jo a ještě chybějí mi budíky , ale tim to nebude si myslim já.
Díky za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu
Pokud je alternátor v cajku, pečlivě si projdi všechny vodiče, který vedou do něj a z něj.může se stát, e máš jen povolenej kabelovejk svazek, nebo že je v nějakym konektoru špatnej kontakt. Pokud je to v pořádku, tak změř odpor zapalovací cívky. Ten bude cca 1.3ohm. Pokud je všechno v pořádku, máš nejspíš spálený CDI. Ale radši si puč cdi od někoho jinýho a vyzkoušej to.
Nový stojí cca 500. můžeš použít tom, který se dává do pitbiků, u většiny čínskejch motorek je uplně stejný.
1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu
no zkoušel jsem startovat a měřil jsem si jestli vůbec jde nějaký proud k indučkce a bohužel nic , takže zkusim ty odpory jak jsi mi říkal ..
projedu to všechno a to je kravina těma budíkama co ?
1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu
rozebral jsem to a kryt u alternáru a najednou na mě hrklo tak 2-3 Dcl oleje :DD což asi není dobré , no tak jsem to vyčistil do sucha vše a odmastil a furt to samé ..
já sázím na to CDI že to bude
1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu
Ty levné multimetry cenově kolem svou stovek stojí za prd, nemají přesné předřadníky a hlavně v nich rychle oxidují veškeré kontakty (a hlavně na přepínači je jich spousta), takže po pár použitích začnou měřit minus plus autobus a hledat poruchu nepřesným měřákem je totéž co jet motocyklový závod se zavázanýma očima.
Kubik123> Cívek je na statoru sice fyzicky 12, ale jsou propojeny do (pro zapalovací okruh) dvou celků, takže z elektrického hlediska tvoří cívky dvě, přičemž jedna je plovoucí , tzn. její oba konce jsou vyvedeny dráty a není nijak spojena s kostrou. Oba její konce vedou do řídicí jednotky a tedy mezi těmito dvěma dráty musíš naměřit odpor cca 140 - 180 Ohm a zároveň oba tyto dráty musejí mít oproti kostře nekonečný odpor . Druhá cívka plovoucí není, je jedním koncem ukostřená a vyveden je tedy pouze jeden drát, který vede do řídicí jednotky. Na tomto drátu tedy musíš naměřit proti kostře podobný odpor, jako u předchozí cívky. Změř také, zda nemají cívky zkrat mezi sebou - mezi oběma konci plovoucí cívky a vyvedeným koncem ukostřené cívky musí být opět nekonečný odpor.
Ještě je tam třetí cívka, plovoucí, ale ta je výkonová - dobíjecí a oběma vývody vede do regleru, takže té si při nefunkčním zapalování všímat nemusíš.
Oleje se nelekej a to odmašťování byla zbytečná práce, alternátor normálně běží v oleji. Ale když už to máš odkryté, koukni také na stator (ten element s těmi cívkami), zda nejsou poškozené (odřené, otlučené) plechy. Mohly by v tom případě mít mezi sebou zkraty a altec pak nebude dobře fungovat, i když cívky z "elektrického" hlediska budou v pořádku.
cívky jsou v pohodě kontroloval jsem je .
mam od jednoho pána sjednaný to CDI , plus brzdovou pumpu a budíky za 700,- takže až to vyměnim tak uvidim co dále no,ale ještě něco povídám tdy furt o CDI co mě napadá , ale ma mtakovej pocit že přesně nevim které to cdi je , je to ta "krabička s žebrováním" že ?
A díky moc za rady snad se mi to povede rozjet kort když ve středu jsi jdu pro řidičák.
ale s tim alternátorem je to malý předpoklad ne ?:))))
Ale než osadíš tu novou jednotku, tak napřed proměř ty cívky na statoru (dle mého předchozího příspěvku), aby, kdyby byly vadné, třeba neodpálily i řídicí jednotku.
1 reakcí na tento příspěvek V.D.O Gennesis , potřebuju radu
já si koupil od toho kluka tu origo:)
tak uvidim
Ten buben, co zůstal na hřídeli motoru, je rotor s magnety po vnitřním obvodu. Nesmíš jej moc zahřát, ani do něj bouchat, aby se magnety neodbudily.
Všechny ty cívky na statoru jsou propojeny do tří celků, jedna je plovoucí pro nabíjení a dvě jsou pro zapalovací jednotku (jedna plovoucí, druhá ukostřená). Alespoň takto to má V.D.O. chopper 125, tak snad tady je ten motor stejný.
Ale koukni na to, jaké dráty od statoru vedou a kam. Zaráží mne totiž ten plastový element vedle statoru (se dvěma naletovanými zelenými dráty). Vypadá to jako Hallova sonda, nebo podobný snímač, který právě snímá polohu kliky z rotoru a tím dává impuls pro řídicí jednotku, kdy má hodit jiskru. A jestli ty žluté dráty jsou tři a vedou přímo z rotoru, tak je to klasický třífázový alternátor a ty žluté dráty musejí vést do regleru.
Tohle zkontrokuj, poněvadž v tom případě jsme na zcela jiné lodi oproti tomu, co se tu vysvětlovalo předtím a i kontrola a měření budou jiné.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
oprava V.D.O. Moto Genesis 125 | petr.r123 | 1 | 7.9.2017 v 19:20 callowsick |
Rozdíl mezi 2 pin a 3 pin přerušova... V.D.O. Moto Genesis 125 | Praus | 4 | 28.8.2017 v 18:24 Koudy01 |
Spolehlivější alternativa k téhle m... V.D.O. Moto Genesis 125 | michy211 | 5 | 25.7.2017 v 15:28 callowsick |
VDO motard genesis 125 V.D.O. Moto Genesis 125 | Toxi332 | 6 | 10.7.2017 v 15:58 zatrran |
První motorka Yuki SM 125, V.D.O. Moto Genesis 125 | chooseurname | 1 | 11.4.2017 v 16:29 Zlesa |