Tak dnes, kolem 11:20 mi v tomto místě zachránilo život jen to, že mě zdrželo startování motoru.
K napsání vlákna o tom mne následně donutil telefonát s kolegou, jež po mé zmínce o příhodě zmínil (a nadával), že se mu tam prakticky totéž stalo už asi 20x.
Most vedoucí přes hlavní ke školnímu statku je už několik měsícu opravován a lešení pod ním je touto dobou postaveno přes celou polovinu vozovky ve směru ven z Hradce (k Děbolínu) a provoz je veden druhým směrem kyvadlově. Trocha informací .
Zrada je v tom, že silnice se v místě mírně stáčí napravo a pokud ve směru na Děbolín stojíte hned za semaforem, přes lešení není do protisměru vidět. Přijel jsem akorát, když padla červená, zastavím, vzhledem k očekávání dlouhého intervalu zhasnu motor a když po pár minutách padne zelená, tak než nastartuju, zařadím a začnu se rozjíždět, uběhly cca 4 vteřiny a i po této době, sotva se začnu pohybovat, z protisměru se vyřítí náklaďák v plné rychlosti! Bílá Scania s vlekem, brněnská SPZ. Vzhledem ke své nízké rychlosti bych neměl moc šancí uhnout.
Nemohl neprojet na červenou a když jsem se hned na to stavil na blízké pumpě, bylo mi tam řečeno, že jej viděli, jak jel jako blázen a byli zvědaví, jak to dole u mostu ubrzdí. Přitom značky varující před omezením jsou rozestavěny několik stovek metrů předem, takže měl dost času reagovat a přizpůsobit jízdu eventuální nutnosti zastavit.
Evidentně viděl, že auta v protisměru stojí, tak klidně projel na červenou. Ovšem nenapadlo jej, že v protisměru vidí až teprve páté auto čekající v řadě a nemá šanci vidět první, které se již může rozjíždět a nečekaně "vykoukne" za lešením.
Takže v těchto místech pozor, zvláště při rozjezdech od semaforu. Přestože je řízený úsek jen pár desítek metrů dlouhý, vzhledem k zakřivení vozovky je zrádně nepřehledný a navíc ve směru do Hradce jest znatelné klesání, což o to víc to svádí k rychlé jízdě a nerespektování značek, zejména omezení rychlosti.
Naposledy editováno 16.10.2012 13:02:49
1 reakcí na tento příspěvek Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
1 reakcí na tento příspěvek Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
1 reakcí na tento příspěvek Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Jezdím tam s Ivekem někdy i 4x denně, a je to fakt na hovno.
1 reakcí na tento příspěvek Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Anti píše: Tohle konkrétní místo neznám,ale u nás mají kamioňáci tendenci "svézt se s vlnou".Což znamená že rozjetý dohání kolonu která se rozjela na zelenou a že on už tam má červenou ho vůbec nezajímá.Je to tak týden co se mi stalo něco obdobného...
No, tohle je vůbec libůstka. To v Hradci taky známe, když se v ranní špičce vždy pár idiotů našlo, co se "svezlo s vlnou" na červenej a tím totálně zaflákali a zneprůjezdnili křižovatky v centru (Vídeňská + václavská). Teď díky těmto hovadům máme zkušební jednosměrkovej provoz, na němž jsou biti nejen řidiči kvůli nesmyslnýmu objíždění, ale i obyvatelé a živnostníci Vídeňský, Václavský, U nemocnice, Mlýnský, potažmo na to doplácí vlastně i PodVrchy a Karlov). Jen doufám, že to nezůstane trvale.
1 reakcí na tento příspěvek Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Jinak bych rád, aby se na kamioňáky nahlíželo v drtivé většině jako na poctivý a slušný řidiče, což skutečně 99% jich je. (a já nejsem kamioňák, a to ani bejvalej).
Já furt říkám: debil se najde všude.
Yura píše: No-limits> souhlas. Akorát ne profesáky, ale řidičáky. Bez profesáku nesmíš řídit náklaďáky, bez řidičáku nesmíš řídit nic (leda kolo). A pokud je to dement, bude se jako dement chovat i v osobáku a na motorce. (i na kole, ale tam nikoho tolik neohrozí).
Jinak bych rád, aby se na kamioňáky nahlíželo v drtivé většině jako na poctivý a slušný řidiče, což skutečně 99% jich je. (a já nejsem kamioňák, a to ani bejvalej).
Já furt říkám: debil se najde všude.
Právě že jen profesáky... aby si mohli sami jen v autě vyzkoušet, jaké to je zažít něco, co zakladatel vlákna.
Idiocie s jakou se u nás provádí stavební práce, označování, "kvalita" provedených prací i přehnané termíny, to je na dlouho... marno se rozčilovat
Co říci o mladém manažerovi, jež ve městě proletěl křižovatku stovkou na červenou, zabil přitom babku na přechodu a když jej dohnali a zadrželi, tak se ještě cítil dotčen, co si to dovolují jej zdržovat , když spěchal na důležité obchodní jednání a neměl čas "zatěžovat se maličkostmi". Jsem sice kliďas, ale tohle přede mnou ten cápek říct, tak já sedím v base a on jezdí na kriplkáře, slintá si na košili a malí haranti se smějou jeho sešívanému ciferníku.
Maartyy> Neukázal, za volantem se chovám slušně, klidně a vytáčet se nenechám. Ale na takové gesto ani nebyl čas, stačil jsem na něj jen instinktivně posvítit, šlápnout spojku a uhnout nepatrně doleva. Ale to stejně bylo zbytečné, jelikož vozovka je relativně široká a tak jsem (naštěstí) ještě ani nestačil vjet do jeho dráhy.
stráťa> To je také pravda, ale jel jsem tam už několikrát a co jsem pozoroval, tak "překrytí zastavených směrů" je tam kolem 20s. Nevím, jak se tyto semafory nastavují a programují, tak kdoví, jestli si s tím nějaký dělník nepohrál.
seikos> Yamaha to nebyla. Byl to Ital a náhodu za tepla startuje na ťuknutí. Jen vždycky po zapnutí elektriky počkám, až se zastaví čerpadlo a pak teprve zapnu starter.
enusim2> Na motorce to nebylo, tu včíl ani nemám, jelikož stejně nepřehodím nohu přes sedlo. A tady taky od rána leje, takže bych nevyjel tak jako tak. Ironií osudu jsem jel zrovna od dochtóra, který mne chválil, jak se to se mnou dobře vyvrbuje a jak je všechno na dobré cestě... To by byla p*del, kdyby mě čtvrt hodiny na to sbírali po kusech do pytle.
Holt náhoda je vůl... jel jsem jen na pumpu pro ostřik a zapomněl jsem, že je most rozkopaný a proto jsem jel tudy. Jinak bych to jako vždy vzal po staré pražské a kdoví, jestli by pod mostem "díky" tomu nebyl smrťák, kdyby se někdo místo mě rozjel hned a rychle.
Yura> Tak před lešením tam místo na uhnutí bylo. Jen vzhledem k tomu, jak pomalu jsem se ještě pohyboval (těsně po rozjezdu), by v okamžiku spatření náklaďáku (když navíc vezmu v potaz reakční dobu v okamžiku, kdy podobnou situaci moc neočekáváš) byl čas strhnout řízení na stranu a uhnout mimo dráhu náklaďáku. Jinak je ale pravda, že místa je tam málo a semafory by z obou stran měly být dané cca 100m od mostu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Yura píše: Jinak bych rád, aby se na kamioňáky nahlíželo v drtivé většině jako na poctivý a slušný řidiče, což skutečně 99% jich je. (a já nejsem kamioňák, a to ani bejvalej).
Já furt říkám: debil se najde všude.
Tak nějak.
Právě že jen profesáky... aby si mohli sami jen v autě vyzkoušet, jaké to je zažít něco, co zakladatel vlákna
Neboj, spousta řidičů si to před kamionem odzkoušela až moc dobře a ví, jaké to je jezdit v autě... Ono to platí spíš naopak - hodně řidíčů neví, co obnáší jezdit s kamionem, že kamion fakt má manévrovací prostor nula, setrvačnost obrovskou, když vidím co někteří vyvádějí v městech (myšky před kamion, prudké dobržďování na oranžovou a podobné perle) tak vážně pochybuji o jejich pudu sebezáchovy a zdravém myšlení.
S kamioňáky je problém většinou s pár procenty debilů, jednak s polákmy, rumuny, maďary apod. tam fakt můžeš čekat cokoliv - předjíždění v 3, pruhu běžně, kravské závody, trhání z pruhu do pruhu aniž by ho zajímalo co kde zrovna jede, vjíždění přímo do cesty, nepoužívání blinkrů, a tak. a pak prostě jednoduše skupinou lidí "čuráci bezdůvodu" jež se hoslt vyskytuje v každé společnosti.
Dalším problémem jsou potom typičtí dnešní majitelé tohoto autoparku - novodobý podnikatel, žgrd všude co by si pro korunu nechal koleno vrtat, povětšinou snob v "drahém" bouráku (nějaký bazarový výprodej nevalných vlastností starší jak svět) zato do pracovních aut se neinvestuje ani kačka, podle toho pak náklaďáky vypadají, řidičům se neplatí, nutí se makat 24 hodin v kuse a tak dále. Jak to potom má dopadat je celkem jasné. Ale to je na jinou debatu...
dj_hroch píše: Neboj, spousta řidičů si to před kamionem odzkoušela až moc dobře a ví, jaké to je jezdit v autě... Ono to platí spíš naopak - hodně řidíčů neví, co obnáší jezdit s kamionem, že kamion fakt má manévrovací prostor nula, setrvačnost obrovskou, když vidím co někteří vyvádějí v městech (myšky před kamion, prudké dobržďování na oranžovou a podobné perle) tak vážně pochybuji o jejich pudu sebezáchovy a zdravém myšlení.
Nechci rozpoutat flame na téma Kdo jsou větší prasata na silnici - řidiči osobáků vs. řidiči kamionů, ale i přes velkou hmotnost a rozměry tiráků pro ně platí silniční pravidla...
Třeba já se jim jako řidič osobáku snažím vyjít vstříc, ale jsou fakt momenty, kdy pochybuju o zdravém rozumu šoférů kamionů a zda si uvědomují, že jsou na silnici právě moc velcí, těžcí a "neohrabaní".
1 reakcí na tento příspěvek Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
http://brno.idnes.cz...3909_brno-zpravy_bor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Yura píše: No, tohle je vůbec libůstka. To v Hradci taky známe, když se v ranní špičce vždy pár idiotů našlo, co se "svezlo s vlnou" na červenej a tím totálně zaflákali a zneprůjezdnili křižovatky v centru (Vídeňská + václavská). Teď díky těmto hovadům máme zkušební jednosměrkovej provoz, na němž jsou biti nejen řidiči kvůli nesmyslnýmu objíždění, ale i obyvatelé a živnostníci Vídeňský, Václavský, U nemocnice, Mlýnský, potažmo na to doplácí vlastně i PodVrchy a Karlov). Jen doufám, že to nezůstane trvale.
Dlouho jsem měl za to, že to zjednosměrnění tam bylo jen kvůli vybudování toho "vykrojení" chodníku, které, pokud dobře chápu, jest (konečně jim to po letech došlo!!!) kvůli tomu, aby bylo možné bezpečně objet stojící auto zprava a provoz od "hnojárny" se tak nezacpal kvůli jenomu autu odbočujícímu vlevo kolem kovárny. Jestli je toto "zkušebně natrvalo", je to nesmysl. Musí se tím pádem objíždět oblastí "legionářských" ulic, což je klidná oblast a je jen otázkou času, kdy zdejší obyvatelé začnou nadávat na hluk od provozu.
Stejně tak před několika lety byla zjednosměrněna střední část Bezručky (ve směru k Jitřence) a po pár měsících od toho upustili, jelikož se ukázalo, že Denisovka pak byla naúměrně přetížena. Takže předpokládám, že tentokrát to dopadne podobně.
A s tím, jak Ti, kdož se "svezou s vlnou", zabakají ostatní křižovatky, také nejde, než souhlasit. Stačí si vzpomenout, když byl uzavřen most přes Hamerák a provoz byl veden přes vnitřní okruh. Zejména odpoledně bylo zcela běžné, že stála kolona od mostu až ke Trojici.
A o tom, jak jsou na druhou stranu i leckteří "osobáci" bezohlední, mám také co vyprávět. Párkrát se mi stalo, když jsem jel s Lízou plnou cihel a předjel mě blbec v osobáku těsně před křižovatkou, vzápetí hamznul na brzdy a odbočil vpravo. To je vidět, jak si leckteří vůbec neuvědomují, že těžká souprava skutečně nezastaví na dvaceti metrech a kdybych chtěl strhnout řízení tak, jako se snadno uhne s osobákem, tak souprava se v lepším případě zalomí, v horším převrátí. Pár let zpátky jsem jel mezi Hodětínem a Bžeznicemi a v této zatáčce stála T815 plná uhlí, s vysypaným vlekem převráceným v pangejtu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Jednosměrky - to je vytloukání klínu klínem. Vůbec nemluvím o dalším zasírání centra města exhalacema (ó, jak typické - přesně v opačným trendu, kudy jde vyspělej svět) protože nájezd (např. Hvězdárna nebo Mlýnská směr centrum) je min. o 1 km delší, ale hlavně o naprostou likvidaci obytnejch oblastí v ulici U nemocnice, přesunutí zastávek MHD na zcela nevhodný místa a další zátěž na Nežáreckou ulici potažmo bránu. Jediný pozitivum je zákaz stání u chodníku podýl hospody Na růžku (proti Žižkárnám), kde věčně nějaký ocasové překáželi v křižovatce.
Za mě jednoznačně zpět k semaforům!!!! (o penězích, kolik stáli a jak dlouho sloužili, radši nemluvit).
Editace: čeština
Naposledy editováno 16.10.2012 19:13:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Naposledy editováno 16.10.2012 19:08:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
To časování intervalů na všech třech křižovatkách je ale skutečně nesmyslné, na to nadává každý, koho znám. Když jsem kdysi dělal v (dnes už bývalém) KTW, raději jsem jezdil do práce po okruhu přes Stavcent, Cihelnu a Kunifer. Sice skoro jednou tak delší cesta, ale leckdy rychlejší a hlavně se auto stihlo zahřát.
Tak mě včíl napadlo, že nebýt u kovárny tak málo místa, jistě už by se tam snažili stavět rondel... a to by teprv byl poslení hřebík do rakve, nemluvě o tom, jak by v té staré zástavbě vypadal. A plynulosti rondel rozhodně neprospěje - zrovna včera ráno jsem jel ke Stavcentu od Trojice a vzhledem k silnému provozu od nádraží, kde šla jedna vlna aut bez mezery a když se mezera objevila, rozjela se tam vlna od Jarošova... skoro 5 minut jsme si tam postáli, než se povedlo se do rondelu vecpat.
Jinak tyhle přenosný semafory jsou svinstvo. Jednou se mi stalo, že prostě z jedný strany semafor nesvítil. V dobrý víře vjedu s motorkou do toho zúžení, který bylo docela dlouhý, takže konec za zatáčkou nebyl vidět, a najednou proti mě auto. Oba jsme jeli cca 30, takže OK (bylo to ve vesnici, dělali tam nějakou kanalizaci nebo co). Čuměl jsem jak puk, v protisměru měli normálně zelenou. V mým směru nic nesvítilo. Ještě jsem se tam vracel, abych si potvrdil, že nejsem úplně blbej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerespektování semaforu v nepřehledném úseku
Yura píše: No-limits> souhlas. Akorát ne profesáky, ale řidičáky. Bez profesáku nesmíš řídit náklaďáky, bez řidičáku nesmíš řídit nic (leda kolo). A pokud je to dement, bude se jako dement chovat i v osobáku a na motorce. (i na kole, ale tam nikoho tolik neohrozí).
Jinak bych rád, aby se na kamioňáky nahlíželo v drtivé většině jako na poctivý a slušný řidiče, což skutečně 99% jich je. (a já nejsem kamioňák, a to ani bejvalej).
Já furt říkám: debil se najde všude.
Tady si dovolim nesouhlasit, nemas ty procenta opacne? 99% jezdi jak hovada a mozna 1% jede tak, aby nikoho zbytecne neohrozili? Je celkem jedno, jestli je to cech, polak nebo ukrajinec. Oni v normalnim zivote mozna budou slusni, ale jak sednou do velkyho auta, jak kdyby se jim zatmelo pred ocima a jedou stylem "ja mam 40 tun a vepredu poradnou traverzu, nejakej osobak je mi ukradenej, kdyz mi neuhne, tak ho sesrotuju" Nekteri tak jezdi kvuli tomu ze jsu to paka, nekteri to treba jen nezvladaji a docela dost je jich co tohle delaji schvalne a jeste se tim bavi... hovada.
Ze je drti sef, ze maji nevyhovujici techniku, ze je tlaci aby jezdili do umoru... co je komu do toho? Pokud nezvlada jezdit tak, aby tou kraksnou nikoho neohrozoval, at jde delat neco jinyho, vzdyt prace je porad dost a dost, nebo at nafasuje dvoukolak a naklad muze tahat na karce... jenom se proste vic najezdi Kamionaci uz me tolikrat melem zabili at neumyslne, nebo umyslne, ze jsem na ne tak trosku vysazenej