Téma: 2-T převodovej olej
 
22.12.2007 v 23:15
Zdar chlapi, co lejete do motokrosů za převodovej olej?
Dneska než jsem vyjel, tak jsem si říkal že já blbec ho měl před svátkama koupit páč je třeba vyměnit. Nevim jak je tam dlouho a nechci to pokoušet, tak chci vědět jestli tam můžu nalejt něco co seženu i na benzínce.

<čistě teoreticky>Začlo mě napadat že bych tam nalil Shell advance ultra 4-T 10W-40. Stalo by se něco? Vždyť ten olej je dělanej na mazání výkonejch čtyrtaktů(i převodovka a spojka), tak si myslim že cajk. Jen mě to zajímá.</čistě teoreticky>

Dík
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

22.12.2007 v 23:19 | Nahoru | #1
Tak se aspoň pochlub s fotkou ;)

(reakce na) 2-T převodovej olej

22.12.2007 v 23:34 | Nahoru | #2
Hujer>

ciste teoreticky , proc myslis ze se dela olej urceny jen pro 2T a jen pro 4T ? :) Pokud mas moznost dej urcite ten jaky tam ma byt , pokud do 2T nalejes olej ze 4T asi se nic nestane ale uz je to olej urceny pro jiny motor a ma jine vlastnosti...... :cool:

(reakce na) 2-T převodovej olej

22.12.2007 v 23:42 | Nahoru | #3
hAjPR>Ještě nemám žádnou pořádnou... Zejtra si jí chci vyfotit... *yes*

2 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

22.12.2007 v 23:51 | Nahoru | #4
2T a 4T převodovka je jedna a tatáž v zásadě,proto je uplně fuck,co tam naleješ,ale 2T olej bude asi levnější. Jinak je to spíše tak,že 4T olej je jako "lepší",ale jen teoreticky. NA převodovku a spojku nemá pražádný vliv,použiješ-li ten,či ten..

1 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:15 | Nahoru | #5
Možná si poklepeš na čelo, ale mně na dvoutaktu i při dlouhé zátěži na enduru fungovala nejlíp - a teď se podrž - jakákoliv kapalina (záměrně neříkám olej) pro automatické převodovky a posilovače řízení! Je to vcelku za hubičku a střeva včetně spojky při alespoň relativně časté výměně jak z alabastru!!! ATF (automatic transmision fluid) - je to většinou červená sračka. Používal jsem Agip a nebo Shell. Teď se znova dostávám do podobné situace, protože na nové kačce je mazání dělené a spojka s převodovkou tudíž mazaná zvlášť úplně stejně jako na dvoutaktu...

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:22 | Nahoru | #6
bathed>>
S tímto zkušenost nemám,ale na CRF450 mám taky dvě mazání. Do převodovky mohu tudíž nalít teoreticky 2T olej,ale nedělám to. NAopak do CR85 i CR250 leju 5100 4T olej,bo ho mám levněji,jak 2T olej.

2 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:26 | Nahoru | #7
ATF je oproti "značkovým" mazáním skoro za hubičku. Není to z mé hlavy, ale za to mám vyzkoušené, že při tom perfektně funfuje spojka. To samozřejmě do okamžiku než se zasere od pilin z lamel, což je sice stejné jako u klasických olejů. Tady to možná přichází dřív, ale já to nikdy nenechal dojít tak daleko.

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:27 | Nahoru | #8
bathed>>
za kolik je?

1 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:30 | Nahoru | #9
JJ,to s tim ATF olejem mi taky říkal jeden bejvalej motokrosař...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:31 | Nahoru | #10
už si to nepamatuju, ale litrovka vycházela někde kolem 150kaček. Najdeš to na jakékoliv větší benzínce. Vím že jsem to vždycky porovnával s převodovým olejem od Putoline a podobným a tam to byla poloviční cena. Taky jsem to lil do KTM SX50 když mladý ještě jezdil motokros - automaty.

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:34 | Nahoru | #11
No tak jestli to stojí 150de, tak to tam klidně budu lejt dál Motul 5100 za 200 :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:37 | Nahoru | #14
http://www.atsservis...tem=3471&ktg=717 .... a to hledám jenom chvilku....

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:39 | Nahoru | #15
bathed>>
Tak to není nic moc,bo 2T motul mám za cca 160 a 4T 5100ku za 180 a to mě při náplni 650ml nevytrhne,bo je to cca 18kč rozdíl...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:40 | Nahoru | #16
.... co se se ceny týče, ve větších značkových autoservisech je mají v sudu. A má to ještě jednu skvělou vlastnost: je to postavené na obrovský rozsah provozních teplot. Ráno při -35 přijdete k autu a pokud chytne, zaručeně řadí.... V létě zase stejně dobře funguje i zahřátá na 80st. Zkrátka má stabilní viskozitu...

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:43 | Nahoru | #17
bathed>>
To maj ale i ostatní oleje,pokud zvolíš dobrou viskozní třídu... ;)
Enduro jezdím od -12 do + 35ti a no problém....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:45 | Nahoru | #18
nikomu neberu :) <strong></strong> Věc názoru, nic víc :) <strong></strong> - otázka zněla co do motoru já jenom odpovídal

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 00:49 | Nahoru | #19
bathed>>
Jasně,já to beru. Já beru oleje po sudech a brát kvůli tomuto jinej je nesmysl. Jak jsem psal,proto ani neberu do dvoutaktů 2T oleje,bo se to nevyplatí vzhledem 20kč rozdílu.
Měním olej cca 3-4x za rok,což je cca 2-2,5 l oleje, tj. cca 50kč/rok rozdíl a to nemá cenu,né?

2 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 01:03 | Nahoru | #20
2T 4T je to jedno :|

1 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:01 | Nahoru | #21
od te doby co jsem na kvalitni 4T olej ve 2T motoru spalil spojku leju tam to co tam ma byt.....
ve 2T oleji do prevodovky jsou specialni prisady aby se clovek vyvaroval prave tomu spaleni spojky..... abych si to vysvetlil je to paradoxne mensi mazivost oproti 4T oleji. U 2T neni zadouci aby olej mazal extremne dobre jelikoz n loziska staci teoreticky obycejny olej. Spojku jsem spalil proto ze 4T olej pak ma jine vlastnosti kdyz se vice zahreje,lepe maze a spojka zacala klouzat tudiz se i spalila......U 4T sahnes do spojky jednou za rychlostku , u 250 2T tam sahnes 2x za zatacku :D
tot muj nazor a leju do motoru co se tam lejt ma,od te doby to bylo bez problemu i v extremnich podminkach.... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:03 | Nahoru | #22

Lenny58 píše: od te doby co jsem na kvalitni 4T olej ve 2T motoru spalil spojku leju tam to co tam ma byt.....
ve 2T oleji do prevodovky jsou specialni prisady aby se clovek vyvaroval prave tomu spaleni spojky..... abych si to vysvetlil je to paradoxne mensi mazivost oproti 4T oleji. U 2T neni zadouci aby olej mazal extremne dobre jelikoz n loziska staci teoreticky obycejny olej. Spojku jsem spalil proto ze 4T olej pak ma jine vlastnosti kdyz se vice zahreje,lepe maze a spojka zacala klouzat tudiz se i spalila......U 4T sahnes do spojky jednou za rychlostku , u 250 2T tam sahnes 2x za zatacku :D
tot muj nazor a leju do motoru co se tam lejt ma,od te doby to bylo bez problemu i v extremnich podminkach.... :)


To si nemyslím....
Spojku jsi spálil spíše tím,že stála za hov... a ne,že byl 4T olej.

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:10 | Nahoru | #23
bathed>
no kazdopadne bych si do motoru nenalil "servo" olej nebo co tam davas..... by me shorela spojka na prvnim treninku :D ,nehlede k tomu ze ten olej muze treba karbonovat nebo tam pak nepolezou kvalty pri plnym plynu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:11 | Nahoru | #24
Autor>
Ty ses loula vid ? ja jsem rekl jen svun nazor co si o tom myslim a jak to delam ja,..... a hned spojka stala zahovno...... prosimte nech si svoje chytry nazory pro sebe... Honda stoji zahovno :lol: :lol: :lol:

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:18 | Nahoru | #25

Lenny58 píše: Autor>
Ty ses loula vid ? ja jsem rekl jen svun nazor co si o tom myslim a jak to delam ja,..... a hned spojka stala zahovno...... prosimte nech si svoje chytry nazory pro sebe... Honda stoji zahovno :lol: :lol: :lol:


A já ti řekl taky svůj názor. Taky jsem ti měl k tomu napsat jako ty mě,že jsi loula,nebo že KTM stojí za hov.no?
Nebo ti napsat,že tvoje názory jsou "chytrý"?
Takže ty svůj názor říct můžeš,a já ne,protože honda stojí za h.ovno,a KTM je mazec! Hlavně u těch spojek,o kterých je řeč jsem to viděl letos na six days.. ;)

2 reakcí na tento příspěvek 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:38 | Nahoru | #26
Autor>

ježíššššš to budes dicky do toho tahat ty spojky ze sestky ? kdyz uz nevis coby vytahnete ISDE. Zrejme nevis proc ta zavada vznikla a na jakych motorkach to bylo,kdyz se tady s tim ohanis.
jeste jsem zapomnel dodat ze spojku jsem spalil na CR250 jeta 15 Mh , kdepak asi soudruzi sikmooky udleli chybu??? :lol: zrejmne nepocitali ze se na dvoutaktu bude spojkovat :puke

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:46 | Nahoru | #27
No jo zase do sebe rejte! :thmubup:

(reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:47 | Nahoru | #28

Lenny58 píše: Autor>

ježíššššš to budes dicky do toho tahat ty spojky ze sestky ? kdyz uz nevis coby vytahnete ISDE. Zrejme nevis proc ta zavada vznikla a na jakych motorkach to bylo,kdyz se tady s tim ohanis.
jeste jsem zapomnel dodat ze spojku jsem spalil na CR250 jeta 15 Mh , kdepak asi soudruzi sikmooky udleli chybu??? :lol: zrejmne nepocitali ze se na dvoutaktu bude spojkovat :puke


Nejsi nějakej podrážděnej? :) Napsal jsi "svůj názor",já na to svůj,a ty vyskočíš jak papírovej čert. A ted podruhý...
Hele,viděl jsem tě jezdit,a je škoda,že nejsi ani z poloviny tak chytrejj,jak jsi dobrej jezdec.. *no*
Já na CR250 spojku nespálil,a to mám 2003ku rok. Co u nás jezdí borci,tak nevím o nikom,kdo ji odrovnal,pokud prostě nedosloužila věkem,a že spojkují více jak ty,o tom se ani nechci zmiňovat,abych tě náhodou neurazil,nosánek máš nahoru a tváříš se jak Mika Ahola. Ale z toho možná ještě vyrosteš,profíku.. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:50 | Nahoru | #29
M.kralik>>
No samo že jsem začal zase já,napadl jsem Mildu,že KTM stojí za hovno a řekl mu,at si svoje chytrý kecy nechá pro sebe. Na to by se nasral každej,né? :) Jsme přece na veřejném fóru a tu může mít kecy a názory jen někdo,ne každej. A debata typu "nech si svoje kecy" je velice plodná... :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2-T převodovej olej

23.12.2007 v 09:52 | Nahoru | #30
Autor> A proc nemuzes aspon vzit v uvahu to, ze ta spojka neodesla proto, ze to byla KTM, ale kvuli oleji co tam dal?
I kdyby tam nachcal a pak mu odesla, tak proste protoze KTM ne? :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist