Při startování tenery jsem si vyflákal baterku,dlouho stála a nechce chytit tak se chci zeptat jestli se něco stane když jí skusim startovat přes kabely z baterky v rapidu?
Uzavřeno 03.03.2012 v 09:36 uživatelem šíma

http://www.david-houda.wbs.cz/
4 reakcí na tento příspěvek Můžu startovat přes kabely z auta?

3 reakcí na tento příspěvek Můžu startovat přes kabely z auta?




1 reakcí na tento příspěvek Můžu startovat přes kabely z auta?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu startovat přes kabely z auta?
šíma píše: díky za info nevěděl jsem protože mi někdo řikal že by se mohlo něco spálit že je autová moc silná.A ukázal se další problém chytla ale jen na jeden válec. a druhej se nechce chytit.
Po zimní odstávce zaleju čerpadlo a vždy pomáhám druhou baterkou.Nech ji klapat na jeden válec,občas lehce vrkni plynem,pokud se nechytne tak svíčku ven a vypálit zapalovačem.Pokud ani to nepomůže tak nová svíčka.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu startovat přes kabely z auta?
charlie.vtx1800 píše: Jen to nezkoušej přes startovací kabely z nějakýho hobby-marketu, co byly v akci za 99,90 - páč bys byl první, komu se to s nima povedlo.

Naposledy editováno 29.02.2012 22:10:45

kutil1 píše: "Má pravdu ten chlapec"-ty kabely z venku vypadaj jakž-takž ale uvnitř je žíla jak na noční lampičku.
pcha, jednou jsem z nouze startoval horneta plonkovým kablíkem od alarmu (průřez tak 0,5 mm2?:D)... sice se z toho celkem rychle opálila bužírka, ale motorka chytla



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu startovat přes kabely z auta?
charlie.vtx1800 píše: Jen to nezkoušej přes startovací kabely z nějakýho hobby-marketu, co byly v akci za 99,90 - páč bys byl první, komu se to s nima povedlo.
neni to tak zly... na motorku myslim staci v pohode, velky V2 ma startovaci proud kolem 150A ... ctyrvalce a obzvlast ty mensi i do 100A ... tzn trosku jina liga proti autum....
ja sem motorku startoval baterkou co mam do RC vrtulnika - kable prumer 4,5mm s izolaci, tzn ta med uvnitr bude mit tak max 3,5mm prumer...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu startovat přes kabely z auta?
assassin píše: neni to tak zly... na motorku myslim staci v pohode, velky V2 ma startovaci proud kolem 150A ... ctyrvalce a obzvlast ty mensi i do 100A ... tzn trosku jina liga proti autum....
ja sem motorku startoval baterkou co mam do RC vrtulnika - kable prumer 4,5mm s izolaci, tzn ta med uvnitr bude mit tak max 3,5mm prumer...
Fakt ? A co to bylo za baterky? Ja uz jsem chvili nelital. Ale mel jsem do letadla Li-Pol a to nejak zavratne prody nedavalo, papirove tak 25A

1 reakcí na tento příspěvek Můžu startovat přes kabely z auta?

SVSkritek píše: Fakt ? A co to bylo za baterky? Ja uz jsem chvili nelital. Ale mel jsem do letadla Li-Pol a to nejak zavratne prody nedavalo, papirove tak 25A . LiFe koukam davaj vic...
hele normalne pouzivam v motorce LiFePo4 .. 4seriove a k tomu dalsi 4 paralelne (4S2P) tzn teoretickej spickovej proud 240A ...
ale tohle sem tenkrat startoval na obyc malickej triclanek LiPol 2200mAh co s nim litam 450kovou (takze malickou) heli... jsou to cinsky aku turnigy nanotech, teda ta jejich nejvyssi rada co ma udavanej max spickovej proud az 90C - to je cca 190A ... samo si to ale cinani cucaj dost s prstu, takze tohle neni navod na to at z nich nekdo zkousi tahat takovy proudy, ja sem to na ni ale natocil a to jsem tam mel jeste v serii vlozenej modelarskej wattmetr (zkoumal sem odber pri startu) wattmetr je do 120A a sel mimo rozsah:) baterka cca za petikilo na hobbyking.com jo jinak heli na ni dal lita :)
.jpg)
Naposledy editováno 01.03.2012 13:44:42
Pjercak píše: assassin jo a le todle jsou poradne kabliky startovali sme pomoci deseti clanku corsu 1,4 8v a v poho....
no vypoctove nevyhovuji urcite .. na proud az 190A ti rozhodne vyjde kabel vic jak 3mm v prumeru :)
a baterka je cina za 18dolaru...
2 reakcí na tento příspěvek Můžu startovat přes kabely z auta?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu startovat přes kabely z auta?
dareckov píše: Co to máte za baterky? Já dneska po 7 měsících start hujdu a chytla na 5 pokus Musím zafrajeřit
Jinak vybít se mi ji podařilo jen jednou po 10minutovém non stop točení startérem
To můžeš být rád že ti po 10 minutovém startování nevyskočil a nenakopal do prdele

assassin píše: jinak ta pomocna baterka - taky by nebylo uplne koser pripojit hodne cerstvou v aute na hodne vybitou v moto... ze zacatku tam bude velkej rozdil napeti a nabijeci proud kterej by se te motocyklove nemusel libit (snizeni zivotnosti)
Tam je pak vlastně výhoda, že kabely z marketu mají slabší vnitřní průřez mědi

Lidi tu řeší kraviny... jakákoli vnější 12 V baterka pomůže, příliš rychlého nabíjení bych se rozhodně nebál, pokud je aku v moto úplně vybitá, tak ji připoj na pár minut na nenastartované auto a pak ho nastartuj, pokud mašina nechytne tak, jak je právě připojená...
Docela dost lidi přeceňují průřezy vodičů a podceňují přechodové odpory na svorkách atd. Také je docela výrazný rozdíl, když vnější aku připojíš na aku v motorce vs. případ, kdy vnější aku připojíš přímo na svorky startéru. Dělám to tak v letadle (vnější aku přímo na relé startéru a na kostru motoru) a je to sakra znát.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Adapter na 320 mm kotuc Yamaha XTZ 750 SuperTenere | oration | 2 | 17.12.2024 v 22:23 Destroyer |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere | pařenica | 17 | 1.7.2023 v 08:12 wáca |
Kde najít dobrou lakovnu v Praze Yamaha XTZ 750 SuperTenere | georgeCZ | 11 | 16.2.2023 v 11:35 markus |