1 reakcí na tento příspěvek Proč nejezdíte?
2 reakcí na tento příspěvek Proč nejezdíte?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
jirka_st3 píše: Cuba_GSXR> To si nemyslim
kdyz si myslis ze motor ma v zime vetsi vykon, pak si to mysli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
jirka_st3 píše: Cuba_GSXR> Já bych kvůli tomu nevyjel, ale přece se tam musí dostat víc vzduch, ne? Ale rád se přiučim
a proto ti říkám, že by to možná chtělo opáčko z fyziky... jen letmo... studený vzduch ma vetší hustotu... a taky snímač množství nasávaného vzduchu stárne velice pomalu, takže majitel nepoznáš, že přicházíš o výkon, aniž bys musel. Množství vstřikované směsi je stále menší a motor může mít třeba o 20 až 25 koní nižší výkon,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
1 reakcí na tento příspěvek Proč nejezdíte?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
charlie.vtx1800 píše: Studenej vzduch má větší hustotu, takže motor má možná o pár neznatelnejch procent větší výkon. Ale zase studenej vzduch klade větší odpor, takže ve výsledku to asi bude jedno. Je fakt, že jediný u čeho sem si kdy všim většího výkonu byla Š 120, která v chladným vlhkým vzduchu jela fakt o poznání líp než v horkým suchým - ta po bouřce vždycky ožila.
Za druhé světové války bylo běžné že se do motoru vstřikovala voda na zvýšení výkonu motoru1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
Coolasice píše: Za druhé světové války bylo běžné že se do motoru vstřikovala voda na zvýšení výkonu motoru
Vím, taky sem fanda do letectví II. sv. Šádovka 120 neměla koníků nazbyt, tam to bylo znát, když si nasávala vodní mlhu po dešti, to pádila jak Meserschmit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
WHTRDR píše: Coolasice> tam slo tusim o to ze za vysokejch teplot uvolnuje voda kyslik? cili poradnymu pozaru vodou jeste pomuzes jestli se nepletu
To ne, ale ta voda byla ve směsi s alkoholem a jednak pomáhala chladit vstupní vzduch stlačenej kompresorem (i když šel pochopitelně přes mezichladič) a jednak schlazovala vlastní spalovací prostor. Ty motory používaly vysoceoktanovej benzín (běžně kolem 130 oktanů a tušim že až snad kolem 150). To vstřikování vody fungovalo jen krátkodobě, na několik minut, kdy šlo z motoru vyždímat ještě 100-200 koní navíc proti běžnýmu plnýmu výkonu. Němci měli třeba právě na Meserschmitovi dva systémy pro krátkodobý zvýšení výkonu - jednak vodu + líh a pak ještě NOX.
charlie.vtx1800 píše: Vím, taky sem fanda do letectví II. sv. Šádovka 120 neměla koníků nazbyt, tam to bylo znát, když si nasávala vodní mlhu po dešti, to pádila jak Meserschmit.
Tak dříve jsem se o letadla zajímal a četl jsem otom že se to používalo ve stihačkách s pístovýma motorama2 reakcí na tento příspěvek Proč nejezdíte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
charlie.vtx1800 píše: To ne, ale ta voda byla ve směsi s alkoholem a jednak pomáhala chladit vstupní vzduch stlačenej kompresorem (i když šel pochopitelně přes mezichladič) a jednak schlazovala vlastní spalovací prostor. Ty motory používaly vysoceoktanovej benzín (běžně kolem 130 oktanů a tušim že až snad kolem 150). To vstřikování vody fungovalo jen krátkodobě, na několik minut, kdy šlo z motoru vyždímat ještě 100-200 koní navíc proti běžnýmu plnýmu výkonu. Němci měli třeba právě na Meserschmitovi dva systémy pro krátkodobý zvýšení výkonu - jednak vodu + líh a pak ještě NOX.
Odporovat si nedovolím, nicméně taky sem se o to zajímal, zejména v souvislosti s leteckou bitvou na Jindřichohradecku v r. 44. Mám několik knížek, a v té od J. Rajlicha - Jindřichův Hradec 24.8. 1944 se uvádí, že v konečných fázích války byly motory DB 601 (Messerschmitt Bf109) konstruovány tak, aby to lítalo na benzíny o 80-90 oktanech, a dokonce umělýho původu (tuším z uhlí že to dělali).
I když mě samotnýmu není jasný, jak mohli vyrobit a lítat s Me262, neboť jestli měli už zdroje jen na takovej "speciál" , na ten by jim to asi nelítalo.
ed. slovo
Naposledy editováno 11.02.2012 18:55:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
Coolasice píše: Nevím teda jak u benzínu ale u mojí Octávie 1.9td v zimním počasí jsem dokázal jezdit za 4.5l nafty a to jsem jezdil za holkou do Jeseníku Takže také byla menší spotřeba
Tak ty jsi nám oblboval děvčata??
Yura píše: Odporovat si nedovolím, nicméně taky sem se o to zajímal, zejména v souvislosti s leteckou bitvou na Jindřichohradecku v r. 44. Mám několik knížek, a v té od J. Rajlicha - Jindřichův Hradec 24.8. 1944 se uvádí, že v konečných fázích války byly motory DB 601 (Messerschmitt Bf109) konstruovány tak, aby to lítalo na benzíny o 80-90 oktanech, a dokonce umělýho původu (tuším z uhlí že to dělali).
I když mě samotnýmu není jasný, jak mohli vyrobit a lítat s Me262, neboť jestli měli už zdroje jen na takovej "speciál" , na ten by jim to asi nelítalo.
ed. slovo
Bf 109 měla tušim od 44 roku motor DB 605 (převrtanej DB 601), ale na jakej benzín lítala netušim. Němci benzín dělali i z uhlí, kromě jinýho i v Mostě. Ten vysokooktanovej benzín určitě používali Angláni třeba do Spitu, jak na tom byli Němci, obzvlášť koncem války nevím, ale obecně byli od 44 s benzínem v koncích.
charlie.vtx1800 píše: To ne, ale ta voda byla ve směsi s alkoholem a jednak pomáhala chladit vstupní vzduch stlačenej kompresorem (i když šel pochopitelně přes mezichladič) a jednak schlazovala vlastní spalovací prostor. Ty motory používaly vysoceoktanovej benzín (běžně kolem 130 oktanů a tušim že až snad kolem 150). To vstřikování vody fungovalo jen krátkodobě, na několik minut, kdy šlo z motoru vyždímat ještě 100-200 koní navíc proti běžnýmu plnýmu výkonu. Němci měli třeba právě na Meserschmitovi dva systémy pro krátkodobý zvýšení výkonu - jednak vodu + líh a pak ještě NOX.
jj mas pravdu
tedka koukam ze jediny auto se vstrikovanim vody udelal kdo jinej nez saab
2 reakcí na tento příspěvek Proč nejezdíte?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
Coolasice píše: Nevím teda jak u benzínu ale u mojí Octávie 1.9td v zimním počasí jsem dokázal jezdit za 4.5l nafty a to jsem jezdil za holkou do Jeseníku Takže také byla menší spotřeba
Mně to právě taky teď moc nechlastá a navíc mi připadá, že to strašně jede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nejezdíte?
rybíz5 píše: Zkusím to třeba zítra až to poleví aspon na -10°C
jj, taky mě ten sníh láká, ale zima odrazuje