Výrobně by to snad nemuselo být extra náročné navíc, technicky to asi funguje, radikálně omezí počet součástek motoru... no zdá se mi jako samé výhody a sociální jistoty, tak se chc dozvědět, kde je asi to ALE
coates
1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?
Naposledy editováno 24.07.2012 14:38:37
1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?
FiZzeR píše: náročnost výroby, náročnost na přesnost a nevím jak by se řešilo opotřebení provozem... výměna celý hlavy? taky nevim jak to bude s prouděním a následně výplachem válce...?
Co jsem v anglických zdrojích (ale sakra taky chudých) zjistil, neměl by být problém, dokonce uvádí cca 2,5x vyšší max. možnou propustnost (prý ověřeno měřením).
Opotřebení by asi bylo cca stejné jako v kluzných ložiskách u moto- pokud se dobře maže, téměř nulové.
A náročnost na přesnost? Tam se mi dokonce zdá, že je dokonce vyšší pří stávajícím řešení: tj. přesné zabroušení dosedací plochy a ventilu, kterej o to celé dokonce vehementně tluče.
thor2010 píše: Jak jsou řešeny ventilové vůle, které jsou jiné za tepla a za studena.Jinak souhlasím s Fizzerem ohledně náročnosti na výrobu a životnost.
Ventilové vůle, řekl bych celkem logicky, u tohoto není třeba nastavovat- nejsou tam ventily
1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?
Kvůli mazání styčných ploch to bude žrát olej a pohoří to na podobných problémech jako Wankel.
Naposledy editováno 24.07.2012 22:29:25
Přijde mi, že je to zatím jen koncept nakreslený na PC, bez praktického odzkoušení. Logicky to bude mít podobné problémy s těsněním jako motor Wankel, který se navíc musel mazat mastnou směsí, jako dvoutakt a jeho vysoká spotřeba byla zaviněna především naprosto nevhodným tvarem spalovacího prostoru. Snad jedinou výhodou Wankelu jsou malé rozměry a klidný chod.
Navíc se nabízí oázka, proč nejsou dnes rozšířeny motory s rozvodem válcovými šoupátky? Měl je např. motor Bristol Hercules, ovšem u vojenského motoru se na dlouhodobou životnost nehledí.
1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?
Introducing the CSRV Engine
...For instance: a static test of a five-litre poppet valve engine on an airflow machine produced a reading of 133 cubic feet per minute (CFM) with valve fully opened. The five-litre Coates Spherical Rotary Valve Engine on the same machine, however, produced a reading of 319 CFMs fully opened; a colossal advantage in airflow comparison. A five-litre poppet vavle engine tested on a dynomometer under the same loads and conditions at 5500 produced 480 BHP and 454 foot pounds of torque. The maximum RPMs on the poppet valve engine were 5700 RPMs; the Spherical Rotary Valve Engine in comparison reached 14,850 RPM's, The Coates Spherical Rotary Valve comprises two spherical rotary valves assembled on two separate shafts - one for inlet and one for exhaust
Naposledy editováno 25.07.2012 02:35:57
Dawe02 píše: J.M.K.> Abys jim nekrivdil. Oni se soustredi na prumyslove uziti, velke motory a treba z tohoto uryvku (CSRV technology stranka) vyplyva ze jiz nejaky fyzicky prototyp museli vyrobit. Nicmene si take myslim, ze se zde opravdu jedna spise o validaci konceptu ktery si budou patentovat s planem licencovat to nekomu kdo to (mozna) dotahne k masovejsimu uspechu.
Myslím si to samé, ale nerozumím tomu proč do toho nechtěj jít sami, žeby nemožnost sehnat dostatečný kapitál?
Mam vsak pocit, ze motor s tymito ventilmy bude vzdy potrebovat turbo alebo ine zariadnenie na tlacenie vzduchu do valcov. Prirodzene plneny motor potrebuje mat co najplynulejsi a "najdlhsi" prud vzduchu vstupujuceho do valca (vsimnite si ako priame a dlhe je sanie vyriesene na motorkach) zatial co tento rotujuci ventil toto neposkytne.