paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.
20.1.2012 v 09:29
Zdravím ,lidi,zajímá mě jak máte nastavený zadní tlumič. Vím že základ je 2 st. pružina , rebound-1 otáčka z plně zašroubovaného, a compres taky tak. Přední vidle šteluju poměrně často (město-soft, palba-hard) Na zadek nesahám celý rok. Piště kolik kg vážíte a jak to máte nastavený,dík.

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 09:46 | Nahoru | #1
zadek mám -1 jak píšeš, mám cca 80kg vč. výbavy, ale je to hornet

Naposledy editováno 20.01.2012 09:47:45

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 10:27 | Nahoru | #2
Nejsem silničář, ale centrál jsem řešil nedávno a docela šikovně je to vysvětlené tu: http://www.motoplze...=article&sid=161

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 10:55 | Nahoru | #3
Což o ty odskoky a komprese mi ani tak nejde,spíš mne zajímá ta pružina. Já když nasednu,tak se zadek motky ani moc neponoří. zajímá mně jestli s tím někdo laboroval a na co přišel. Je jasný,že na rychlejší jízdu je lepší tvrdší předpětí pružiny, jde mi o nějaký kompromis. Jde mi o odpovědi typu----mám 75kg, zkoušel jsem pružinu utáhnout i povolit a skončil jsem dejme tomu na 3 stupni nastavení pružiny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:10 | Nahoru | #4

MacNamara píše: Je jasný,že na rychlejší jízdu je lepší tvrdší předpětí pružiny, jde mi o nějaký kompromis. Jde mi o odpovědi typu----mám 75kg, zkoušel jsem pružinu utáhnout i povolit a skončil jsem dejme tomu na 3 stupni nastavení pružiny.



To není úplně tak pravda. Je docela fuk, jestli jedeš rychle nebo pomalu, ale pokud chceš, aby ti tlumič pracoval jak má, musíš využívat celý jeho rozsah. Když ten tlumič zabetonuješ pružinou s max. předpětím a budeš využívat polovinu jeho rozsahu, v ničem si nepomůžeš. A proto je potřeba nastavit tzv. Race Sag, který se nastavuje přímo na tvojí váhu a to vč. moto výbavy.

Co se týče tlumičů a podvozku jako takového, tak se hodně lidí domnívá, že kvalita podvozku je dána jeho tvrdostí, ale to vůbec není pravda a to už vůbec nemluvím o situaci, že jezdíš po českých silnicích : )

Pokud by jsi při tom nastavování měl nějakou nejasnost, klidně se ptej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:20 | Nahoru | #5
PetrS> Právě že mi jde o jednotlivý zkušenosti lidí-k čemu se dopracovali . Prostě čekám odpovědi typu----mám vyzkoušeno že při 80kg zadek pracuje ideálně když je pružina na 3 st, rebound-2kliky nahoru a compres 3 kliky...........asi tak něco, jestli mě chápeš. Vím že nastavit tlumení je věda a tlumič by měl po nasednutí poklesnout asi o 1/3 zdvihu (alespoň tak je to u horských kol-nerad bych ale srovnával jablka s hruškama,proto jsem nahodil téma) Je čas zas....ný zimy a tak můžeme debatit:)

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:22 | Nahoru | #6
Ono záleží hodně i na tom jestli máš tlumiče naprosto v pořádku. Měl jsem na dílně dvě busy, obě sem nastavil na základní nastavení podvozku a každá se chovala na silnici uplně jinak a to byly jinak kromě barvy naprosto totožné.
Ideálu dosáhneš podle mýho názoru jenom tím že budeš zkoušet a zkoušet.
Ale možná se pletu, zkušenější mě kdyžtak opraví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:24 | Nahoru | #7

PetrS píše: Co se týče tlumičů a podvozku jako takového, tak se hodně lidí domnívá, že kvalita podvozku je dána jeho tvrdostí, ale to vůbec není pravda a to už vůbec nemluvím o situaci, že jezdíš po českých silnicích : )



Potřebuju poladit podvozek, ať to pořádně sedí. Hele tady jsou nějaká matka, utáhnu. Tady šroubek, na fest. A ještě jeden, taky tak. No ty jo, teď je to konečně tvrdý jak šutr, bomba

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:26 | Nahoru | #8
ja jsem mel dycky nastaveny podle standard setupu a nemuzu proti tomu nic rict at na normalni jezdeni tak na to moje semtam na okruhu mrdani, kdyz zajedu v brne 2:30 tak jsem rad kdybych byl tlustej tak bych upravil predpeti nebo kdyz bych jezdil hodne se spolujezdcem.

kdyz to utahnes moc zacne ti motka odskakovat na nerovnostech.

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:27 | Nahoru | #9
http://kawa.vellum.c...93a567aa8d8329dfa771

Tady je toho dost:)

Naposledy editováno 20.01.2012 11:28:23

(reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:32 | Nahoru | #10
MacNamara> Myslím že nejlepší je změřit statický propružení s jezdcem a bez něj. Nejdřív bez jezdce. Povolíš odskok, pomalu stlačíš zadek, necháš dojít zpět, změříš vzdálenost. Pak zadek vytáhni nahoru aby viselo kolo, a změř znova. Rozdíl by měl bejt do 10ti mm.

S jezdcem - rozdíl oproti vyvěšený motorce a motorce zatížený jezdcem by měl bejt kolem 30 mm.

Nastavení odskoku na co nejrychlejší ale abys měl pocit kontroly, komprese je věc preferencí.

Mám ty informace tak nějak sesbíraný z nastavování svýho vtr a z obecnejch rad ...

Naposledy editováno 20.01.2012 11:33:46

(reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:32 | Nahoru | #11
MacNamara> Já tě chápu, co máš na mysli, ale takhle to prostě není. Předpětí pružiny je jediná věc na tlumičích, která se dá nastavit bez testování (pouhým změřením) a v 95% je toto nastavení správné. Tzn. zde zkušenosti ostatních nehrajou vůbec žádnou roli, protože nejsou vůbec relevantní. Pokud chceš, aby ti tlumič fungoval tak, jak má, musí pracovat v celém rozsahu. Pokud má tlumič pracovat v celém svém rozsahu, musíš mít správně nastavený Race Sag na svojí postavu a to vč. výbavy. Pokud chceš jít do detailu, měření by se mělo provádět vícekrát a výsledek pak zprůměrovat.

Jinak pokud chceš mít dobře nastavený podvozek a nedělal jsi na něm víc jak dva roky GO, tak bych začal tam. Takový základní test, pro zjištění stavu tlumicí jednotky se provádí tak, že změříš Free Sag. Jednou ho měříš tak, že motorku zvedneš a necháš jí vlastní vahou klesnout a podruhé tak, že motorku co nejvíc zatížíš a necháš ji vystoupat. Rozdíl by neměl být větší, jak 5mm (u MX) a výsledek by měl být u všech třech pokusů +- stejný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:37 | Nahoru | #12

Stev píše: Potřebuju poladit podvozek, ať to pořádně sedí. Hele tady jsou nějaká matka, utáhnu. Tady šroubek, na fest. A ještě jeden, taky tak. No ty jo, teď je to konečně tvrdý jak šutr, bomba



Ty si z toho děláš srandu, ale hodně lidí to tak dělá a to už vůbec nemluvím o lidech od aut, ti si myslí, že když tam koupí super "drift" podvozek za 15 000 Kč a je to tvrdý jak šutr, že mají the best of suspensions on the world! : ) A pak s tím ještě jezdí většinou jen po Praze

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:40 | Nahoru | #13
Jo jo,je to jak píšete, už pročítám link,kterej jsem dal k dispozici, tak je toho na několik zimních večerů :) odkaz jsem měl už dříve od někoho z fóra zaslanej.

(reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:42 | Nahoru | #14
PetrS> právě že dost lidí to tak má Nejlepší bylo když jsem jednou osahával okruhovou R1 co údajně jezdila brno za 2:09. Předek byl měkčí než ten můj
Ono mi vůbec přijde že nekvalitní podvozek je buď měkkej co se houpe, nebo tvrdej co odskakuje. To může bejt buď nastavením nebo konstrukcí samotnou.
Kvalitní podvozek drží za všech okolností a nevyklepe z člověka duši.

2 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 11:44 | Nahoru | #15
No já motku koupil po 100 kilovým kámošovi a nechal jsem celou sezónu zadní pružinu dost nafest. Sám mám 73kg a tak nějak mi vrtalo hlavou a asi jsem přišel na to, proč mne občas motka při ostřejší akceleraci kopla(ujela trochu bokem) prostě zadek nefunguje na mojí postavu. Při výjezdu ze zatáčky se nepřisaje ale zřejmě odskočí.

(reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

20.1.2012 v 13:10 | Nahoru | #16
MacNamara> Konkrétní hodnotu na tvou motorku ti nepovím, ale údajně má být odpružení vůči jezdci nastaveno tak, že když na to sedneš, tak by motorka s tvou váhou měla sednou o 1/3 zdvihu pérování.

(reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

21.1.2012 v 06:32 | Nahoru | #17

MacNamara píše: No já motku koupil po 100 kilovým kámošovi a nechal jsem celou sezónu zadní pružinu dost nafest. Sám mám 73kg a tak nějak mi vrtalo hlavou a asi jsem přišel na to, proč mne občas motka při ostřejší akceleraci kopla(ujela trochu bokem) prostě zadek nefunguje na mojí postavu. Při výjezdu ze zatáčky se nepřisaje ale zřejmě odskočí.



to nemusí být pružením ,,ale taky gumama jak jejich směsí ,stářím tak tlakem v nich...

jinak si myslím že může být problém taky v ložisku kyvky zda je tuhé nebo už má vůli to bych ti doporučil taky zkontrolovat ...moc lidí se tímhle nezabíva ale je to zásdní díl který se stará o přesné vedení stopy..jak je trocha vůle tak motorka taky tancuje a kroutí se..

jinak pokud si myslíš že je tvrdá tak si sedni na bumotu nebo Ducati to ti prdel a ledviny nebudou říkat kámo ...vlastní zkušenost ...japonci sou pro ti nim pohodlný a měkký i u supersportu

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

21.1.2012 v 06:41 | Nahoru | #18
jinak pružení na beton je na silnici k ničemu... proto se tomu říká tlumení a pružení ..a musí to kopírovat terén jinak pokud je nastaveno moc měkkce tak se bude vlnit a tvrdě bude poskakovat......

zkus povolit a postupně si přitvrď pokud se ti to nebude znát ..ale myslím si že na cbr600f ti hodnoty stačí okolo poloviny..

a další fenomén je že skorokaždej rozdupe tovární nastavení pro 70% uživatelů plně dostačující a pak se s tím neumí domluvit...

ja jezdil R6 od kámoše a tvrdil že se mu klepou řídítka při každé nerovnosti...už když sem na to sednul tak se motorka skoro nepohla a zpětný útlum šel dost pomalu po ujetí 5km musel ubrat hodně s tlumení a povolit předpětí na pružinách ...jenak ta motorka byla rozhašená...

prostě teorie čím tvrší tím rychlejší je mylná...

zkus na Enduru nebo Krosce dotáhnout na tvrdo se na tom neudržíš nepřenese to výkon a nemluvě o brždění-.....

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

21.1.2012 v 13:30 | Nahoru | #19

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

23.1.2012 v 11:44 | Nahoru | #20
Tak jsem dnes stahnul pružinu z pozice č.6 na tovární č.2, nastavil rebound i comres ...a na jaře uvidíme.

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

9.2.2012 v 05:10 | Nahoru | #21
ja mam nastaveni od homdy vubec stim nesteluji a jezdim bez problemu at uz jedu sam nebo dva nic nemenim pritvrdil bych pouze pokud bych sel na doraz pri hrbolech jinak neni treba myslim si ze kdyz na to sednu a tlumice sou zmackle na ctvrt a tri ctvrte je volne tak takto by to melo bejt dobre

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

24.2.2012 v 18:16 | Nahoru | #22
doporučoval bych seřízení od továrního nastavení,pokusem. podle jízdního stytu a povrchu silnice (kvalitní asfatl,nebo rozbité okrsky),za předpokladu ,že je všecno na moto ok.

Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.

6.3.2016 v 09:07 | Nahoru | #23
MacNamara> na jaký rok myslíš ? Na Hornet PC36 r.2004 žádný odskok nemohu najít , pouze utažení pružiny ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dílenská příručka CBR600F 2007 Honda CBR 600F Horis9725 5 17.9.2024 v 12:30 Krautkopf
Map senzor Honda CBR 600F Alessandro600 0 8.9.2024 v 00:55 Alessandro600
Žárovky CBR 600 f pc 25 Honda CBR 600F seetron 2 1.9.2024 v 19:56 ja1
odpružené padací protektory [1, 2] Honda CBR 600F pepe363 32 20.8.2024 v 20:16 kratkej01
bezstarostnost [1, 2, 3, 4] Honda CBR 600F, Husqvarna Svartpilen 701 ILA 92 12.8.2024 v 04:21 MedWed


TOPlist