Nepiště mi prosím názory typu "máš nevyváženou klikovku" a podobně, motor téhle řady prostě obrovské vibrace má. Jde mi spíš o to, jak snížit jejich přenos na rám motorky. Zatím mě napadlo jít jednoduší cestou a místo silenbloků jen rozšířit držáky motoru a dát tam tlusté gumové podložky. Případně převrtat silenbloky a šrouby na uchycení do rámu obestřít v bloku milimetrovou gumou. Máte někdo nějaké zkušennosti s tím, jak by to mohlo být učinné, případně nějaké jiné nápady? Tohle přece musí trápit každého, kdo na téhle motorce jezdí :)
1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru
Základ je vyvážená klika,absolutně zdravé ložiska včetně jejich uložení a pak zmiňované uložení motoru.Dál si můžeš pomoci pružně uloženými řidítky,závažíčky v koncích nebo pořádnou gumou na stupačky.Víc mě nenapadá.
2 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru
Tyhle upravy jsem mel ja a z casti to momohlo. ono to vybruje i diky tomu ze ram neni moc tuhej,je to papirak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru


motomiro píše: mel jsem CZ 487. silenbloky ti nedoporucuji,nekdo na netu dal navod jak dal na Jawu 350 dopredu silenblok a motorka sice nevibrovala tolik ale chovala se divne v zaberu a zaackach. co ale pomuze ale neodstrani vybrace uplne. Drzaky motoru jak vepredu tak vzadu jsou obycejny plechy,daji se vyrobit papirove sablony a potom podle nich vyriznout z tlustyho plechu,trvdyho a navarit je na dosavadni drzaky. motor potom nebude v ramu tak poskakovat. zvisi se torzni tuhost. taky tycka co spojuje ram a hlavu valce je obycejny podradny material,doporucuje se vymenit za ocel vysi tuhosti a taky drzak tycky na ramu posilit. dal se daji dat z Jawy 350 gumove vlozky mezi rebra valce ale musi se upravit.
Tyhle upravy jsem mel ja a z casti to momohlo. ono to vybruje i diky tomu ze ram neni moc tuhej,je to papirak...
Takže co jsem zatím pochopil:
1) silenblokama si moc nepomůžu, což sice selským rozumem nechápu (když něco vibruje, tak se tam prostě silenbloky dají), ale důvěřuju většině :)
2) rám se mi úplně vyztužovat nechce, protože v rámci renovace mám zcela nový rám v původní nepoškozené barvě a tohle by znamenalo ho nechat potom opíškovat a lakovat, aby to celé nějak vypadalo. Možná vyrobím znova tu tyčku mezi hlavou a rámem.
3) odlehčovat kliku a písty moc nechci. Jednak je to dost drahý (několik tisíc za stočení a duralové vložky) a druhak se změní asi charakter motoru a moc to lidi nedoporučují. Ale kdyby mi někdo napsal, že vliv na vibrace to má velký a opravdu to dost pomůže....
4) repase kliky a výměna ložisek je základ, s tím samozřejmě počítám
5) závažíčka do řidítek: dají se koupit nějaký univerzální, který se schovají do té trubky aby nebyli zvenku vidět?
Na závěr: motor mi nejvíce vibruje v rozmezí rychlostí 70 až 90 km/h, kolam stovky už je to naopak lepší. Jinak zatím děkuju všem za názory a pomoc, třeba přijdeme na nějaký rozumný kompromis ještě :)
ja mel 477 a cestoval jsem na tom i 500km za den a v pohode, nesmis byt citlivka
Samozřejmě jsem měl motor po GO a VAPE,to dělalo hodně.
Když jsem jawku prodával,tak zájemci říkali že na takové jawce bez vybrací ještě nejeli.
1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru
Když se staví obráběcí stroje, tak u nich se řeší taky vibrace, a to tak, že se nosná část stroje vyrobí z tvrdého, respektive tuhého materiálu a nebo se stroj vyrobí tak, aby byl masivní, ale to se z ekonomického hlediska nevyplatí. V dnešní době se to řeší už i dalším způsobem - rám stroje se vyrobí z ocelové konstrukce (pro laiky prostě ze železa) například z jeklů, trubek apod. Jde hlavně o to, aby byl rám vlastně taková dutina. Rám se pak vyplní nějakou hutnou pěnou, třeba PUR pěnou. Čím hutnější a tvrdíš po zatuhnutí je, tím líp, a čím víc se jí dovnitř nastříká, tím taky líp.
Takže možné řešení je rám zevnitř naplnit pěnou

Naposledy editováno 18.02.2013 23:16:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru
Za chvílku vyrážím na 300km trasu na své 487 tak večer možna upravím tento názor

zpět z vyjížďky 300km (mojí první větší). No vibrace se dají snést, nevím, jestli ma až takový smysl vynakládat úsilí na odladění. Aspoň to člověka donutí dávat častější pauzy a kochat se i okolní krajinou, bo do těch 50km/h to téměř nevibruje. Spíše ty vibrace dělají paseku jinde a to pořádnou. Nevím, jakou záhadou, ale 5km před barákem jsem zůstal trčet na cestě. Hodinu jsme kolem toho s jedním náhodným kolemjedoucím (tím mu moc díky za ochotu) chodili a hledali závadu. Benzín šel. Trysky se nerozštelovaly. Jiskra taky házela. Ale poněkud slaběji, tak jsme mrkli na dotažení šroubu na odtrhu,předstihu a celém dynamu, vše pevně dotaženo. Žeby cívka ? Těžko říct, tak jsme ještě raz mrkli na předstih, přece tam nějakou závadu musíme objevit. A objevili. Zmizel odtrh. Nechápeme jak k tomu mohlo dojít. Žádný šroub nebyl povolený, nic neviklalo, nechce se mi věřit, že ty vibrace mohly posunout dotažené kladívko. Ale nic jiného nepřipadá v úvahu. No každopádně platilo i tentokrát ,,když se sere tak se sere,, a tak mi při zkušebním startu upadla koncovka výfuku-vylomily se už asi unavené vnitřnosti dle toho, jak vypadaly. A k tomu ještě byla prasklá hlavní žárovka 35/35W. A vibrace bych klidně přiřknul všem zmíněným závadám bo umí povolovat šrouby a způsobovat vady materiálu, jako praskliny apod.
Naposledy editováno 29.06.2013 21:49:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru
1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru
Další stupeň sů závažíčka v řídítkách.
Podle mých zkušeností se jakýsi efekt dostaví kolem hmotnosti 250-300g (každé) a to se železem dosáhnůt nedá, musí to být olovo.
Potom měkké rukojeti a dobré rukavice.
Řídítka v silenblokách by asi vyžadovaly nové horní brýle. Na to se možu vyignorovat.
A na celý motor v silenblokách tuplem, on je totiž i výztuha rámu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Olej do převodovky ČZ 175/477 | plachejD | 7 | 8.3.2025 v 22:20 plachejD |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 41 | 6.3.2025 v 07:37 Dolin |
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |