1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.
MacNamara píše: Je jasný,že na rychlejší jízdu je lepší tvrdší předpětí pružiny, jde mi o nějaký kompromis. Jde mi o odpovědi typu----mám 75kg, zkoušel jsem pružinu utáhnout i povolit a skončil jsem dejme tomu na 3 stupni nastavení pružiny.
To není úplně tak pravda. Je docela fuk, jestli jedeš rychle nebo pomalu, ale pokud chceš, aby ti tlumič pracoval jak má, musíš využívat celý jeho rozsah. Když ten tlumič zabetonuješ pružinou s max. předpětím a budeš využívat polovinu jeho rozsahu, v ničem si nepomůžeš. A proto je potřeba nastavit tzv. Race Sag, který se nastavuje přímo na tvojí váhu a to vč. moto výbavy.
Co se týče tlumičů a podvozku jako takového, tak se hodně lidí domnívá, že kvalita podvozku je dána jeho tvrdostí, ale to vůbec není pravda a to už vůbec nemluvím o situaci, že jezdíš po českých silnicích : )
Pokud by jsi při tom nastavování měl nějakou nejasnost, klidně se ptej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.
Ideálu dosáhneš podle mýho názoru jenom tím že budeš zkoušet a zkoušet.
Ale možná se pletu, zkušenější mě kdyžtak opraví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.
PetrS píše: Co se týče tlumičů a podvozku jako takového, tak se hodně lidí domnívá, že kvalita podvozku je dána jeho tvrdostí, ale to vůbec není pravda a to už vůbec nemluvím o situaci, že jezdíš po českých silnicích : )
Potřebuju poladit podvozek, ať to pořádně sedí. Hele tady jsou nějaká matka, utáhnu. Tady šroubek, na fest. A ještě jeden, taky tak. No ty jo, teď je to konečně tvrdý jak šutr, bomba
kdyz to utahnes moc zacne ti motka odskakovat na nerovnostech.
Tady je toho dost:)
Naposledy editováno 20.01.2012 11:28:23
S jezdcem - rozdíl oproti vyvěšený motorce a motorce zatížený jezdcem by měl bejt kolem 30 mm.
Nastavení odskoku na co nejrychlejší ale abys měl pocit kontroly, komprese je věc preferencí.
Mám ty informace tak nějak sesbíraný z nastavování svýho vtr a z obecnejch rad ...
Naposledy editováno 20.01.2012 11:33:46
Jinak pokud chceš mít dobře nastavený podvozek a nedělal jsi na něm víc jak dva roky GO, tak bych začal tam. Takový základní test, pro zjištění stavu tlumicí jednotky se provádí tak, že změříš Free Sag. Jednou ho měříš tak, že motorku zvedneš a necháš jí vlastní vahou klesnout a podruhé tak, že motorku co nejvíc zatížíš a necháš ji vystoupat. Rozdíl by neměl být větší, jak 5mm (u MX) a výsledek by měl být u všech třech pokusů +- stejný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.
Stev píše: Potřebuju poladit podvozek, ať to pořádně sedí. Hele tady jsou nějaká matka, utáhnu. Tady šroubek, na fest. A ještě jeden, taky tak. No ty jo, teď je to konečně tvrdý jak šutr, bomba
Ty si z toho děláš srandu, ale hodně lidí to tak dělá a to už vůbec nemluvím o lidech od aut, ti si myslí, že když tam koupí super "drift" podvozek za 15 000 Kč a je to tvrdý jak šutr, že mají the best of suspensions on the world! : ) A pak s tím ještě jezdí většinou jen po Praze
Ono mi vůbec přijde že nekvalitní podvozek je buď měkkej co se houpe, nebo tvrdej co odskakuje. To může bejt buď nastavením nebo konstrukcí samotnou.
Kvalitní podvozek drží za všech okolností a nevyklepe z člověka duši.
2 reakcí na tento příspěvek Nastavení zadního centrálu-jak to máte vy.
MacNamara píše: No já motku koupil po 100 kilovým kámošovi a nechal jsem celou sezónu zadní pružinu dost nafest. Sám mám 73kg a tak nějak mi vrtalo hlavou a asi jsem přišel na to, proč mne občas motka při ostřejší akceleraci kopla(ujela trochu bokem) prostě zadek nefunguje na mojí postavu. Při výjezdu ze zatáčky se nepřisaje ale zřejmě odskočí.
to nemusí být pružením ,,ale taky gumama jak jejich směsí ,stářím tak tlakem v nich...
jinak si myslím že může být problém taky v ložisku kyvky zda je tuhé nebo už má vůli to bych ti doporučil taky zkontrolovat ...moc lidí se tímhle nezabíva ale je to zásdní díl který se stará o přesné vedení stopy..jak je trocha vůle tak motorka taky tancuje a kroutí se..
jinak pokud si myslíš že je tvrdá tak si sedni na bumotu nebo Ducati to ti prdel a ledviny nebudou říkat kámo ...vlastní zkušenost ...japonci sou pro ti nim pohodlný a měkký i u supersportu
zkus povolit a postupně si přitvrď pokud se ti to nebude znát ..ale myslím si že na cbr600f ti hodnoty stačí okolo poloviny..
a další fenomén je že skorokaždej rozdupe tovární nastavení pro 70% uživatelů plně dostačující a pak se s tím neumí domluvit...
ja jezdil R6 od kámoše a tvrdil že se mu klepou řídítka při každé nerovnosti...už když sem na to sednul tak se motorka skoro nepohla a zpětný útlum šel dost pomalu po ujetí 5km musel ubrat hodně s tlumení a povolit předpětí na pružinách ...jenak ta motorka byla rozhašená...
prostě teorie čím tvrší tím rychlejší je mylná...
zkus na Enduru nebo Krosce dotáhnout na tvrdo se na tom neudržíš nepřenese to výkon a nemluvě o brždění-.....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dílenská příručka CBR600F 2007 Honda CBR 600F | Horis9725 | 5 | 17.9.2024 v 12:30 Krautkopf |
Map senzor Honda CBR 600F | Alessandro600 | 0 | 8.9.2024 v 00:55 Alessandro600 |
Žárovky CBR 600 f pc 25 Honda CBR 600F | seetron | 2 | 1.9.2024 v 19:56 ja1 |
odpružené padací protektory [1, 2] Honda CBR 600F | pepe363 | 32 | 20.8.2024 v 20:16 kratkej01 |
bezstarostnost [1, 2, 3, 4] Honda CBR 600F, Husqvarna Svartpilen 701 | ILA | 92 | 12.8.2024 v 04:21 MedWed |