mam problem a sice, ze poradne nerozumim ani servisnimu manualu ani navodu na youtube. Tyka se to presnyho zmereni ventilove vule na monsteru 900, rozumim spravne tomu ze v hodrni uvrati toho serizovaneho valce musi byt vule mezi spodni podlozkou a zaviracim vahadlem 0 - 0,02 (tusim) a az potom se meri vule mezi podlozkou a oteviracim hornim vahadlem pricemz se musi sroubovakem stlacit zaviraci vahadlo i ventil co nenjniz a potom az merit vuli pod hornim vahadlem? Nebo se to proste necha v klidovem stavu a zmeri se vule nahore a pripadne se k ni pricita spodni vule (pokud tam nejaka je?) Pokud se najde nekdo znal problematiky, tak bych ocenil radu. Jeste me napadlo (kdyz uz mam hlavy na stole) vymenit gufera na ventilech, spotreba oleje dela nejakych 3 deci na tisic km, jedna se mi o to abych se s tim nesral a nebylo to stejne, protoze proste monster z 94 roku muze takhle zrat naprosto bezne i s novymi gufery?? diky moc
Na monsteru je nejlepší si sundat řemeny a jet podle rysek, válec se dává do úvrati hlavně proto, aby ti nespadnul ventil do válce když sundáš půlkroužky.
Teď trochu k postupu:
1. Musíš pochopit jak funguje desmo a rozdíl mezi otevírací a zavírací vůlí
2. Mít sadu podložek pro vymezení vůle a nové půlkroužky
3. Vytáhneš svíčky natočíš si motor na rysky ( je potřeba přípravek aby jsi mohl točit klikovkou)
4. Změříš otevírací vůli, nahoře mezi vahadlem a podložkou na ventilu. Na nic netlačíš pouze vkládáš měrku.
5.Pokud je vůle v pořádku můžeš se posunout k měření zavírací vůle, pokud ne tak vytáhneš sponu na vahadle, posuneš vahadlo bokem a vyměníš podložku vymezující vůli. Potom složíš přeměříš vůli a máš první část za sebou.
6.Před nastavením zavírací vůle je nejdřív potřeba vyměnit půlkroužky, které mají na vůli zásadní vliv a mají se měnit každé seřízení ventilů.
7.Nejlepší cesta jak vytáhnout půlkroužky je sundat si řemen a otočit si vačkou tak, aby zavírací vahadlo bylo mimo zdvihovou část zavírací vačky, potom je stačí zatlačit na zavírací vahadlo a půlkroužky jdou bez problémů vytáhnout, lepší než je tahat rukou je použít magnet. Musíš si dát pozor, aby jsi měl válec kde vytahuješ půlkroužky v horní úvrati, protože po sundání půlkroužků ventil nic nedrží na místě a mohl by ti spadnout do válce. Montáž nových půlkroužků už je dál celkem jasná.
7.Po výměně půlkroužků je další krok změřit zavírací vůli, ta by se podle manuálu měla měřit mezi hrníčkem zajištěným půlkroužky a spodním vahadlem. Pro změření je potřeba stlačit vlásenkovou pružinu dovírající ventil. Problém je že 0,02mm měrka je hrozně slabá a není tam nic moc přístup tak je lepší měřit zavírací vůli nahoře.
8. Měření zavírací vůle se dělá tak, že zatlačíš zavírací vahadlo a měříš ventilovou vůli na stejném místě jako jsi měřil vůli otevírací. Zavírací vůle je rozdíl mezi vůli naměřenou bez stlačení zavíracího vahadla a vůli naměřenou bez stlačení.
9. Vůle se opět seřídí výměnou podložky.
10. Postup použijeme ve stejném pořadí i na další ventily, ryska horní úvrati zadního válce je vidět pře průhledové okénko na setrvačníku.
Celý postup je bez záruky a nedoporučuji ho provádět pokud si nejseš jistý jak přesně desmo funguje a nemáš patřičné vybavení.
1 reakcí na tento příspěvek Serizeni ventilu Duc M900
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 25 | 12.5.2023 v 19:01 honzabiker |
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 12 | 15.10.2022 v 12:09 honzabiker |
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 | syrrius | 31 | 21.9.2022 v 12:44 uš |
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) | ramesse | 2 | 4.5.2022 v 06:56 honzabiker |
Ducati Monster - o-kroužky vidlice ... Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 4 | 26.8.2021 v 11:54 honzabiker |