Téma: rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?
 
24.7.2012 v 14:20
Našel jsem tohle a hodně mě to zaujalo, můj laický technický rozum mi říká, že by to mohlo fungovat, tak se chci zeptat, proč se to zatím nepoužívá?
Výrobně by to snad nemuselo být extra náročné navíc, technicky to asi funguje, radikálně omezí počet součástek motoru... no zdá se mi jako samé výhody a sociální jistoty, tak se chc dozvědět, kde je asi to ALE
coates

1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

24.7.2012 v 14:37 | Nahoru | #1
náročnost výroby, náročnost na přesnost a nevím jak by se řešilo opotřebení provozem... výměna celý hlavy? taky nevim jak to bude s prouděním a následně výplachem válce...?

Naposledy editováno 24.07.2012 14:38:37

1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

24.7.2012 v 15:11 | Nahoru | #2
Jak jsou řešeny ventilové vůle, které jsou jiné za tepla a za studena.Jinak souhlasím s Fizzerem ohledně náročnosti na výrobu a životnost.

(reakce na) rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

24.7.2012 v 17:21 | Nahoru | #3

FiZzeR píše: náročnost výroby, náročnost na přesnost a nevím jak by se řešilo opotřebení provozem... výměna celý hlavy? taky nevim jak to bude s prouděním a následně výplachem válce...?


Co jsem v anglických zdrojích (ale sakra taky chudých) zjistil, neměl by být problém, dokonce uvádí cca 2,5x vyšší max. možnou propustnost (prý ověřeno měřením).
Opotřebení by asi bylo cca stejné jako v kluzných ložiskách u moto- pokud se dobře maže, téměř nulové.
A náročnost na přesnost? Tam se mi dokonce zdá, že je dokonce vyšší pří stávajícím řešení: tj. přesné zabroušení dosedací plochy a ventilu, kterej o to celé dokonce vehementně tluče.

(reakce na) rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

24.7.2012 v 17:22 | Nahoru | #4

thor2010 píše: Jak jsou řešeny ventilové vůle, které jsou jiné za tepla a za studena.Jinak souhlasím s Fizzerem ohledně náročnosti na výrobu a životnost.


Ventilové vůle, řekl bych celkem logicky, u tohoto není třeba nastavovat- nejsou tam ventily

1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

24.7.2012 v 20:13 | Nahoru | #5
Ale tak jasně že tam nejsou ventily. Tepelná roztažnost tam bude.Ta hlava je veliký obrobený odlitek který nebude extrémně tepelně namáhán.Ty ventilové vačky nebo jak to nazvat ,příjdou do styku z hořící směsí a budou se roztahovat víc. Jak budou utěsněny v kulovém pouzdře a po stranách.U ventilů to řeší pružiny tady nejsou. Když bude vůle akorát za studena, za tepla se zatáhne. Názor po X pivech tak to neber vážně.

(reakce na) rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

24.7.2012 v 22:12 | Nahoru | #6
Mně není jasné, jak to má těsnit. Jestli to správně chápu, je to kulová verze rotačního šoupátka. Ale zatímco ventil po dosednutí kanál téměř dokonale ucpe a tlak ve válci utěsnění zvyšuje, u tohohle systému vždycky zůstane nějaká vůle, kudy bude tlak unikat.
Kvůli mazání styčných ploch to bude žrát olej a pohoří to na podobných problémech jako Wankel.

rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

24.7.2012 v 22:24 | Nahoru | #7
Tohle je desne kontroverzni. Naslo by se bezpocet teorii na cem to muze/musi pohoret, ale jen ten kdo je soucasti toho vyvoje zna skutecne realne problemy toho konceptu (pochybuju ze to je jiz design). Ale fakt jich cloveka napada spousta jak konstrukcnich tak technologickych/procesnich a potazmo potencionalne kvalitativnich.

Naposledy editováno 24.07.2012 22:29:25

rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

25.7.2012 v 01:42 | Nahoru | #8
Vidím to sice poprvé, ale při použití selského rozumu nevěřim ani jednomu z těch tří bodů a "nižším výrobním nákladům" už vůbec, pokud jde o potřebnou přesnost, slícování a kompenzaci rozdílných vůlí při změnách teplot.

Přijde mi, že je to zatím jen koncept nakreslený na PC, bez praktického odzkoušení. Logicky to bude mít podobné problémy s těsněním jako motor Wankel, který se navíc musel mazat mastnou směsí, jako dvoutakt a jeho vysoká spotřeba byla zaviněna především naprosto nevhodným tvarem spalovacího prostoru. Snad jedinou výhodou Wankelu jsou malé rozměry a klidný chod.

Navíc se nabízí oázka, proč nejsou dnes rozšířeny motory s rozvodem válcovými šoupátky? Měl je např. motor Bristol Hercules, ovšem u vojenského motoru se na dlouhodobou životnost nehledí.

1 reakcí na tento příspěvek rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

25.7.2012 v 02:22 | Nahoru | #9
J.M.K.> Abys jim nekrivdil. Oni se soustredi na prumyslove uziti, velke motory a treba z tohoto uryvku (CSRV technology stranka) vyplyva ze jiz nejaky fyzicky prototyp museli vyrobit. Nicmene si take myslim, ze se zde opravdu jedna spise o validaci konceptu ktery si budou patentovat s planem licencovat to nekomu kdo to (mozna) dotahne k masovejsimu uspechu.

Introducing the CSRV Engine
...For instance: a static test of a five-litre poppet valve engine on an airflow machine produced a reading of 133 cubic feet per minute (CFM) with valve fully opened. The five-litre Coates Spherical Rotary Valve Engine on the same machine, however, produced a reading of 319 CFMs fully opened; a colossal advantage in airflow comparison. A five-litre poppet vavle engine tested on a dynomometer under the same loads and conditions at 5500 produced 480 BHP and 454 foot pounds of torque. The maximum RPMs on the poppet valve engine were 5700 RPMs; the Spherical Rotary Valve Engine in comparison reached 14,850 RPM's, The Coates Spherical Rotary Valve comprises two spherical rotary valves assembled on two separate shafts - one for inlet and one for exhaust



Naposledy editováno 25.07.2012 02:35:57

(reakce na) rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

25.7.2012 v 07:14 | Nahoru | #10

Dawe02 píše: J.M.K.> Abys jim nekrivdil. Oni se soustredi na prumyslove uziti, velke motory a treba z tohoto uryvku (CSRV technology stranka) vyplyva ze jiz nejaky fyzicky prototyp museli vyrobit. Nicmene si take myslim, ze se zde opravdu jedna spise o validaci konceptu ktery si budou patentovat s planem licencovat to nekomu kdo to (mozna) dotahne k masovejsimu uspechu.


Myslím si to samé, ale nerozumím tomu proč do toho nechtěj jít sami, žeby nemožnost sehnat dostatečný kapitál?

rotační kulovité ventily Coates- může to fungovat?

29.7.2012 v 08:37 | Nahoru | #11
Pozorne si precitajte ich celu stranku: oni tie motory uz vyrabaju (priemyselne motory pre generatory), ale zaroven ponukaju licencie dalsim vyrobcom motorov. Okrem toho niekde na tej stranke je napisane, ze tieto ventily nie su mazane olejom z motora a preto maju nizsie emisie nez bezne motory.

Mam vsak pocit, ze motor s tymito ventilmy bude vzdy potrebovat turbo alebo ine zariadnenie na tlacenie vzduchu do valcov. Prirodzene plneny motor potrebuje mat co najplynulejsi a "najdlhsi" prud vzduchu vstupujuceho do valca (vsimnite si ako priame a dlhe je sanie vyriesene na motorkach) zatial co tento rotujuci ventil toto neposkytne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist