1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka
4 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka
Nabíječka optimate 3 a nabíječka z lidlu > obě dokáží v pohode nabít cokoliv, jak baterku z guzzi, tak autobaterky 6 i 12 V, ale baterku z malého cebra ne.
Ihned po připojení obě nabíječky precvaknou na zelenou barvu a signalizují, ze je bat nabitá i kdyz neni,
Čím to je, nízkou kapacitou baterky (4Ah)?
Popřípadě čím tuhle baterku nabít?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka
dva_hrnce píše: Sorry za ot, ale mam dotaz >
Nabíječka optimate 3 a nabíječka z lidlu > obě dokáží v pohode nabít cokoliv, jak baterku z guzzi, tak autobaterky 6 i 12 V, ale baterku z malého cebra ne.
Ihned po připojení obě nabíječky precvaknou na zelenou barvu a signalizují, ze je bat nabitá i kdyz neni,
Čím to je, nízkou kapacitou baterky (4Ah)?
Popřípadě čím tuhle baterku nabít?
Jednou se mi stalo něco podobného u všech chytrých nabíječek. Bylo to tím že ta baterka byla totálně vyšťavená. Na tyhle případy mám ještě klasickou trafonabíječku snad ještě po pradědečkovi

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka
Naposledy editováno 08.12.2012 20:43:32
1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

Edit:K tomu nabíjecímu proudu počítej 1A na 10Ah
Naposledy editováno 08.12.2012 21:23:15
V_i_c_i píše: Jednou se mi stalo něco podobného u všech chytrých nabíječek. Bylo to tím že ta baterka byla totálně vyšťavená. Na tyhle případy mám ještě klasickou trafonabíječku snad ještě po pradědečkovi
jj, klasiku mám taky, tak jsem jí na to píchnul a snad to bude o.k., ptz je to AMG a jsem línej hlídat proudy a napětí

tonybeny píše: dva_hrnce> taky se mi to už stalo, C-tek 3600 si stím ale poradil, takže už bych jinou nekoupil, navíc je vodotěsná(IP65), takže není problém ji nechat třeba nabíjet sekačku přes noc na zahradě
díky za tip, asi koupím čtvrtou nabíječku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka
sherm14 píše: tak nejznamejsi Motonabíječka je podle me asi Móóňa z Ostravy


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka
jira8 píše: Já jenom,že pokud jsi jí píchl na klasickou nabíječku,tak jenom na chvíli,aby se oživila a pak ji dát na tu novější,která ji již detekuje a ohlídá si za tebe :"Ty proudy a hlavně to napětí,jinak ji uvaříš."Byla by jí škoda.
Ano tak se to dělá...jen abych to přiblížil...inteligentní nabíječka funguje tak aby byla setrná tak čím je baterie více vybitá tak ji nabíjí pomaleji a postupně jí přidává(nebo nejaké nabíječky automaticky vyhodnotí ze to nemá cenu a nenabíjí vubec).Proto je nutné uplně mrtvé baterie oživit starů dobrů trafo nabíječků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka
M.a.x píše: ...a pokud mozno aby umela gelovky tzn pulzní nabijecku.
preco musi byt dobijana gelovka pulzne ?
vies to vysvetlit ??

1 reakcí na tento příspěvek Motonabíječka

edit v prdle treba MPM pelikan...
Naposledy editováno 09.12.2012 00:09:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka
popinjay píše: preco musi byt dobijana gelovka pulzne ?
vies to vysvetlit ??
Abych to trochu zjednodusi tak si vem ze normalní baterii dobíjíš stalým proudem(neni stalí a postupně stoupá/klesá) ale jakoby dobíjí stále.Což gelovkám nevyhovuje.Pulzní nabíječka nabíjí v pulzech když to prezenu tak si predstav že nabíjí 5s a potom 5s nenabíjí(muže si jakoby ta gelovka "odpočinout") pak zas 5s nabíjí(nebo aspon tak nás to učili,samozrejme jsem tu "teorii" zjednodusil jelikož si to nepamatuju uplně

jira8 píše: Já jenom,že pokud jsi jí píchl na klasickou nabíječku,tak jenom na chvíli,aby se oživila a pak ji dát na tu novější,která ji již detekuje a ohlídá si za tebe :"Ty proudy a hlavně to napětí,jinak ji uvaříš."Byla by jí škoda.
Přesně tak. Satčí na hodinku a už si to poberou i ty inteligentní. Pokuď ta baterka není v háji.
Ikdyž ono ji jednou za čas nechat pěkně provařit by snad tak moc vadit nemuselo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonabíječka
M.a.x píše: Abych to trochu zjednodusi tak si vem ze normalní baterii dobíjíš stalým proudem(neni stalí a postupně stoupá/klesá) ale jakoby dobíjí stále.Což gelovkám nevyhovuje.Pulzní nabíječka nabíjí v pulzech když to prezenu tak si predstav že nabíjí 5s a potom 5s nenabíjí(muže si jakoby ta gelovka "odpočinout") pak zas 5s nabíjí(nebo aspon tak nás to učili,samozrejme jsem tu "teorii" zjednodusil jelikož si to nepamatuju uplně ).Ale je fakt jak říká JR> vetšina znás má bezudrzbovky,tzn normalní elektrolytové baterie s tým rozdílem že snich nevyteče elektrolit když to klopíš.
Takže kdo má v motorce gelovou baterii, tak musí mít speciální alternátor, který 5s dobíjí a 5s nedobíjí.


Gelovky se nabíjí "standartně" jen se musí dodržet pravidlo, které je přísnější než pro AGM či jiné olověné akumulátory.
Nabíjecí napětí max. 14,4V (právě proto se nesmí nabíjet obyč. nabíječkou, protože ta má na prázdno klidně 20V a v případě, že je gelovka už nabitá, tak toto napětí vzrůstá a gelovku by poškodila)
Naposledy editováno 09.12.2012 09:41:14