Téma: Yamaha R6 (dobíjení) rv 01
Čaute,prosím o radu zdejších

Nedávno jsem se válel po asvaltu,padl jsem na levej bok..motorku jsem dal jakž takž do kupy(jen plasty a stupačka to odnesly)no ale teď mám problém co jsem to složil že mě to nejspíš nedobíjí...ujel jsem kus a pak už nenastartoval,tak jsem to žduchnul,zase ujel kus a pak normál nastartoval,a dnes už ani nenastartuju(baterka k.o)sotva naběhne budík..vše jsem zapojil z5 jak bylo co se týče zadních světel...moc se vtom nevyznám v ele. tak kdyby někdo veděl co by to mohlo být tak budu vděčný za každou radu!

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

13.8.2012 v 21:30 | Nahoru | #1
Taky nejsem přítel el. ale co jak píšeš, prošel bych si kabely jestli nemáš někde přerušený upadlej kabel, víc ti já asi neporadím. Tyhle věci radši hodím známému elektrikářovi a jemu to trvá třeba 3hodky, kdežto mě by to trvalo třeba týden s nejasným koncem a hromadou nervů v kýbly

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

13.8.2012 v 21:42 | Nahoru | #2
Kabely jsem prošel právě a nic jsem nenašel jetě skusím mrknout na altík jelikož to padlo právě na něj jakoby o víkendu je kahanec a mě nejede motorka

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

13.8.2012 v 21:50 | Nahoru | #3
Resil jsem to nedavno s jednim zdejsim uzivatelem (moc mu dekuji). Nabij baterku, pak nastartuj bez svetel a mel by ti davat po nastartovani minimalne 13.5V pokud ne, tak nedobiji. Zkontroluj regulator nabijeni. Nevim, jak u Yamahy, ale ja mam regulator na kotve alternatoru, kde se mi zasekl uhlik. Po vymene uhliku stejne nedobijela - takze altec, ktery si taky promeril.

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

13.8.2012 v 22:01 | Nahoru | #4
No měřili jsme to a baterka měla něco přes 12V bez světel to šlo nahoru pomalu kolem těch 13.5V jak píšeš i Ty..Ale po rožnutí světel atd. to šlo i pod 12v což kamoš řikal že by to nemělo být,nwm zda je to tak či nikoliv..altík jsem ještě neměřil právě..

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

13.8.2012 v 22:23 | Nahoru | #5
Ocekuj alternator podle tohohle , pak muzes i regler a uvidis.

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

13.8.2012 v 22:28 | Nahoru | #6
Baterie by mela mit 12.8V a po nastartovani bez svetel 13.5V az 14.8V a mrkni na kontakty. Promerit regulator a pak alternator. Staci otocit klickem a pripojit jeden kabel meraku na minus pol baterie a druhej kabel na altec nebo regler.

Vicemene doprodobna pisou tady: http://motoride.sk/...klovych-baterii.html

Naposledy editováno 13.08.2012 22:29:30

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

13.8.2012 v 22:54 | Nahoru | #7
Díky moc,,skusím vše!pak napíšu co a jak..

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

14.8.2012 v 00:52 | Nahoru | #8
Přesně tohle jsem řešil na stejné motorce a dokonce s podobnou příčinou. Kolegovi ji prý kámoš položil při rozjezdu (dal moc plynu) a motorka padla přesně na víko alternátoru. Při zapnutých světlech motorka vydržela jet cca 50km, pak zhasla, nicméně s vypnutými světly se jet dalo.

Měřením jsem zjistil, že regler se chová, jakoby měl v sobě "omezovač" - nepustil ze sebe víc jak 5A bez ohledu na zátěž a otáčky. Tím pádem motorka stíhala dobíjet na cca 13,4V, ale se zapnutými světly již ne a po zhruba 50km byla baterka tak vycucnutá, že zhasla přístrojovka a vysadilo zapalování. Stejně se choval i zkušebně nasazený regler VAPE. Altec se při měření odporů cívek jevil v pořádku, ale pak jsem zjistil, že nemá symetrické proudy.
To regler nějak "zblbo" a choval se popsaným způsobem.

Po oddeklování alterátoru se ukázalo, že stator měl osekané plechy jádra, rotor byl po vnitřní straně vydřený a v altecu volně létaly jakési podložky-závlačky (?), zkrátka takové podkovité kousky z cca 1.5mm drátu, s průměrem cca 5mm. Ty se zřejmě při pádu odněkud uvolnily a udělaly v altecu popsanou paseku. Nepovedlo se nám zjistit, odkud a k čemu byly.

Rotor se povedlo "přelíznout" na brusce na kulato, stator jsme sehnali jiný z bouračky za 4000,-. Tím byla závada opravena a byl ponechán i původní regler.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

14.8.2012 v 20:59 | Nahoru | #9
Ajajajajaj doufám že to bude jen baterka v hajzlu,(jelikož už bude asik taky za zenitem a ještě ji někdo předemnou nabíjel normál nabíječkou,nebo do toho nacpal moc proudu,tudíš je baterka jak těhotná a třeba ten pád taky nerozdýchala a potratila ) když tak čtu tady tohle!no každopádně zítra oddekluju altík a jsem zvědav co mě bude čekat!díky za tvojí radu :)pročítal jsem i téma jak si radil Peterovi7

Naposledy editováno 14.08.2012 21:05:12

(reakce na) Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

15.8.2012 v 08:54 | Nahoru | #10
zdend.a.> Tož esli baterka vypadá tak jak březí kocúr, potym može byť už na kerchově. A kor otřesem při pádu. Zkus jinou baterku, o které víš, že je v pořádku (u R6 trochu na kosočtverec, když je uložena šikmo a nejde tam dát klasika) a změř napětí s ní. Když se to nezmění, změř nejlépe klešťákem proudy ve fázích (tři žluté (možná bílé) dráty mezi altecem a reglerem) a nebudou-li všechny tři proudy stejné, je altec vadný.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

15.8.2012 v 21:40 | Nahoru | #11
spletl jsem to padlo to na levou stranu kde altík není je v pravo..takže je to nejspíš baterka skusím dát ještě jinou a uvidím no :) a jak píšeš je to pěkně na P když tam musí ležet :-/

Naposledy editováno 15.08.2012 21:41:18

(reakce na) Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

15.8.2012 v 22:25 | Nahoru | #12
zdend.a.> To je divné... u té R6, na které jsme to opravovali, byl altec na levé straně motoru a pokud si dobře pamatuju, byl to rok 2002, nebo 2003. Ale když včíl koukám do dílenské příručky, tak tam u všech variant je altec zakreslen vlevo. Ale i kdyby motorka padla na opačnou stranu, tak síla nárazu a následných vibrací může alternátor poškodit tak, jako tak.

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

16.8.2012 v 20:07 | Nahoru | #13
dneska jsem to projížděl,na druhou baterku,taky je starší a nebyla přes zimu nabíjená..ale jelo to uplně jinak než stou mojí,pěkný tah tak jako vždy!jezdil jsem cca pul hodky,potom u garaže to chcipl a už nenastartoval,,jinak jsem to startoval pres auto jelikož ta baterka je taky asik k.o ale není nafouklá,,co si otom myslíš ?

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

Skvělá odpověď, děkuji! 16.8.2012 v 21:19 | Nahoru | #14
Zkus tu baterku nabít a uvidíš potom. Jestli jsi jezdil půl hodiny a baterka přitom nebyla plné nabitá, tak to zhruba odpovídá době, než se vybije při nefunkčním dobíjení.

Stav poznáš při měření napětí na svorkách baterky při zapnutí starteru. Jestli klesne pod cca 10.5V, je baterka slabá, nebo vadná. Až po nabití motorku nastartuješ, tak měř napětí na svorkách baterky při volnoběhu bez světel, volnoběh se světly, 5000RPM bez světel, nakonec 5000RPM se světly. Jestli ani při zvýšených otáčkách a zapnutých světlech napětí nepřesáhne 13V a při volnoběhu klesá pod 12.5V, je dobíjení nefunkční.

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

16.8.2012 v 22:36 | Nahoru | #15
ok,díky..zitra budu mít nabitou tu svou tak uvidím co to udělá a hned dám i nabít na tu co jsem jezdil dnes!

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

19.8.2012 v 13:34 | Nahoru | #16
Tak baterka nabitá na ful..měla kolem 12.90V .. bez světel se to pohybovalo kolem 12.70-80..se světly to šlo dolů ted už nwm kolik :D ale při zvětšení otáček na 5t nepřesáhlo přes 13t takže to asik nedobíjí co ? jelikož jsem jel se světli a po určitých km mě začal blikat display a už to netáhlo jak má,,tak jsem dal parkovačky a dojel do garáže..

Naposledy editováno 20.08.2012 14:39:18

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

19.8.2012 v 13:41 | Nahoru | #17
Jo nenabiji to a evidentne nemas vubec tuseni jak nabijeni na motorce funguje tudiz to asi ani neopravis...

Btw a jakej smysl ma tady davat cizi fotku? Ono se taky casto i na fotky co najdes na netu vztahuji autorska prava...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

19.8.2012 v 13:50 | Nahoru | #18
to mě je jasné že to neopravím,jen se ptám abych veděl ne snad :)

proč cizí?je to z fora yamaha r6.com to si jako mám nakreslit nebo co ?

(reakce na) Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

19.8.2012 v 17:10 | Nahoru | #19

zdend.a. píše: to mě je jasné že to neopravím,jen se ptám abych veděl ne snad :)

proč cizí?je to z fora yamaha r6.com to si jako mám nakreslit nebo co ?



No fotka je evidentne podepsana fotografem - ivanmladenov, na fotce je typek tady z fora a dost mozna neni urcena k volnemu sireni....

Naposledy editováno 19.08.2012 17:11:17

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

19.8.2012 v 20:11 | Nahoru | #20
tak jako ta fotka je na foru takže kdyby nebyla k volnému šíření tak tam asik nebude podle mě ne potřebuju jen vedět zda je to on a je to na levé straně a jestli tam ten olej má co dělat nebo ne?klidně to pak smažu tu fotku to není problém aby jsi neměl námitky :D

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2012 v 00:07 | Nahoru | #21
To co je na fotce je altik a ano je v oleji. To ze to nenabiji ale nemusi byt striktne jen tim altikem.. Aby ses nedivil ze to nenabiji ani po tom co ho vymenis...

No na netu se daji najit i filmy a ruzny software a taky to neni dukaz ze jsou k volnemu sireni... Me to je fuk, moje fotka to neni, to ja jen ze dnes uz se najdou firmy co prochazi net, hledaji nepovolena zverejneni fotek ktere jsou chranene copyrightem a dotycnemu poslou za to fakturu

Naposledy editováno 20.08.2012 00:08:07

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

20.8.2012 v 14:38 | Nahoru | #22
No to jsem chtěl vedět,jelikož jsem stím jebl na tu stranu.A rozdélával jsem to a kapal ztoho olej tak jsem měl strach že mě jeblo gufero a přechcává mě olej na levou stranu víš,nic víc nic míň...teď nevím jestli to mám rozdělat a jen tak mrknout zda se tam něco nepoškodilo,nebo je to opravdu jen tou mojí nafuklou baterkou,která už je šajze a nestíhá se dobíjet..co myslíš?díky za radu...

Naposledy editováno 20.08.2012 14:39:31

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

20.8.2012 v 15:08 | Nahoru | #23
No hele nabijeni na moto je nadimenzovany tak ze maka ok kdyz je vse ok, kdyz je blba baterka tak dokaze odkourit i veci okolo, treba regulator. Jestli si s tim prastil na tuhle stranu, je dost mozny ze je neco altiku, tzn ho zkontroluj, dobry by bylo ho i zmerit, ne na baterce jak si to meril, ale odpojit ho a merit primo faze proti sobe na AC rozsah. Jo a az to viko sundas tak ten olej vytece komplet, da se to i bez vypousteni kdyz motorku naklonis...treba opres o zed, ale opatrne, znas to

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

20.8.2012 v 15:19 | Nahoru | #24
jasný chápu :) no regulator je celkem dost horkej že na něm neudržím ani palec zda je to tak ok taky netuším v elektrice se moc neorientuju..ten altík skontrolovat mužu to zas takovej problém nebude zda tam není něco upadlé nebo tak..zbytek bych řešil s mechošem nejspíš!ale právě chci zjistit co nejvíc at mu to nevezu jakoby zbytečně...jinak jsem stím moc nepraštil,bylo to na kruhači spíš se to jen svezlo než že by to byla nějaká rána..

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

22.8.2012 v 15:16 | Nahoru | #25
no nic tak obě baterky co mám jsou asik šajze nebo já nwm moje nafuklá nejspíš ano po tom pádu,,a ta druhá od kamoše nebyla rok nabytá takže určitě taky..jen se chci zeptat když jsou baterky teda baterka šrot je možné že motorka uplně zdechne(ručička otáčkoměru skáče,displaj uplně fuč)tak je to baterkou?přeci jen by to mělo jen ne když to dobijí?třeba naše mašina z hasičů když vytáhnu baterku jede i bez ale motorka ne dá se to tak přirovnat?

Yamaha R6 (dobíjení) rv 01

25.8.2012 v 11:50 | Nahoru | #26
PROBLÉM VYŘEŠEN :))byl to zapečený konektor v regulátoru,který nejspíš neměl kontakt a motorka nedobíjela....vytáhnul jsem ho očistil,rubnul z5 a motorka už dobijí jak má 13.40v a výš :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
raceczech Most 5-6června2024 - nevr... Yamaha YZF-R6 Animals21 7 20.9.2024 v 08:59 Petrus01
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Admire 1 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 14 19.8.2024 v 18:46 dva_hrnce
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Ozzy_ 6 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_
R6 okruhovka Yamaha YZF-R6 polotovar 2 19.7.2024 v 07:33 polotovar


TOPlist