Téma: Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost
 
7.1.2012 v 10:33
Plánuju pořídít takovou káru za asi 130 - 150 tisíc. V plánu je asi 3 roky provozu , cca 50 tisíc km ročně, tedy režim, kterej odpovídá provozu auta s najetýma 200 - 400 tis. km. Máte někdo zkušenost s takovým autem v takovým stavu km a opotřebením? Spotřeba, opravy, turbo, nápravy, brzdy atd.??? Na co si dát bacha? Díky
Předchozí
1 2
Následující

Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 10:39 | Nahoru | #1
Bacha na opotrebene vackove hridele, ktere velice casto odchazi. Poznas to na nepravidelnem chodu motoru, ale velice casto je to vec, ktera ti da sbohem najednou... Je to na delsi vysvetlovani, pricinou byva dlouhodoby interval vymeny oleje. To same se tyka pred.naprav. Vyceprvkove zaveseni je des na udrzbu.

1 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 10:40 | Nahoru | #2
eee sorry, koukal jsem, ze shans Tdi, ne PD...

1 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 10:43 | Nahoru | #3
JJ, vačky mě netrípí Tam víceprvková náprava vím, že je náchylná, nevíš, jak se pozná opotřebení při jízdě, zvuky, klepání, zatáčení? Jak je to s výdrží - interval repase?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 10:47 | Nahoru | #4

Eso_Rimmer píše: eee sorry, koukal jsem, ze shans Tdi, ne PD...

ale 77kw je PD , PD jsou 74,77,85,96,110,125 (beru 1.9 cely VW co si vzpomenu) a klasicky TDI 66 a 81

edit. a v 03 bych rekl ze bude spis 74, podle me ma 77 az superb II

Naposledy editováno 07.01.2012 10:48:50

2 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 10:47 | Nahoru | #5
Tyhle Superboby dost žerou oil, každej druhej s 1,9TDi co k nám přijel na servis s tím měl problém a nejlepší byla ženská co přijela na přezutí, měla najeto 4900km a ptala se nás co je to za kontrolku co ji svítí, že je na ní obrázek Alladinovy lampy No co auto měla v záruuce tak jsme ji poslali do aut. servisu, nechápu jak může nový auto takhle žrát oil

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 10:50 | Nahoru | #6

dewwil píše: nejlepší byla ženská co přijela na přezutí, měla najeto 4900km a ptala se nás co je to za kontrolku co ji svítí, že je na ní obrázek Alladinovy lampy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 10:57 | Nahoru | #7

bikes píše: ale 77kw je PD , PD jsou 74,77,85,96,110,125 (beru 1.9 cely VW co si vzpomenu) a klasicky TDI 66 a 81

edit. a v 03 bych rekl ze bude spis 74, podle me ma 77 az superb II



jenze mas i novejsi motory napr.103kw (ja mam zkusenost s klasickymi Tdi a pak s 77kw 103kw z dvojkovych Octavii a Passatu, nebyl jsem si jisty, jestli je PD jako PD... )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:00 | Nahoru | #8
dewwil> Co to znamená, že s tím měl problém? Do nějaký míry se s tím počítá, ty auta mají nájezd běžně 400 tisíc, přeci nepojedou těch 400 na olej jako palivo za 500 Kč litr? Kudy může žrát? Snad jen přes turbínu, pokud motor těsní a má kompresi, ne?

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:01 | Nahoru | #9

diakritik píše: JJ, vačky mě netrípí Tam víceprvková náprava vím, že je náchylná, nevíš, jak se pozná opotřebení při jízdě, zvuky, klepání, zatáčení? Jak je to s výdrží - interval repase?



dily zjistis na netu, vydrzi nic extra, ja bych do toho nesel.

Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:01 | Nahoru | #10
Nechci ti brát iluze, ale Superb za 130 bude slušnej vrak. Jako bude záležet po kom to koupíš, ale jestli nebudeš opravdu pečlivě vybírat nejspíš se ti dost prodraží. Tyhle první modely už jezděj řádně zhuntovaný. Po nákupu klidně 80 tis. za opravy. Jinak turbo může dát 80, ale i 400 tkm dle zacházení. Spotřeba oleje kus od kusu. Některý PD nic, jiné 0,5l/1000. Taky dle zacházení majitele. Jinak interval je může být 15 nebo 30 tkm dle nastavení auta a použitého oleje. Lepší je koupit auto co jezdilo s intervalem 15 tkm.

Naposledy editováno 07.01.2012 11:02:42

1 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:03 | Nahoru | #11
Schade kaufen Škoda ...za mě Škodovku už nikdy víc...

1 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:07 | Nahoru | #12
vím že mi do toho moc není,ale proč třeba nejdeš do Passata kterého seženeš levněji a s pomalu stejným pohodlím?Jinak mě Superb tehdy dost učaroval a v garáži by mi asi nepřekážel Kámoš má 2.5tdi automat a zatím bez problémů.Na firmě máme 2.5 i 1.9 a ta 1.9je snad v lepším stavu než 2.5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:08 | Nahoru | #13

2stroke píše: Schade kaufen Škoda ...za mě Škodovku už nikdy víc...


Díky, něco víc bys neřekl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:11 | Nahoru | #14

diakritik píše: Díky, něco víc bys neřekl?



tohle neber vazne to se da prohlasit o kazdem aute je ale fakt, ze tvoje cenova relace ti moc na vyber neda. pocitej s tim, ze kdo chce opicku, musi mit na banany. a tahle opicka jich sni v hodne vzhledem k tomu, co uz bude mit za sebou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:11 | Nahoru | #15

honza511 píše: vím že mi do toho moc není,ale proč třeba nejdeš do Passata kterého seženeš levněji a s pomalu stejným pohodlím?Jinak mě Superb tehdy dost učaroval a v garáži by mi asi nepřekážel Kámoš má 2.5tdi automat a zatím bez problémů.Na firmě máme 2.5 i 1.9 a ta 1.9je snad v lepším stavu než 2.5


No pašík je druhá alternativa, ale jsou cenově trochu vejš anebo o dva roky starší. Proč pašíka namísto superba v podobný motorizaci?

1 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:12 | Nahoru | #16
Hoj,Superby jsou povedený,jen nebrat 2.0tdi,taky už se do starejch dávaly.Sada komplet př. ramen a i ty podkovy na stabil jsou v tom a v ucházející kvalitě se dá pořídit cca za 12-15 tis.Poznáš to blbě,protože to netluče i když jsou volný,ale většinou jsou pryč=naše krásné silnice Jinak platí to co u každého naftáku,olej 10tis,vše ostatní je blbě,to co ušetříš na oleji s filtrem dáš pak mnohonásobně za díly do motoru..

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:12 | Nahoru | #17
diakritik> ono se to moc řešit nedá, v manuálu je že spotřeba oleje může být i +- 1l/ 1000 km... a bohužel je to fakt že některý ani kapku a do druhejch dolíváš i když stojí dle kámoše to chčije díky nízký hlavě kolem dříku ventilů nebo tak nějak...

za mě 1.8T v plynu... jinak ten starší žere tak 8,5 litrů dlouhodobě a ty první 03 maj pevný sedačky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:13 | Nahoru | #18

diakritik píše: dewwil> Co to znamená, že s tím měl problém? Do nějaký míry se s tím počítá, ty auta mají nájezd běžně 400 tisíc, přeci nepojedou těch 400 na olej jako palivo za 500 Kč litr? Kudy může žrát? Snad jen přes turbínu, pokud motor těsní a má kompresi, ne?



viz. Poggy, prostě některý jsou OK a některý ten oil žerou, asi páteční směna, no...

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:13 | Nahoru | #19

diakritik píše: No pašík je druhá alternativa, ale jsou cenově trochu vejš anebo o dva roky starší. Proč pašíka namísto superba v podobný motorizaci?



je to stejný jen místo vw tam plácli logo škoda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:15 | Nahoru | #20

Eso_Rimmer píše: tohle neber vazne to se da prohlasit o kazdem aute je ale fakt, ze tvoje cenova relace ti moc na vyber neda. pocitej s tim, ze kdo chce opicku, musi mit na banany. a tahle opicka jich sni v hodne vzhledem k tomu, co uz bude mit za sebou


Mám ročně na údržbu vyčleněno předem asi 35 tisíc Kč, dělám si skoro všechno sám, jen diagnostiku nemám, takže zjištění závady na motoru diagnostikou a oprava nákupem dílů a doma výměna. Třeba převodovku si nevyměním, motor celej ven si taky netroufnu, ale běžný věci jo. Co si o tom myslíš?

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:18 | Nahoru | #21

dewwil píše: viz. Poggy, prostě některý jsou OK a některý ten oil žerou, asi páteční směna, no...


Jasný, díky

2 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:20 | Nahoru | #22
Superba jsem měl skoro 4roky a najeto 90tis.Za tu dobu pouze manžety na poloosách.Měl jsem 74kw a čipnul ho na 98kw (údajně).Olej nebral a měnil jsem při 15tis.Vačky odcházely jen u 2.5Tdi 114kw a 120kw.Časem to již vychytali.Za sebe můžu říct,že super auto bez investic.Fakt je tam dost místa jak vpředu,tak i vzadu.Spotřeba po čipu 6.4l.S podvozkem si nelam hlavu.Dá se již sehnat komplet kosti za 12tis.Měl jsem celkem najeto 210tis a podvozek OK.Převodovka by ale zasloužila 6ku.Ve městě je 3ka moc a 4ka málo.Jinak koukni na zadní víko kufru (u osvětlení SPZ korodujou).A taky dej pozor na hnijící kabelovej svazek od komfortky pod řidičovou sedačkou.Je lepší mít gumový koberce a pak není problém.Oproti Octavii II je Superb lepší varianta.Chci se opět k Supu vrátit.Octavia II je pro mě mrdka na elektriku a zadní nápravu.Hodně štěstí s výběrem.Jinak kdybys potřeboval N.D. na jakkoukoli Škodu v naftě,není problém.Ozvi se.

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:20 | Nahoru | #23

stylo píše: Hoj,Superby jsou povedený,jen nebrat 2.0tdi,taky už se do starejch dávaly.Sada komplet př. ramen a i ty podkovy na stabil jsou v tom a v ucházející kvalitě se dá pořídit cca za 12-15 tis.Poznáš to blbě,protože to netluče i když jsou volný,ale většinou jsou pryč=naše krásné silnice Jinak platí to co u každého naftáku,olej 10tis,vše ostatní je blbě,to co ušetříš na oleji s filtrem dáš pak mnohonásobně za díly do motoru..


Díky, stará dobrá rada, olej a filtr na 8 tejdnů je normál, s tím se počítá

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:22 | Nahoru | #24

diakritik píše: Mám ročně na údržbu vyčleněno předem asi 35 tisíc Kč, dělám si skoro všechno sám, jen diagnostiku nemám, takže zjištění závady na motoru diagnostikou a oprava nákupem dílů a doma výměna. Třeba převodovku si nevyměním, motor celej ven si taky netroufnu, ale běžný věci jo. Co si o tom myslíš?



pocitej s tim, ze nejvetsi raketa bude ta naprava. jak bylo zminovano, kolikrat jsou tam velke vule, ale rany slyset nejsou, ale zacnou se sjizdet pneu a pod. dily si najdi na elit.cz, pocitej s tim, ze Swag nevydrzi to co original, nejlepsi je Lomforder (originalni dil). pocitej s kompletni generalkou napravy, turbo se da sehnat za rozumne penize na Aukru, udrzba je klasicka, interval oleje 15 tkm, idealni 10, olej kvalitni, ale nemusis preplacet za to nejdrazsi. je to velke, tezke auto, bacha na to, aby se pri jizde nechovalo jako "zvejkacka". bacha na pretocene kilometry, tahle auta budou mit nakroucino strasne moc...

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:23 | Nahoru | #25

Mara_CZE píše: Superba jsem měl skoro 4roky a najeto 90tis.Za tu dobu pouze manžety na poloosách.Měl jsem 74kw a čipnul ho na 98kw (údajně).Olej nebral a měnil jsem při 15tis.Vačky odcházely jen u 2.5Tdi 114kw a 120kw.Časem to již vychytali.Za sebe můžu říct,že super auto bez investic.Fakt je tam dost místa jak vpředu,tak i vzadu.Spotřeba po čipu 6.4l.S podvozkem si nelam hlavu.Dá se již sehnat komplet kosti za 12tis.Měl jsem celkem najeto 210tis a podvozek OK.Převodovka by ale zasloužila 6ku.Ve městě je 3ka moc a 4ka málo.Jinak koukni na zadní víko kufru (u osvětlení SPZ korodujou).A taky dej pozor na hnijící kabelovej svazek od komfortky pod řidičovou sedačkou.Je lepší mít gumový koberce a pak není problém.Oproti Octavii II je Superb lepší varianta.Chci se opět k Supu vrátit.Octavia II je pro mě mrdka na elektriku a zadní nápravu.Hodně štěstí s výběrem.Jinak kdybys potřeboval N.D. na jakkoukoli Škodu v naftě,není problém.Ozvi se.


Pěkná odpověd´, díky. OCT nepřipadá v úvahu, je to jiná třída Ta náprava je jasná, to už mám spočítaný, vypadá to, že by klidně jedna repase mohla najet 100 - 150 tisíc. To neni tak strašný.

Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:25 | Nahoru | #26
v tehle specifikaci byl Superb az od roku 05... 03 mela 74, 85, 96kw

1 reakcí na tento příspěvek Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:25 | Nahoru | #27
Jo a první ročníky 2001-2002 neměli dělený zadní sedačky a výztuhu na bocích pro lepší bezpečnost.A když budeš kontrolovat,sáhni si na vrtulku v turbu,ale to je snad jasný.

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:28 | Nahoru | #28

Eso_Rimmer píše: pocitej s tim, ze nejvetsi raketa bude ta naprava. jak bylo zminovano, kolikrat jsou tam velke vule, ale rany slyset nejsou, ale zacnou se sjizdet pneu a pod. dily si najdi na elit.cz, pocitej s tim, ze Swag nevydrzi to co original, nejlepsi je Lomforder (originalni dil). pocitej s kompletni generalkou napravy, turbo se da sehnat za rozumne penize na Aukru, udrzba je klasicka, interval oleje 15 tkm, idealni 10, olej kvalitni, ale nemusis preplacet za to nejdrazsi. je to velke, tezke auto, bacha na to, aby se pri jizde nechovalo jako "zvejkacka". bacha na pretocene kilometry, tahle auta budou mit nakroucino strasne moc...


No tak to je jasný, sme v čechách, takže 200 na tacho je 300 Takže musí bejt při jízdě tvrdý, reagovat přesně, myslíš akcelerace a brždění nebo spíš průjezd zatáčkou - nápravy a odpružení anebo chování motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:30 | Nahoru | #29

Mara_CZE píše: Jo a první ročníky 2001-2002 neměli dělený zadní sedačky a výztuhu na bocích pro lepší bezpečnost.A když budeš kontrolovat,sáhni si na vrtulku v turbu,ale to je snad jasný.

Osa vrtulky je nějak snadno přístupná? Dá se kontrolovat při koupi bez zásadnější demontáže?

(reakce na) Kára - Superb 1,9 TDi 77 Kw rok 03 - zkušenost

7.1.2012 v 11:33 | Nahoru | #30

Eso_Rimmer píše: jenze mas i novejsi motory napr.103kw (ja mam zkusenost s klasickymi Tdi a pak s 77kw 103kw z dvojkovych Octavii a Passatu, nebyl jsem si jisty, jestli je PD jako PD... )

jako ja to rozdelil, zda to je bud s klasickym rotacnim cerpadlem, nebo s PD, na tu 103kw, jsem uplne zapomel , jinak ty 103kw by mely byt 3 verze, 8V ktery by mel byt jen prevrtany 1.9 a bez problemu a pak zname problemove 16V s nebo bez DPF, jinak pak ty PD muzem pozdelit zda maji elektromagneticky vstrikovace nebo piezo (ten maji 125kw, zda i nejaky dalsi nevim), a neni to moc dobra volba, protoze co vim, tak s nimi byly dost problemu, tak se zase preslo zpet na elektromagnety a pieza se prestaly delat

vse co jsem psal se tyka PD, jak to je se spolehlivosti CR nevim, ale i tam jsou bud elektromagnety nebo pieza
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist