Jakožto jaký vliv na jízdu má jiný rám, motor atp.

Prostě výhody, nevýhody, chování motorek oproti sobě.
1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350


Omar_Bomba píše: Wild-Borderer> motor stejny neni. V Jawe je motor 638, ale v CZ je starsi a o neco slabsi typ. Za me Jawa, hlavne ma kotouc a je peknejsi(s kulatym svetlem misto hranateho ). Stejne nejlepsi 350 je 354 kyvacka
Novější vývozový 350tky měly taky kulatý světlo a za mě teda vypadaly o dost líp než 350 Jawy stejnejch let. Škoda jen že jich nebylo víc ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350
Omar_Bomba píše: Wild-Borderer> motor stejny neni. V Jawe je motor 638, ale v CZ je starsi a o neco slabsi typ. Za me Jawa, hlavne ma kotouc a je peknejsi(s kulatym svetlem misto hranateho ). Stejne nejlepsi 350 je 354 kyvacka
To záleží na roku výroby. Montovaly se tam stejný motory jako do Jaw, ale takovým způsobem, že číslo zůstalo stejný (aby se jim nehádalo číslování s Jawama), jenom vyměnily válce atp (ze začátku cca 18HP a ke konci výroby 23HP). Takže ty motory měly prakticky stejnej výkon jak Jawa +/- 1HP.
edit: Jinak za mě ta nejhezčí jawa je tahle http://jenikovo.mis...oto/Full/moto111.JPG . :)
Naposledy editováno 21.04.2012 11:48:08
350 čz jezdí v širokém okolí jediná co vím, takže spíš sbírkový typ

PS. Resp. možná chtěl ale byli na tom ještě hůř...
Naposledy editováno 21.04.2012 17:04:07
1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350

ale nebral bych ju na normální ježdění.
kdybych si mohl vybrat tak beru devítku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350
Na druhou stranu je tu 634 se slabou kyvkou, starýma předníma vidlicema, stjeným motoroem, vyšší váhou, ale pořád krásná vzhledem (klasická konopnice)... a 638/9, která má vše co 472.6 kromě vzhledu, avšak navíc novější motor s vyšším výkonem a z výroby výkonějším dobíjením (zapalování pořád klasika), možností montáže startéru a co je asi nejpodstatnější, je zde možnost spolehlivého oilmasteru mikuni (motory 634 a tedy i 472 mají také možnost oilmasterů motorpal(posilube), ale už jen sehnat víko motoru a OK čerpadlo pro tyhle motory bude poměrně obtížné)...
Ve zkratce... 472 u mě vítězí v porovnání s Jawou 634 nebo 632, 638-40 už přece jenom díky novějšímu motoru nabízí víc... Co se pak týče dostupnosti 472, u nás je to bída, ale myslím že v Polsku je jich docela dost a někdo to dokonce tahal i zpátky k nám...
A když už je tu zmíněna ta jeníkova, tak přidám jedinou 639, která se mi kdy líbila (milánek z jwm.info, snad se neurazí)
Naposledy editováno 22.04.2012 01:23:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350
Třeba maximálku u Jawy naměřili tuším 125km/h, ale u Zetky skoro 150

Hmotnost motorky na maximálku nemá podstatný vliv.
Z toho mě vychází, že se motory musely něčím lišit...i vzhledem k tradiční řevnivosti mezi Jawou a ČZ bych se nedivil tomu, kdyby do válců Zetky někdo "hrábl"

Motory pro obě značky se vyráběly ve Strakonicích...

Naposledy editováno 08.02.2013 18:22:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350

2 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350
Za mně, ač jsem spíš Jawista, je lepší ČZ. Jen u nás moc nejsou, skoro všechny se vyvezly a prý mají horší výdrž dílů než Jawa.
To není o náhodě či o povedenosti té či oné motorky.
A navíc - testy vozidel ( a měření taky) se tenkrát dělaly velmi profesionálně, chyba je vyloučena.
Ostatně - konkrétně o tomhle jsem mluvil s bývalým obchodním zástupcem továrny ČZ a ten to nevyloučil.
Jeho parketa byl obchod, ne technické věci.
Chtěl jsem jen vypustit kontrolní balónek, jestli někdo z pamětníků o tom něco neví...
1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek Čz 350 vs Jawa 350
Jawa motorárnu neměla.
Možná právě že se montovaly taky na Zetky mě vedlo k domněnce, že ty motory, které se na ně dávaly, byly nějak "líp" kompletovány...
Co se týče přesnosti "sednutí" kanálů na bloky, je tam co zlepšovat, ale to není tak důležité, jak naúhlování okýnka až při vstupu do válce.
Když se začaly dělat válce hliníkové s vložkou, tak tam jsou odstředivě lité vložky s předlitýma kanálama.
A právě z technologických důvodů, aby se dal odlitek z formy vyndat, nejsou ty úhly až tak "optimální", jak by bylo potřeba.
Bavili sme se o tom loni se Samozvaným.
A jak to doopravdy vypadá, vyšlo v časopisu Automobil v době, kdy nabíhala sériová výroba těchto motorů.
Nevím, jak přesně vypadají litinové válce na třindu, ale na mém Zetoru 180 mě nějak nepasovaly přední strany přefuků, to tvarování nebylo nějak košér.
Tak sme na to s mým dvorním ladičem hleděli a trochu sem to poupravil.
Nebyl úmysl dělat nějaký šílený tuning, ale ty přefuky vypadaly opravdu divně a tak dyž sem to už měl rozdělané...
Poznat to je.
Když dostane můj válec a nějaký jiný do ruky nepoučený jedinec, rozdíl nepozná.
Píšu to proto, že u obou provedení válců je zřejmě jakási daň technologii výroby, která by šla dát poměrně jednoduše do "normálu".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 350 vs Jawa 350
milan1963 píše: laďa-prášil> O tom Rusku, to souhlasím. Já tam byl v roce 1982 , jídlo skoro žádné, ale v prodejně naše Jawy 350, ČZ 350, ČZ 175, Iže, Uraly atd. U nás byla ke koupi kromě ČZ 175 jedině Jawa 350 a musel jsi na ní čekat, v Mototechně je pořád neměli... když tohle dnes řekneš mladým, snad tomu ani nebudou věřit. Simsony ani MZ se k nám v té době ještě nedovážely.
Za mně, ač jsem spíš Jawista, je lepší ČZ. Jen u nás moc nejsou, skoro všechny se vyvezly a prý mají horší výdrž dílů než Jawa.
Byl jsem Rusku 1983 a v obchodním domě typu našeho prior měli 6 motorek. Jawa čz minsk iž, moped verchovina, boxery ne. Pro ně to nebylo levné, ale stačilo vysolit prachy 1060 rublů za 350 634 model s lištou na nádrži. U nás v té době měli motorky ten den, kdy přišly, a to asi už z továrny měly cedulku "rezervováno" se jmény podle známých pana vedoucího


laďa-prášil píše: Zdenalbenal> To neva, pár km sem nebo tam každopádně - kvůli takovým testům člověk kupoval časopisy, ne aby přečetl převzali jsme od prodejce blablabla = výsledek: "stejně se rozhodne zákazník podle toho co mu vyhovuje" a tak. Objektivní testy dnes vlastně nikdo nědělá, to je škoda. Dřívější metodika možná nebyla dokonalá, ale mělo to systém a člověk získal přehled - dnes jsou časopisy spíš módní záležitost. Mnoho slov.
Když se podívám do starých testů ve Světě motorů, tak na mně ty testy působí až neskutečně kvalitně. Ty dnešní jsou plytké a vlastně nicneříkající. Ale tehdy zase novinek nebylo tolik, tak byl delší čas na testování. Dnes se novinář či redaktor sveze 100 km a dělá závěry

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
pravý přepínač a trubka plynu ČZ 350/472 | elvis78 | 2 | 21.4.2025 v 13:54 elvis78 |
Motorka pro začátečníka [1 ... 5, 6] Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Suzuki GS ... | vasik006 | 156 | 9.4.2025 v 17:19 bledemon |
Baterie ČZ 350/472 6V ČZ 350/472 | tomas21 | 17 | 4.3.2025 v 12:52 elvis78 |
Předstih Vape MZ04 Jawa 350/640 | expert217 | 7 | 27.1.2025 v 20:40 Genx |
sedlo a barvy ČZ 350/472 | elvis78 | 8 | 1.1.2025 v 12:30 elvis78 |