1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
4 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
samozřejmě postavení vidliček je pak úplně jiné, než roznoběžné navzájem či kolmé k převodovce.... bohužel i 4qualt převodovka Puch předválečná co mám doma k porovnání je asi 5x lépe provedená, včetně robusních vidliček atd.. Tahle převodovka je tak trochu podle hesla "Trochu plechu, trochu lak - hotový je Hanomag"
Naposledy editováno 27.03.2012 12:59:25
laďa prášil píše: Ahoj, můj názor: pokud máš v pořádku kola a vidličky (asi dávals novou..) tak bych to tipoval na ohnutou vodicí tyčku vidliček. Že je povyjetá (pokud není vypadlá) za normálních okolností nemá na nic vliv, určuje jen osu, po které se vidle pohybují. Sice mám 638, ale stejný problém jsem řešil. Tyčka má cca 7mm a když praskne vidlička (není to opotřebením, že..) přenese se náraz do tyčky. Ohyb zjistíš třeba na kusu rovnýho skla, mně to dělalo asi 3 mm.. Problém je, že když jsem loni kupoval novou, kurde ti turečtí soustružníci nejsou schopní, resp jsou tak šikovní, že i nová byla vrtule ne přímo křivá, ale šnek, (když jsem nasadil vidličky a otočil, pohybovaly se jejich konce milimetr sem tam) No, byla to jedna z úprav, co jsem chtěl udělat - do vidliček 8mm díry a vodicí tyčku z hlazenky 8 mm, která by se nemusela obrábět, je rovná a byla by i tužší. Navíc pokud je tyčky křivá, asi by vidličky opět trpěly. Čili i kdyby to bylo jinde, stejně to asi budeš muset rozhodit. Jezdit se tak nedá. Vymezovat vůle - nikdy jsem to nedělal, ve fabrice to taky nikdo nedělal, popírá to seriovou výrobu a nejde tady o setiny jako na pístech. Převodovku jsem řešil asi 3x, teď musím zaklepat, že asi mám díly, co si sedly. A vidličky samotné: I p. Růžička v Praze prodejna mi říkal, že není důvod, proč je měnit za frézované, pokud je převodovka ok. No a řekl bych, že ta tyčka je trochu taková achilova pata - Navíc kdo to rozdělá, koupí nový vidličky i když je třeba trochu vydřená (pro jistotu) ale tyčky se zdá rovná a ok, tak proč ji měnit.. A jsi tam kde jsi byl. Tak hodně zdaru.
Nevím tedy jak konkrétně u 634, ale všech 250cm3 i 350cm3 minimálně do modelu 360 jsou pod koly vymezovací podložky, které tam tedy spousta lidí rádo nevrací. Vymezují axiální vůle hřídelí a pokud je tam nemáš tak si zrovna u trojky koleduješ na zničení hřídele i kola, resp. jejich drážkování. Ty konce se zakulatí a pak kvalty vyskakují.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
Myslím tím přesouvání páru kol jednou vidličkou u kývačky a jedním u 634 - čili jednoduše řečeno "neřadí" se pres drážkový hřídel ale přes boční ozuby či kolíky (634).
Naposledy editováno 27.03.2012 13:15:11
Všechny poruchy na jawě jsem asi měl.... někdy stačí sáhnout do šuplíku do archivu.
Tyčku zkus sehnat novou, pokud seženeš origo jawa, je asi lepší. Vidličky kontroluj kolmost
Než nasadíš primár, vyzkoušej funkci převodovky, musí chodit perfektně, ušetříš práci.
Ale seš dobrej, že ses do toho hned pustil
Otázka co na tom kontroloval, ale nepochybuju, jenom prostě nevím. Nejsem takovej technik.
Každopádně možná je někdy postup: necitlivé řazení = ohlá tyčka = vyskakují rychlosti = nové vidličky za ošoupané, přidřené = nové neošoupané = to se kousne = vysype se to = koupí se vše nové + "vymezí se vůle" a výsledek = že je to dobré tak bych to viděl.
Ta tyčka je asi stejně záludná jako prasklá či vydřená vypínací vidlička spojky, kdy pak lidi mění často celou spojku a "je to lepší" ale příčina obvykle není odstraněna. Jak lepší? to musí být bezvadné prostě.
Necitlivé řazení - možná kvůli spojce. Někdo prostě kope rychlosti 1234 a prostě je lepší 1-2-3-4, čili plynule citlivě vyřadit a zařadit. Víceméně citlivě, podle situace.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/634 vypadavaji rychlosti 3 a 4
c.j. píše: Ale s 634 jsem párkrát dopadl tak, že jen po rozpůlení a složení (bez žádných zásahů do převodovky) už vypadávaly kvalty.. Nevím, co se mohlo posunout, ale něco se prostě posunulo a byl problém..
a kontrolovals tyčku? i když nic neposuneš, stačí otočit křivou tyčku a mění se všecko
Naposledy editováno 27.03.2012 21:05:39
https://plus.google....hkey=CIzQ_ez1wIHtvQE
https://plus.google....hkey=CIzQ_ez1wIHtvQE
uplne dole su fotky kolečok a vydličiek a tej tyčky, ta tyčka je uplne rovnučka, tie vydličky by som kupil nove, možno su vydrete dierky v nich. Ak nebudu drahe asi kupim.
pukud je ohnuta nataci se jak se ji chce, ale vzdy tak ze vidlicka je v poloze castecneho vysunuti ze zubove spojky. Pak samozrejme muze byt ohoblovana zubova spojka na koleckach
https://plus.google....=pwa&gpsrc=pwrd1
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350 634 oilmaster Jawa 350/634 | Jawar634 | 18 | 8.10.2024 v 11:39 VGT |
Ukrajinské VAPE [1, 2] Jawa 350/634 | Lu-boš | 45 | 9.8.2024 v 09:05 pavel5168 |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |