Téma: Výpočet ideálního převodového poměru
11.2.2012 v 18:59
Ahoj všem,

stavím "velorex" poháněný elektropohonem, jako dlouhodobou maturitní práci. Mám problém se stanovením převodového poměru. Na vozítku je ss motor s výkonem 350W a 2750otmin-1. Plyn bude řešen PWM-kou. Hnané kolo má rozměry 20´´ a na středu je ozubené kolo s hlavovým průměrem 85mm a 40 zuby. Ideální rychlost počítám 15-17kmh-1 (maximální je 20kmh-1). Jde mi o stanovení počtu zubů kola na hřídelce elektromotoru.

Je tu nějaky strojař, nebo člověk, který by byl ochotný poradit? Děkuji za případné odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Výpočet ideálního převodového poměru

11.2.2012 v 19:06 | Nahoru | #1
pokud to správně chápu,tak na zadním kole budeš mít rozetu 40 zubů??
jestli jo,tak tam každopádně musíš mít ještě nějakou převodovku-2750ot na 40ti zubech nespřevoduješ na 20km/h

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výpočet ideálního převodového poměru

11.2.2012 v 19:13 | Nahoru | #2
Dolph-cz> Ano rozeta by měla být 40 zubů. Toho sem se obával, jediný co mě napadá je udělat složenej převod. Něco ve smyslu, že bych měl střed ze šlapacího kola. Na každé straně s jedním ozubeným kolem. Z oz. kola u motoru (pastorku) > na 1. oz. kolo u středu = 2. oz. kolo u středu > na hnané oz. kolo (rozetu). To by bylo ale asi dost komplikované. (doufam že je to k pochopení)

Naposledy editováno 11.02.2012 19:14:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výpočet ideálního převodového poměru

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2012 v 19:27 | Nahoru | #3

Hrasek32 píše: Dolph-cz> Ano rozeta by měla být 40 zubů. Toho sem se obával, jediný co mě napadá je udělat složenej převod. Něco ve smyslu, že bych měl střed ze šlapacího kola. Na každé straně s jedním ozubeným kolem. Z oz. kola u motoru (pastorku) > na 1. oz. kolo u středu = 2. oz. kolo u středu > na hnané oz. kolo (rozetu). To by bylo ale asi dost komplikované. (doufam že je to k pochopení)



jo chápu.to je jediné řešení,pokud tam nechceš dávat převodovku.

a spočítat potřebný převod je lehké-počítat se mi to nechce,ale navedu tě:
1)spočítej si kolik metrů ujedeš za minut při rychlosti 20km/h
2)spočítej obvod 20" kola
3)no teď si lehce spočítáš,kolikrát se to kolo musí za minutu otočit,aby si jel 20 km/h
4)a teď otáčky motoru (2750) vyděl otáčkama zadního kola a máš převodový poměr.

na a teď si poskládej ty dva převody tak,aby ti vyšel daný převodový poměr

PS:a ještě to poradím,že pokud budeš používat řetěz a kolečka z kola-což je asi nejednoduší,tak nejmenší možné kolečko do předu je 11 zubů,menší už ti fungovat nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výpočet ideálního převodového poměru

11.2.2012 v 19:30 | Nahoru | #4
Dolph-cz> Děkuji :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výpočet ideálního převodového poměru

11.2.2012 v 19:35 | Nahoru | #5
Hrasek32> když to teď v hlavě počítám,tam mi to nevychází na dvojtý převod,ale minimálně na trojtý....

Naposledy editováno 11.02.2012 19:35:48

(reakce na) Výpočet ideálního převodového poměru

11.2.2012 v 19:43 | Nahoru | #6
Dolph-cz> Ou, tak to by nebylo zrovna moc ideální. No tak uvidíme, dyžtak budu muset sehnat ještě větší rozetu. Vím že na univerzitě měli stejný motor s převodovkou, ale ten mi někdo vyfouknul :(
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist