuálu
Z tohoto mi vychází, že bude asi nejlepší si obstarat "Dílenský manuál"
shrnul bych to takto:
1-4) utahovací moment čtvrt otáčky před stržením. nebo radši půl, ať máš fóra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
BagoBorec píše: venakucera> Tak jestli to chceš napsat tak, abys to lépe pochopil, tak záleží na materiálu šroubu, na stoupavosti závitu, na délce šroubu, na materiálu do kterýho šroubuješ.
No a z toho se, dle tabulek potom dosazuje příslušnej utahovací moment.
....
Jen bych upresnil.
Zalezi predevsim na designu. Nejde rict ze M6x1x10 do hliniku dotahujes na 10Nm a M8x1.25x50 do oceli na 25Nm.
Design definuje jakou ma sroub vyvodit axialni silu. Podle te se voli prumeru zavitu a nasledne (treba podle materialovych dvojic) pripadne nestandartni stoupani a nakonec definuje dotahovaci moment. Ten totiz 'spalis' z velke casti do treni v zavitu a treni hlavy sroubu/matky po povrchu. Jen cast (a ta prave zalezi na stoupani a materialech) jde do axialni sily.
Delka sroubu nehraje zasadni roli, pokud se nejedna o velmi predepjate spoje a deformacni srouby....(hlava apod)
Takze prohledni si servisni manual protoze kdyz ti napisu co plati pro Suzuki bude diky ruznym technickym resenim pro tvou moto irelevantni.
(google search )
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?

každopádně dílenskej manuál jsem nenašel ani na googlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
venakucera píše: Dawe02> jak mluvíš o tom designu, tak na to beru taky zřetel.. proto jsem chtěl, aby každý přispěl svou trochou do mlýna. a proto si taky nemyslím, že by mé hodnoty byly na chlup stejné jako u Ducati Sport 1000 (promiň, Vlastíku ).
každopádně dílenskej manuál jsem nenašel ani na googlu
v pohodě, máme stejný rám, de facto stejný motor, stejná technika, stejný vidlice...




a případné nuance mezi utahovacíma momentama stejně smážneš špatným nebo špatně nakalibrovaným momentovým klíčem




Naposledy editováno 26.09.2011 22:23:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
honzabiker píše: venakucera> No a co manuál na 900SS? Jsou to víceméně spoje na podvozku a ten je víceméně stejnej, ne?
je poměrně značný rozdíl mezi SS900 a SS1000

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
PS: v práci dělám na středisku, pod které spadá i akreditovaná kalibrační laboratoř. momenťák bude kalibrovaný

venakucera píše: VlastíkPlamínek> no.. nemáme stejné ani vidle, ani kyvku a ani třmeny. 900 SS má většinu dílů stejných jako 1000 SS, ale ani na ni jsem nenašel dílenský manuál.
PS: v práci dělám na středisku, pod které spadá i akreditovaná kalibrační laboratoř. momenťák bude kalibrovaný
no moje sportka určitě stejný třmeny nemá

tohle je slovíčkaření...
1 reakcí na tento příspěvek Jaký utahovací moment?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
VlastíkPlamínek píše: je poměrně značný rozdíl mezi SS900 a SS1000
OK, myslel jsem Supersport 900i.e...

Koukal jsem na katalogový čísla ND a třeba vidlice na litru mají jiný číslo (i sestava kluzáku) takže tam bude rozdíl ale třmeny a matice obou os jsou stejný.
Jinak je rozdíl i mezi Supersport 900i.e. a Supersport 900S i.e. (platí pro 2002). Jiná zadní vidle = jiná osa (ale stejná matice

Vůbec bych se nebál použít utahovací momenty z SS900.
Naposledy editováno 27.09.2011 08:20:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
venakucera píše: ... tak mi poraď, kde seženu dílenský manuál na Ducati DS 1000 SS r. v. 2003. děkuju.
je to tento?
http://www.repairmanual.com/category/2003-ducati-ss1000/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?
http://www.tradebit.com/filedetail.php/811660-2003-ducati-1000ss-motorcycle-parts-and-assembly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký utahovací moment?

1 reakcí na tento příspěvek Jaký utahovací moment?
napr: M8X20= 160
s=1.25
160X[(1.25x2)/10] = 40Nm
platí že :
hliník odečti od výsledku průměr závitu
litina odečti od výsledku poloměr závitu
ocel = výsledek
toto jsou momenty pro nové závity, pro opotřebované se moment snižuje o 15%
Naposledy editováno 27.09.2011 22:36:31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
alpy Ducati 1000 SS | honzazhalen | 11 | 22.8.2016 v 20:29 Jochy-30361 |
Ducati SS1000DS tlumič řízení Ducati 1000 SS | martytl | 1 | 14.10.2014 v 08:17 Zx-10RCarlos |
Nesháníte někdo karbony na Ducati? Ducati 1000 SS, Ducati 996, Ducati 916, Ducati 748 | s4r | 30 | 22.5.2014 v 18:24 eis.ducati |
Pomoc - Ducati SS Ducati 1000 SS | venakucera | 21 | 12.12.2013 v 18:12 HAVK102 |