mám dotaz: Motorka a zdravotní potíže.Problémy s páteří,klouby,kyčle ať vrozený nebo po nehodě,úrazu atd.
1)Co máte za stroj obsah typ atd a proč, co vám na něm vyhovuje.
kolik najedete kilometrů na jeden zátah, za rok.
Další otázky doplním až z odpovědí.Líp se budou zadávat než to teď napsat vše z hlavy.
PS.Je virago 250 vhodná na postižení páteře a kloubů.(vibrace,posez,řidítka )
Vím nejlepší je to vyzkoušet.Otázka je ? Pujčí mi někdo zadarmo motorky na 3-4dny na vyskoušení.Abych poznal co a jak mi která vyhovuje!
Proto se jako první ptám zde
Díky za odpovědi.
Uzavřeno 06.10.2012 v 08:38 uživatelem Jakube
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
Aby byla záda co nejvíc narovnaná a nehrbil ses.
Máme v rodině všichni KO záda. Na skútru jsem se dost hrbil a bylo to po delší jízdě (300km+) znát. Teďka mám Stroma, kde sedim rovně s natáhnutejma rukama a super.
U Viraga půjde si dost rázů do zadele/zad - chce to asi něco měkce naladěného.
Naposledy editováno 26.09.2012 09:25:21
foky píše: Na páteř spíš něco s co nejvíc židloidním a vzpřímeným posezem ne?
Aby byla záda co nejvíc narovnaná a nehrbil ses.
Máme v rodině všichni KO záda. Na skútru jsem se dost hrbil a bylo to po delší jízdě (300km+) znát. Teďka mám Stroma, kde sedim rovně s natáhnutejma rukama a super.
U Viraga půjde si dost rázů do zadele/zad - chce to asi něco měkce naladěného.
Pod tohle se podepíšu.....záda (2 zlomené obratle) a klouby v prdeli a proto jsem šel do přírody a jezdím na Smrčku
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
rozhodně ne, chopper, silnice, úplný naháč. Dobrá volba by se zdálo cestovní enduro nebo naháč s přední kapotáží.
foky píše: Já to nemyslel jakože "za každou cenu Stroma", ale ta kategorie cestovních endur bude na záda asi vhodná.
Pujdu proti tomuto nazoru - na V-Stromu se vzprimenym posezem byly zada prvni co me bolelo, na VTR s predklonenym jsou narozdil od Stroma citit ruce a nohy, ale zada uplne v pohode - nejdou do nich razy rovne zespodu ale sikmo, takze obratle netrpi.
2 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
Jinak to co má foky bude mnohem lepší než nějaký virago.
Pánové co znamená foky
a jaký by to byl typ mota "něco měkce naladěného"
Tlačej mne i finance
Myslíte že do začátku a na skušenou by stačila tato motorka?Je lehká málo papá,řidítka bych si mohl zvednout (dát jiné)přinejhorším.To proto že jsem měl pujčený Kawasaki er 5 atam jsem měl horní polovinu těla viset na řidítkách než na zádeli.I nakole mám bikrosácká řidítka.
http://www.tipmoto.c...a/204876-sr-125.html
Ty endura jsem koukal jsou drahý a když levný, tak čína.A to se mi nechce..I když říkaj že se zlepšili.
Co vy na to!
Parťák píše: CBF-ko 600 S by taky byla volba. Podle toho, co píšou kluci víš. Sedíš opravdu rovně, je nízká, nízký těžiště a dobré plexi (nemrská s tebou žádný vítr). To samý bude i Banďour, samozřejmě taky eSkovej Záleží taky na tvé postavě, pokud jsi větší postavy, ten Strom by byl samozřejmě lepší volba.
rozhodně ne, chopper, silnice, úplný naháč. Dobrá volba by se zdálo cestovní enduro nebo naháč s přední kapotáží.
CBF je taky super volba protože Strom je na mně trošku moc velkej 172cm a hóóódně krátké nohy.....šlápnu do menší prohlubně a ležím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
Jakube píše:
Pánové co znamená foky
nick
Jakube píše:
Tlačej mne i finance
http://www.tipmoto.c...a/204876-sr-125.html
Ty endura jsem koukal jsou drahý a když levný, tak čína.A to se mi nechce..I když říkaj že se zlepšili.
Co vy na to!
Je mi to jasný. potřebuješ levnou, dobrou motorku. O tom je tu milion vláken a je to na dlouhý debaty, který nic neřeší.
Jakube >
Čistě subjektivně (aspoň podle mne) by Ti měly nebo mohly jakž takž vyhovovat tyto 3 kategorie:
- endura a motardy
- skůtry
- čoprkrujzry
Vezmu to odzadu:
Čoprkrujzr má z Tvýho pohledu jednu obrovskou výhodu, a to v extrémně nízkým sedle, kam se svépomocí dostane snad i človek s hexnšusem. A není problém ani v budoucnu, třeba pro 70-80 letého člověka, aby jezdec i s jinými zdravotními omezeními přehodil nohu přes motorku a posadil se.
Jenže tím ty výhody končí a začínají nevýhody:
Všechno držíš zádama, nohy jsou na stupačkách hodně vepředu, nebo dokonce máš kopyta úplně vyhozený na předkopech namontovaných na padacím rámu a sedíš na tom zalomený jako v plyšáku u televize těsně před usnutím... Čili všechno musejí držet záda a může tím trpět mj. bederní páteř a plotýnky.
A další věc "na bolavý záda jak dělaná":
Čopry i krujzery mají obecně nic moc podvozky (snad nejhorší ze všech typů motorek), poněvadž jsou primárně stavěný na pěkný silnice a dálnice, a proto jejich extrémně krátký zdvihy dají Tobě a Tvým zádům pocítit na našich nekvalitních cestách každou nerovnost, o dírách ani nemluvě.
U skůtru máš sice dobrý posez (myšleno vzhledem k těm zádům), k dispozici integrovaný odkládací prostor a slušnou ochranu proti větru a dešti, ale musíš překousnout menší kola (i zdvihy), variátor a hlavně u menších kubatur ten víceméně trvalý provoz v režimu vysokých otáček kvůli řídící jednotce, která si do toho nenechá moc kecat. Toto vše a absence manuálního řazení je pro někoho nevýhoda, ale pro jiného třeba zase výhoda.
Asi tak nejlepší (když už si teda opravdu chceš huntovat bolavý záda na motocyklu) by bylo zkusit enduro nebo motarda, kde jednak sedíš vzpřímeně jak na koni a váhu mohou nést částečně i nohy, jednak tyto stroje mají výborné podvozky s vysokými zdvihy, které Ti odfiltrují spoustu nerovností.
Hlavní nevýhodou ale je, že to většinou vyžaduje vyššího člověka, nebo aspoň s ne moc krátkýma nohama.
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
Nárazy do zad jsem nevnímal, zadek je docela měkký, ale za to jsem si ani jednou nevšiml, že by šel na dorazy. S vidlemi to bylo horší při vymetení díry, ty šly na doraz snadno.
A když navíc namontuješ vyší opěrku, nemělo by zádům vadit nic. Nicméně, jak už tu zaznělo, kyž nevíme, co s Tebou je, těžko se dá radit konkrétně.
Bohužel nemám nějaký větší přehled, že bych měl projeto hodně motorek, ale doporučil bych před nákupem ještě vyzkoušet Hondu Deauville 650 nebo 700.
Proč?
Něco jsem na ni najel, pak jsem přesedl na Stroma 650 (vyšší zdvihy vidlic, modernější podvozek, lépe drží v zatáčce), ale pak jsem se po čase ještě svezl na Deauvillce a rozdíl byl velký..... je fakt hodně měkká a pohodlná, nejen sedlem, ale i pružením, prostě jako křeslo sice jo, v zatáčce to tak nesedí, "plave" to, ale pokud člověk chce pohodlnou motorku, tak to snad ani bez plavání nejde....
I když má Deauvillka 650ccm (tedy více než Virago 250ccm) a je těžší, tak je dobře ovladatelná, protože má nízko těžiště. Možná že ta vyšší váha taky pomáhá tomu, že ta motorka neposkakuje při přejetí každé díry a hrany, tak jako lehčí motorky (ale to je jen moje domněnka).
Kolik jsem na ni najel? I přes 20 tisíc přes rok.
A nebo třeba necelých 10 tisíc km za 3 týdny a jel bych na ní dál, prostě bez větší únavy
Jinak čopry, např. to Virago vyzkoušené nemám, takže porovnat to co je pohodlnější takto nemohu.
Ale obecně to, když jsou u čoprů nohy dopředu, tak to je myslím hoooodně špatně, protože při přejezdu díry JDE VŠECHNO DO ZAD - DO PÁTĚŘE , motorkář se nemůže nadzvednout, aby ten náraz pobraly nohy. To naopak u pohodlných (tedy ne sportovních) motorek jde.
Takže nehlasuji pro čopra, ale pro nějakou pohodlnou cestovní motorku.
Honda Deauville 650, sedlo je opravdu široké a pohodlné
dá se na ní hodně nabalit
a dá se taky v pohodě daleko dojet
[img]
Naposledy editováno 26.09.2012 20:22:46
PS: Na Maraudru sem se naučil např. přes koleje "vysedat", chce to cvik (a nemít předkopy )
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
br1kos píše: Mám problém s páteří. Měl jsem SV1000S. Při jízdě se mi skřípl u páteře nějaký nerv a po chvilce mě začla brnět pravá ruka, až jsem ji skoro necítil. Kvuli tomu jsem SV prodal, s tim že už asi jezdit nebudu, nevydržel jsem dlouho a doma je FZ1N a po 8mi tisících km v naprostém pořádku vše.
Na SV1000S se mi sedelo hrozne, divne tvarovany a hrozne vysoky sedlo, VTR1000F ze stejny kategorie je proti tomu limuzina.
1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
http://www.tipmoto.c...00-burgman-2003.html asi něco takového.
To abych se poradil na skutrmania co
Ten je okapotovanej.. Mám artrozu v kolenou, kyčlích a v ramenou 1 až 2 stupně.Zápěstí vyklepané z pily,sekaček a křovinořezů.Vazoneuroza.(zahradník)A páteř srostlou.Pro mne je potíž i nasedat na moto přehodit nohu.Ten čopr je nižší.Jo měřím 173cm a vážím 115kg.
Správnej kanec váží nad metrák.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
droud píše: cestovní enduro když jsem jezdil na jawě záda byli po hodině jízdy cítit na cb 500 sem měl nepříjemnej pocit po dvou kilometrech teď mám kle 500 motor setejnej jako er5 3500km za týden a záda ok takže za me kle trans alp ze silnějších tdm jsou to dvouválce takže nijak zvlášť nevibrují a sedíš jak na židli kle má navíc dost měkký zadní tlumič což beru jako nevýhodu ale v tvém případě to nebude na škodu
tak zrovna u transalpa, když jsem přesedlal z 350, mi vadilo sedlo nakloněný dopředu a dost často jsem měl problém s odkrvováním rukou, prostě mi dřevěněly. jinak posez jako takovej nebyl vyloženě nepohodlnej, jen mám raději když tělo může sedět volně, aniž bych se musel držet řidítek. v tomhle mi vyhovuje doslova křeslo u urala, ale to je už trochu jiná cenová a není to pro každýho.