Téma: Pneumatika 3.5x18
5.11.2012 v 15:38
Zdravím
Přejdu hned k tématu :) Budu měnit na zimu zadní pneumatiku, na staré je značení 3.5x18 todle značení vidím porvé, jelikož chci sehnat za nějaký dobrý peníz, klidně i motocrossovou jetou pár závodů, potřeboval bych zjistit "klasické míry" nejlepé šířka/profilové číslo/průměr kterou tam můžu dát. Popřipadě, aby mi někdo poradil, co to vlastně těch 3.5 je za číslo.
Díky !
Přejdu hned k tématu :) Budu měnit na zimu zadní pneumatiku, na staré je značení 3.5x18 todle značení vidím porvé, jelikož chci sehnat za nějaký dobrý peníz, klidně i motocrossovou jetou pár závodů, potřeboval bych zjistit "klasické míry" nejlepé šířka/profilové číslo/průměr kterou tam můžu dát. Popřipadě, aby mi někdo poradil, co to vlastně těch 3.5 je za číslo.
Díky !

2 reakcí na tento příspěvek Pneumatika 3.5x18
to je snadný - 3,5 jsou palce.
přepočet je 1 palec = 25,4mm
když porovnáváš gumy, tak palcový mají jen dvě čísla (např 3,5 x 18) jedno je šířka pláště a druhý je průměr ráfku.
u metricky značenejch jsou tři čísla (např 100x90x18) a značí to šířku pláště, pak poměr výška/šířka (pro tenhle případ by to bylo 90% ze 100mm) a průměr ráfku.
3,5 palce je přibližně 89mm, takže vybírej označení 90 a abys měl i výšku 90mm,musí být profilové číslo 100 (=výška bude 100% šířky).
takže zkus pohledat 90/100 - 18 (šířka v mm / poměr výška/šířka v mm - průměr ráfku)
přepočet je 1 palec = 25,4mm
když porovnáváš gumy, tak palcový mají jen dvě čísla (např 3,5 x 18) jedno je šířka pláště a druhý je průměr ráfku.
u metricky značenejch jsou tři čísla (např 100x90x18) a značí to šířku pláště, pak poměr výška/šířka (pro tenhle případ by to bylo 90% ze 100mm) a průměr ráfku.
3,5 palce je přibližně 89mm, takže vybírej označení 90 a abys měl i výšku 90mm,musí být profilové číslo 100 (=výška bude 100% šířky).
takže zkus pohledat 90/100 - 18 (šířka v mm / poměr výška/šířka v mm - průměr ráfku)
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatika 3.5x18
A pokud se chceš držet původní míry, tak na zimu doporučuju Heidenau K37 3,5x18 - vyzkoušeno na Jawě jako celoroční univerzál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika 3.5x18
callowsick> Palcovému rozměru 3,50x18 odpovídá lépe metrický rozměr kolem 110/80-18.
U značení pneumatik nelze použít jednoduchý přepočet z palců na milimetry - neměří se to ve stejných místech.
Lukasek751> Záleží také na šířce ráfku. Zkus na něm najít označení. Mělo by to být někde kolem 2,15 - 2,50 palce. Pokud to tam není, tak se měří rozměr na vnitřní straně patek (v palcích).
Jinak gumy těchto rozměrů není těžké sehnat. Dělá je např Dunlop, Avon nebo cenově dostupnější Haidenau.
Naposledy editováno 05.11.2012 21:52:05
U značení pneumatik nelze použít jednoduchý přepočet z palců na milimetry - neměří se to ve stejných místech.
Lukasek751> Záleží také na šířce ráfku. Zkus na něm najít označení. Mělo by to být někde kolem 2,15 - 2,50 palce. Pokud to tam není, tak se měří rozměr na vnitřní straně patek (v palcích).
Jinak gumy těchto rozměrů není těžké sehnat. Dělá je např Dunlop, Avon nebo cenově dostupnější Haidenau.
Naposledy editováno 05.11.2012 21:52:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatika 3.5x18
docent> aha,já myslel, že na to funguje normální přepočet (a podle někdejšího laborování s gumama to i sedělo, co si pamatuju).
máte někdo zkušenost, jak vysvětlovat metrickou gumu na STK,když v TP je palcová? jak to technici berou?
máte někdo zkušenost, jak vysvětlovat metrickou gumu na STK,když v TP je palcová? jak to technici berou?
callowsick píše:
máte někdo zkušenost, jak vysvětlovat metrickou gumu na STK,když v TP je palcová? jak to technici berou?
Jsou z toho tak zmatení, že to ignorujou :) Nebo sem měl vždy štěstí, na jawě jsem míst 3.5 18" jezdil cca 6 let enduro gumy 130/80-18 a na STK na to vždy koukal, pak do techničáku, pak na gumy a pak to odškrtl, jako že OK

No...já s takovýma gumama, které mají boční partie á la dezén Barum S9 nemám v terénu dobré zkušenosti.
Právě zkrz ty zaoblené boční špunty je na kluzčím povrchu (tráva) problém. V zatáčce to ustřelí bez jakéhokoliv varování. Že to nesedí, vem to čert, ale guma není čitelná a to je někdy o držku. Pokud se teda chce jet rychleji...
Na druhé straně na tvrdém drží jak přišitá - díky tomu zaoblení.
Jinak Mitas vyrábí použitelný dezén E-02 (předek) a E-03 (zadek).
Tyhle gumy, i když nevypadají vůbec motokrosově, mají tu příčnou stabilitu o hóódně lepší.
Taky je dobré, pokud se někdy pohybuješ v terénu, podívat se, kolik má guma pláten.
Mitasky mívají obvykle 4, ale třebas jiní výrobci dávají jen 2. Guma je pak více náchylná k proražení.
Když už teda prorazíš gumu se čtyřma, dáš novou duši a jedeš. Když proflákneš tu se dvěma, tak je v gumě obvykle takový šlic, že ji musíš podložit kouskem hadry, aby ti nestřelila duše.
Tož tak.
Právě zkrz ty zaoblené boční špunty je na kluzčím povrchu (tráva) problém. V zatáčce to ustřelí bez jakéhokoliv varování. Že to nesedí, vem to čert, ale guma není čitelná a to je někdy o držku. Pokud se teda chce jet rychleji...
Na druhé straně na tvrdém drží jak přišitá - díky tomu zaoblení.
Jinak Mitas vyrábí použitelný dezén E-02 (předek) a E-03 (zadek).
Tyhle gumy, i když nevypadají vůbec motokrosově, mají tu příčnou stabilitu o hóódně lepší.
Taky je dobré, pokud se někdy pohybuješ v terénu, podívat se, kolik má guma pláten.
Mitasky mívají obvykle 4, ale třebas jiní výrobci dávají jen 2. Guma je pak více náchylná k proražení.
Když už teda prorazíš gumu se čtyřma, dáš novou duši a jedeš. Když proflákneš tu se dvěma, tak je v gumě obvykle takový šlic, že ji musíš podložit kouskem hadry, aby ti nestřelila duše.
Tož tak.
Ještě taková praktická drobnost pro vyhledávání na internetu:
Mnoho prodejců má filtry pro vyhledávání gum podle rozměru udělané právě na metrické rozměry. Takže jsem přišel na to, že u některých (např.extralevnepneu.cz) musíš při hledání gumy např. 3,50 palce vybrat ve filtru hodnotu šířky 350 !!!
Mnoho prodejců má filtry pro vyhledávání gum podle rozměru udělané právě na metrické rozměry. Takže jsem přišel na to, že u některých (např.extralevnepneu.cz) musíš při hledání gumy např. 3,50 palce vybrat ve filtru hodnotu šířky 350 !!!
tabulka s prevodama rafek = pneu
http://www.maxxis.co...2/maxxis%20tyres.pdf
http://www.maxxis.co...2/maxxis%20tyres.pdf
Ahoj lidi,
jsem navrátilec a potřebuju vyměnit gumy na dlouho odstaveném naháči XBR500. Mám tam gumy R18 vepředu 100/90 a zadek 110/90. Stačí mi klidně trochu jetá, teď jde o cenu a pořádnou gumu tam dám časem.
Co jsem se ptal v obchodech, tu přední občas mají, ale 110/90 skoro nikde. Jen občas mají o trošku širší 120/80, ale tu tam prý nemůžu dát, když není v papírech.
Jak to je s tím palcovým značením. Existuje nějaký oficiální úřední převod, že třeba 3.5/18 je 90, 100 nebo 110/90? Nebo to je prostě úplně jiný typ pneumatiky a není povolená záměna s dnešními rozměry?
Ta guma je pěkná Metzelerka se vzorkem stejným jako na jejich drahých gumách a byla by za pár šupů. Pokud je mi k ničemu, mohla by se hodit nějakému Jawistovi....
jsem navrátilec a potřebuju vyměnit gumy na dlouho odstaveném naháči XBR500. Mám tam gumy R18 vepředu 100/90 a zadek 110/90. Stačí mi klidně trochu jetá, teď jde o cenu a pořádnou gumu tam dám časem.
Co jsem se ptal v obchodech, tu přední občas mají, ale 110/90 skoro nikde. Jen občas mají o trošku širší 120/80, ale tu tam prý nemůžu dát, když není v papírech.
Jak to je s tím palcovým značením. Existuje nějaký oficiální úřední převod, že třeba 3.5/18 je 90, 100 nebo 110/90? Nebo to je prostě úplně jiný typ pneumatiky a není povolená záměna s dnešními rozměry?
Ta guma je pěkná Metzelerka se vzorkem stejným jako na jejich drahých gumách a byla by za pár šupů. Pokud je mi k ničemu, mohla by se hodit nějakému Jawistovi....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Teplý motor- studená voda Derbi Senda 50 | Endurak07 | 3 | 4.4.2025 v 14:42 udinar |
sháním manuál derbi senda 50 Derbi Senda 50 | Endurak07 | 4 | 18.1.2025 v 10:14 Kohlstein |
Blinkry a Policie Derbi Senda SM 50, Derbi Senda 50, Yamaha DT 125 R, ... | Leffee | 30 | 4.12.2024 v 15:41 krokoš |
dusí se v záběru v kopci Derbi Senda 50 | Endurak07 | 8 | 28.11.2024 v 08:13 krokoš |
složení převodovky derbi EBE050 Derbi Senda 50 | G6six | 2 | 17.7.2024 v 17:57 G6six |