Budu rád za každý smysluplný příspěvek,předem díky.
Předstih nejlíp zkontroluješ strobolampou

Tady je to buď chudý, nebo rozhozený časování/předstih. Předstih jsem Ti řekl jak. Časování podle manuálu, nebo minimálně intuicí podle zpalovacích kamenů.
A hlavně překontroluj všechny přechody k válci od karbu, jestli nesaje falešňák.
Strobolampu jsem zapojil,odmontoval ucpávku "okýnka",otočil startérem a fúúú,měl jsem plnej ksicht oleje

Rozvody by to neměli být,s tím válcem prý nikdo nic nedělal,a jejich kontrolu si nechám na později,obzvláště když musí motor ven.Komprese válce ukazuje 12,rozhozené rozvody by asi tolik neukazovali.
Je tam jedna zdvojená příruba na dva válce od jednoho karbece.Kdyby to táhlo falešný vzduch,nejde ani druhý válec.
Přestavba to není,na nějaké minimální info jsem našel a je tam uveden jeden karbec.Taktéž na partsdepot je ve fiši jeden.
Zkontroloval jsem sekundáry inuček,odpor v normě.Jiskry jsou.Zkontrolované odpory snímačů klikovky,taktéž se zdá v pořádku.
Válec podle poslechu na volnoběh nejede,ale zahřívá se,takže k nějakému spalování dochází.
Moc se mi ale nelíbí, že je v karteru takový tlak, že to foukání až vyhazuje olej. Pokud to nedělají spíš rotující části motoru, není třeba ucpané odvětrání, nebo neprofukují kroužky?
A že falešluft by rozhodil oba válce, tím bych si také nebyl tak jistý. Už jsem viděl u jednoho Haryka, že netěsnil spoj jednoho válce a sacích "parohů" a přisávání se projevilo jen na tom onom válci, na druhém ne.
1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VN 1500 Classic-Prosím o pomoc
Anti píše: Nedalo mi to,naklonil jsem motorku na druhou stranu,a zkusil znova zapojit strobo.Tentokrát už olej nešel a dalo se v klidu měřit.Oba válce mají stejný předstih,písmenko na značce.To by teoreticky znamenalo,že předstih(a potažmo řídící jednotka) je v pořádku.V tom případě mě čeká kontrola sacího traktu,a posléze ventily a rozvody...
nejen teoreticky, ale i prakticky

Nevím přensně jak je ta příruba dělaná, ale sázel bych na falešňák ve spoji přiruby k té hlavě a hlavou...
Zítra mrknu po manuálu...
Ps. Kompresi Ti to může ukazovat i dobrou....z toho nevycházej.
Ale na rozvody běž jako na poslední možnost...
Naposledy editováno 28.03.2012 22:36:37
1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc
Nicméně by to znamenalo,že válce jsou po mechanické stránce v pořádku a je to pouze otázka nastavení...
Naposledy editováno 29.03.2012 22:16:17
Ale je divné, že by jeden karbec neutáhl sání obou válců najednou, ledaže by byl chybně volený nebo rozštelovaný. Motory H-D jsou také obvykle jednokarbcové a běhají v pohodě.
Každopádně zkontroluj ty rozvody, změř vůli a pak bych šel po karbci. Mimochodem, na kterém válci jsi otáčel tu vačku?
1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc
Mašina přivezl maník,kterému jsem dělával třiapůli.Koupil to v bazaru,najel 90 km a poté se mu to vysypalo.Dal to někomu na opravu.Dotyčný prý změřil tlaky a zjistil že přední válec má poloviční,proto udělal výbrus.Jenže po osmi měsících a dvaceti tisících korun běžel motor furt špatně.Majitel to přivezl k mně na seřízení podtlaků,že prý jsou po opravě rozštelované karburátory.Já tady zjistil že karburátor je jeden.Tak jsem se dal do opravy.První zjištění bylo,že přední válec má opravdu poloviční tlak.Ale já nevolil výbrus a koukl do manuálu a bylo mi jasné že je to v pořádku a úřaduje tam dekompresák.Další zjištění byla absence součástky v karburátoru označené jako "jet-needle".Ta to zřejmě vše způsobila.Někomu při čištění vypadla,do válců šlo moc směsi a motorka nejela.Pak jsem přišel na ten rozvod.Je to spíš chyba toho přede mnou než záměr.Válce sají najednou a na to ten karbec není.Čtyřicítku Kehina mám já na své KLR,tak to nemůže nakrmit 1500 kubíků.
Jo,a tu třiapůlu se souběžným chodem jsem měl taky,ale živil jsem ji karbecem ze soutěžní
380...
Vačku jsem otáčel na prvním.
Naposledy editováno 30.03.2012 06:10:56
Anti píše: Ono to bylo tak:
Mašina přivezl maník,kterému jsem dělával třiapůli.Koupil to v bazaru,najel 90 km a poté se mu to vysypalo.Dal to někomu na opravu.Dotyčný prý změřil tlaky a zjistil že přední válec má poloviční,proto udělal výbrus.Jenže po osmi měsících a dvaceti tisících korun běžel motor furt špatně.Majitel to přivezl k mně na seřízení podtlaků,že prý jsou po opravě rozštelované karburátory.Já tady zjistil že karburátor je jeden.Tak jsem se dal do opravy.První zjištění bylo,že přední válec má opravdu poloviční tlak.Ale já nevolil výbrus a koukl do manuálu a bylo mi jasné že je to v pořádku a úřaduje tam dekompresák.Další zjištění byla absence součástky v karburátoru označené jako "jet-needle".Ta to zřejmě vše způsobila.Někomu při čištění vypadla,do válců šlo moc směsi a motorka nejela.Pak jsem přišel na ten rozvod.Je to spíš chyba toho přede mnou než záměr.Válce sají najednou a na to ten karbec není.Čtyřicítku Kehina mám já na své KLR,tak to nemůže nakrmit 1500 kubíků.
Jo,a tu třiapůlu se souběžným chodem jsem měl taky,ale živil jsem ji karbecem ze soutěžní
380...
Vačku jsem otáčel na prvním.
Takže ještě jednou zkontroluj nastavení rozvodů a ventilových vůlí, teď mě napadlo, zda to kolísání, bouchání a zastavování motoru nedělá nějaká chyba na dekompresoru. Pak zkontroluj těsnost sání a karbec až nakonec. Těžko říct, zda bude někdo ochoten dodat jen tu jednu chybějící součástku, ale vzhledem k tomu, že nevíš, kdo a jak se v karbci šťoural a co s ním mohl provést (znám dost magorů, co jsou schopni protahovat trysky ocelovou strunou), bude možná lepší celý karbec vyměnit.
A to můžete být rádi, že v důsledku toho souběžného chodu neodešla klika.
1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc
Díky všem přispívajícím za ochotu pomoci

1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc
1 reakcí na tento příspěvek VN 1500 Classic-Prosím o pomoc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lanko tachometru Kawasaki VN 1500 | peleco | 2 | 7.4.2025 v 23:07 ja1 |
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 | PepaSahib | 17 | 4.12.2024 v 14:46 jason007 |
Deflektory nožní na přední vidle Kawasaki VN 1500 | bartahk | 1 | 6.10.2024 v 19:02 77pita |
Díly VN 1500 2001 Kawasaki VN 1500 | marvan79 | 0 | 31.8.2024 v 20:11 marvan79 |
Bohatá směs, asi Kawasaki VN 1500, Kawasaki VN 1500 Mean Streak | marvan79 | 4 | 24.8.2024 v 11:10 krokoš |