Dily na batbike





Téma: Viskozita a její změna
Ahoj, mám dotaz. Moje motorka má předepsanou viskozitu oleje do motoru 15w50. Olej poměrně dost drahý, bude problém když přejdu na 10w50? Já 10w50 nakupuji do své závodní motorky a mám ho za krásný peníze. 15w50 je na 4 litrovém kanystru o 700,- dražší, což je docela o hodně. Samozřejmě než poškodit motor, tak o žádném šetření nepřemýšlím. Spíš jde o to, jestli to v tomhle případě není zrovna vyhazování peněz z okna. Díky moc za radu.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

14.11.2012 v 00:12 | Nahoru | #1
Stačí ?




(reakce na) Viskozita a její změna

14.11.2012 v 10:18 | Nahoru | #2
mirek42> tabulka hezka..ale jeho vyrobce predepisuje 15w50ku...
Tak proc asi? Jinak by mu pisl 10w50ku nemyslis?
Tabulka uplne o hovne a nic nerikajici...v -20c jezdis jo?

Naposledy editováno 14.11.2012 10:19:56

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 13:12 | Nahoru | #3
Sorry,ale koupit si Benelku a řešit úsporu na oleji???
To nepochopím!!
Kuwa to je jak kdybys pil místo Plzně desítku starobrno

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 13:33 | Nahoru | #4
Imho by to nemel byt problem, protoze 10W50 pokryva rozsah 15W50, je to "lepsi" olej. Ze by byla o moc ridsi bych se nebal, to mozna tak u 10W40.

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 14:55 | Nahoru | #5
proboha, 700 za klid duše a mu se to nelíbí

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 15:01 | Nahoru | #6
dal bych co je předepsáno, pokud je to 15w50 a plná syntetika, tak se snad dá vybrat i něco levnějšího.

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 15:21 | Nahoru | #7
Souhlas se Sirem Indim,jestli to plní specifikaci předepsaného oleje není problém.

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 15:24 | Nahoru | #8
já kupoval "syntetiku" 15W50 za 200/litr, což je luxus cena...

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 15:29 | Nahoru | #9
No je to ital 15W je tam aby ti z toho v garazi ten olej hned nevytekl ja osobne bych tam klido nalil i tu 10W50 s tim ze bych ho treba vymenil o neco driv....

Naposledy editováno 14.11.2012 15:29:52

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

14.11.2012 v 16:39 | Nahoru | #10
Když vidím názvosloví jako je "plná syntetika" nedivím se kolik je tu názorů na to 10W50 ano/ne.
V pohodě a beze strachu ho tam dej.

(reakce na) Viskozita a její změna

14.11.2012 v 16:48 | Nahoru | #11

Dřík píše: Když vidím názvosloví jako je "plná syntetika" nedivím se kolik je tu názorů na to 10W50 ano/ne.
V pohodě a beze strachu ho tam dej.



ony ale oleje minerální, polosyntetický, a plná syntetika existujou. To že jsou názvy zmrvený značením výrobců na lahvích je jiná věc.

e: ještě podpořím výtažkem z manuálu ...

Recommended: 15W/50 (Synthetic) JASO - MA CC MC G4

For the availability of the suggested product, Benelli suggests to directly apply to the Authorized Dealers
or Workshops. If the above described lubricant is not available, Benelli suggests to use a fully synthetic
engine oil having characteristics equal or better than the ones prescribed in the following standards:
• API SJ
• ACEA A3
• JASO - MA CC MC G4

Naposledy editováno 14.11.2012 16:57:41

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 17:10 | Nahoru | #12
15tka je akorát hustší

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

14.11.2012 v 18:55 | Nahoru | #13
díky kluci za rady, ale pořád sem na tom stejně :) asi tam opravdu napáchám to co je tam napsáno. A ti co tu píšou o tom, že přemýšlím nad úsporou 700korun a přitom mám benellku, "tak co jako má být?" Mě nevadí dát hodně peněz za dobrou věc, ale nerad vyhazuju nesmyslně peníze.

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

14.11.2012 v 18:58 | Nahoru | #14
Já manuál benellky taky mám a v podstatě typově JASO MA jsou oleje 10w50 a 15w50 stejný, jen ta mínusová viskozita je vyšší. A jelikož se třívál hezky hřeje, tak si právě myslím, že je zásadní to druhý číslo...ale lepší asi neriskovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

14.11.2012 v 19:11 | Nahoru | #15
janyh> já si taky myslím že 10W50 by měl fungovat, ale v podstatě toho o olejích nevím dost na to abych to věděl jistě, navíc se obecně traduje že italové jsou náchylný na správnej olej. Takže si netroufnu říct že to bude ok a radši bych tam lil ten Agip/Eni, na kterej to vychází.
Jinak obecně mezi dvouma olejema různejch značek může bejt rozdíl ve viskozitě i při stejnym rozsahu 15w50, a naopak může existovat 10w50 s podobnejma vlastnostma.

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

14.11.2012 v 19:12 | Nahoru | #16
Tak si o olejích a jejich označení něco přečti. Na netu je věcí dost. Nejdůležitější je specifikace.Jak píše D.Dave ta 15 je hustší.Já mám třeba u auta jinou hustotu pro jižní evropu a severský země.Itálie 10w50, Švédsko 0w40. Jak píše Dřík klidně to tam nalej.Rozhodnutí je ,ale stejně na tobě. V manuálu máš i doporučené pneu a až se nebudou vyrábět , dáš tam prostě jinou náhradu.

Naposledy editováno 14.11.2012 19:17:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

14.11.2012 v 19:15 | Nahoru | #17
Stev> Narážíš na Alfu Romeo a Selenii.

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 19:32 | Nahoru | #18
já používal vždycky jen Motorex a kuvajtskou Q8 SBK Racing pro motocrossovou motorku

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

14.11.2012 v 19:41 | Nahoru | #19
Thor: hustší je za studena... Za provozní teploty uz by na to oleje xxW50 měli byt stejne( v rámci normy , jak píse Stev ta norma je dost obecně dana a pod stejny cislo se vejdou dost rozdílný oleje. Nevěřím ze by tomu motoru mohl ublížit kvalitni olej, jen o něco "tekutejsi" za studena.

Viskozita a její změna

14.11.2012 v 19:53 | Nahoru | #20
u TNT je jedno co tam nalejes stejne se to za chvily posere

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

14.11.2012 v 20:08 | Nahoru | #21
assassin> No však to píšeš v prvním příspěvku . Itálie je na jihu ,tak tam musí být hustší olej avy při stání nevytékal z motoru.

(reakce na) Viskozita a její změna

14.11.2012 v 20:55 | Nahoru | #22

thor2010 píše: Nejdůležitější je specifikace.



specifikaci většinou vyhovuje 90% všech moto olejů na trhu, takže já dávám větší důležitost ve "víru" že je olej té či oné značky dobrej. Píšu víru, protože objektivně to těžko někdo posoudí. Je na každym kam se přikloní, a já jsem na fóru ještě neviděl takovýho odborníka kterej by to věrohodně objektivně rozseknul

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 08:24 | Nahoru | #23
janyh> když ti nevadí dát peníze za dobrou věc tak tam nalej 15W50 od shellu či od motorexu a je.
kruci nešetřete na těch motorkách,na sobě taky nešetříte

(reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 10:46 | Nahoru | #24

thor2010 píše: Stev> Narážíš na Alfu Romeo a Selenii.

.

Ja teda do alfy selenii neleju a lit nehodlam

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

15.11.2012 v 10:52 | Nahoru | #25
1/ Neni problem sehnat 15w50 za 200-250 kacek/l
2/ Neni problem tam nalejt 10W50

10W oznacuje cerpatelnost za studena/nizkych teplot. 50 oznacuje viskuzitu pri pracovni teplote. TZN za provozu by se mela 10W50, 15W50 i 20W50 chovat naprosto shodne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 10:54 | Nahoru | #26

Hockin píše: janyh> když ti nevadí dát peníze za dobrou věc tak tam nalej 15W50 od shellu či od motorexu a je.
kruci nešetřete na těch motorkách,na sobě taky nešetříte



Vzdyt je to jen blbej stroj, navic casto dost nedokonalej a vy v tom hledate modlu ktere je potreba obetovat to nejlepsi co clovek sezene....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 11:01 | Nahoru | #27

Ozzy_ píše: 10W oznacuje cerpatelnost za studena/nizkych teplot. 50 oznacuje viskuzitu pri pracovni teplote. TZN za provozu by se mela 10W50, 15W50 i 20W50 chovat naprosto shodne.



nechová, maj i jinou viskozitu za tepla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 12:18 | Nahoru | #28

Stev píše: nechová, maj i jinou viskozitu za tepla.



ne, 50 ma stejnou viskozitu (stejny rozsah) at je W co chce. A opacne.

Viskozita motorových olejů

V ramci rosahu pro SAE 50 se samozrejme mohou lisit ale jen v ramci rozsahu ktery pro sae 50 existuje.

Naposledy editováno 15.11.2012 12:21:44

1 reakcí na tento příspěvek Viskozita a její změna

15.11.2012 v 12:24 | Nahoru | #29
znáte nějakej případ,kdy by člověk zničil mašinu (pojďme vynechat dvoutakty - tam je to přeci jen trochu jiný), použitím blbýho oleje?

já znám problémy s klouzající spojkou, ale jinak žádnej případ poškození motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viskozita a její změna

15.11.2012 v 12:25 | Nahoru | #30

callowsick píše: znáte nějakej případ,kdy by člověk zničil mašinu (pojďme vynechat dvoutakty - tam je to přeci jen trochu jiný), použitím blbýho oleje?

já znám problémy s klouzající spojkou, ale jinak žádnej případ poškození motoru.



Znici se vzdycky jen tim, ze tam olej neni Ale proc tu z toho nedelat alchimistickou dilnu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024/2025 [1 ... 1242, 1243] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 37286 Dnes v 01:05 fireblader_puvodni
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Ozzy_ 7 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... Apo-Rider 8 7.9.2024 v 13:48 kratkej01
Chcípání na volnoběh a má trhavý pr... Benelli TNT 1130 Temue 13 15.4.2024 v 08:10 karolzgalanty
Těsnění pod víčkem nádrže Triumph Daytona 675 TheCorpse 2 7.4.2023 v 14:35 eda

TOPlist