6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.
Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.
Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".
M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se
AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let
A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let
A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2
A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let
A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení
od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“
B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let
FAQ:
POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)
Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3
Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO
Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO
další FAQ klidně dopíšu...
Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Dominik-Duka píše: mě by spíš zajímalo, k čemu je to dobrý jako celkově, kdo papíry má, tomu je to u prdele a kdo ne, tak ať si to najde, příde mi to jako naprosto zbytečnej spam
Dobrý je to k tomu, že my co se chystáme si dělat řidičák víme do čeho jdeme a dozvíme se pravdu a né nesmysli které se tu po vláknech s velkou oblibou trousí. Maty díky
PS: najdi mi vlákno na m.cz který není spam.... je jich fakt málo tak nevím co řešíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
novináři sice slibovali 2012, ale já jsem to v tom platném znění nevyčetl
Naposledy editováno 17.11.2011 00:47:55
Maty_Kolin píše: Jindrs> záleží jestli má i B (předpokládám že ano) takže ANO - (od r.2013)
novináři sice slibovali 2012, ale já jsem to v tom platném znění nevyčetl
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Naposledy editováno 17.11.2011 09:00:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Holmis píše: Když teď mám AO tak můžu řídti nějakou tu čtyřkolku ?
pokud nemas B tak nemuzes, pokud mas B tak muzes jakoukoli ctyrkolku do 3,5t
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Capt.Spaulding píše: eště bych rozdělil auta podle kW a objemu
No myslim že to by valnýho účinku taky nemělo, zabít se/tě a ohrozit tě může blbec jak v trabantu tak v audině. A určitě by se zase našlo něco jak to obejít ...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Jen se obávám, že pětistédevadesáté vlákno na téma řidičáky na sebe nedá dlouho čekat, neb je to tu jako u blbců .
Mně je to teoreticky taky jedno, protože kromě letadla už můžu řídit snad cokoliv , ale s ohledem na děti je to užitečné, pokud tedy nový zákon vydrží déle než dva roky beze změny .
Osobně s tím moc nesouhlasím a na ŘP na skupiny bez omezení bych vyžadoval bezpodmínečně psychologické vyšetření a prokazatelně vykonanou praxi v řízení motocyklu a to nejen vlastnictvím ŘP na nižší skupiny, ale i např. vlastnictvím motocyklu nebo vlastnictvím motocyklu někoho z rodinných příslušníků v rodině, ve které žadatel žije!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
thor2010 píše: Janek> Když můžeš řídit cokoliv, tak asi i kamion.Předpokládám tedy že psychotesty máš.Jak se ti líbily. U otázek typu kolik alkoholu vypijete, souložíte jako zamlada, jste agresivní za volantem , jak zvládáte stres mám snahu napsat 15 piv ,jsem impotent jezdím jako prase a jsem nasranej už při vyplnování.Jestli myslíš tyhle psychotesty tak na ty odpoví cvičená opice.
jj u těhle testu jsem se začal chlamat na celý kolo a o si eště nebyl na ohovoru do jedné fabriky jsem se v půlce testu zvedl a šel se vybrečet za dveře jak jsem se řezal...
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Bude motorka, jejíž původní výkon je řekněme 60kW, ovšem s papírovým výkonem 25kW splňovat podmínky pro skupinu A2?
Jde o to, že nevím, jestli se ta věta "které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem" vztahuje k jejich papírovému výkonu nebo maximálnímu povolenému.
Možná se vám to zdá jako blbý dotaz, ale radši se zeptám a budu jednou za blbce než se nezeptat a pak se divit...
Dominik-Duka píše: mě by spíš zajímalo, k čemu je to dobrý jako celkově, kdo papíry má, tomu je to u prdele a kdo ne, tak ať si to najde, příde mi to jako naprosto zbytečnej spam
A tohle tady prosím napíše člověk kterej na motorkářích založil téma o receptech do domácích pekáren. No není tady hezky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Mr.Dreamer píše: Rád bych vznesl dotaz na doplnění do FAQ.
Bude motorka, jejíž původní výkon je řekněme 60kW, ovšem s papírovým výkonem 25kW splňovat podmínky pro skupinu A2?
Jde o to, že nevím, jestli se ta věta "které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem" vztahuje k jejich papírovému výkonu nebo maximálnímu povolenému.
Možná se vám to zdá jako blbý dotaz, ale radši se zeptám a budu jednou za blbce než se nezeptat a pak se divit...
tak na tohle ti nedokazu s jistotou odpovedet, zkusim napsat dotaz na ministerstvo...
muj nazor: byla ta motorka upravena z motocyklu s vyce nez dvounasobnym vykonem? ano - takze podle me podminky A2 splnovat nebude - jedine to nechat preskrtit z 25 na 35kw
ale treba se mylim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Wencas píše: Dobrý,do AMka rýpat nebudou takže fpoho
do toho by začít rýpat měli, to už víc zkurvit nejde... na simsona a pincka nemůžeš ale rs 50 s 80tkovým kitem může letět přes kilo a mít konstrukční rychlost 45 kmh... takže když sednu na prtavýho mopeda abych napřed prolezl papíry kdyby to dali na všecky padiny je klid
Naposledy editováno 17.11.2011 12:49:11
Maty_Kolin píše: pokud nemas B tak nemuzes, pokud mas B tak muzes jakoukoli ctyrkolku do 3,5t
a pokud ji nebudeš mít homologovanou na silniční provoz tak s ní můžeš jezdit akorát po dvorku a tam řidičák nepotřebuješ,také řešení
problém snad nastane pouze v případ když budu mít motorku nad 70 kw
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
thor2010 píše: Janek> Když můžeš řídit cokoliv, tak asi i kamion.Předpokládám tedy že psychotesty máš.Jak se ti líbily. U otázek typu kolik alkoholu vypijete, souložíte jako zamlada, jste agresivní za volantem , jak zvládáte stres mám snahu napsat 15 piv ,jsem impotent jezdím jako prase a jsem nasranej už při vyplnování.Jestli myslíš tyhle psychotesty tak na ty odpoví cvičená opice.
Jo, psychotesty mám, dělal jsem je jak třeba na vojně, tak i naposledy letos z jara kvůli rozšíření na D a drážní vozidla. Nic z toho, co píšeš, tam nebylo.
Bylo to, jak psal Maty - drsnej dril na rekcni dobu, schopnost dlouhodobě se soustředit v zátěži, kratkodobou pamet atd. Byla nás tam skupinka 6ti lidí, dva řekli po pěti minutách, že se na takový kraviny můžou vysrat a odešli, dalším dvěma po nějaký době psycholožka nažnačila, že to nemá cenu a ty odešli taky. Trvalo to asi pět hodin, bez jídla, pití, kdy nás nepustila ani vychcat a když si potřeboval, měl si smůlu. Dokončili jsme to tři, z toho jeden nevyhověl. Věř mi, že se u toho nikdo nesmál.
Nejsou totiž testy jako testy. Dají se zadat při tvorbě testů různý požadavky. Od těch formálních, kdy se normální člověk docela zasměje, po testy, který tě vycucnou tak, že se z toho v nadsázce dáváš pár dnů dokupy. Když by to někdo vzal za správný konec, bylo by to ku prospěchu věci. Je mi jasný, že to není nějaký všelék, ale jako takové hrubé síto na nejhorší plevel by to bylo dobrý.
To, co se dnes pouští do provozu na motorce o více než 100 koních, je hrůza.