Téma: Benzin nebo diesel
 
24.12.2012 v 17:13
Omlouvám se za téma mimo svět motocyklů,ale když je ta zima.A jistě zde bude hodně těch,co mají větší zkušenosti. Plánujem koupit nějaký plechový přibližovadlo.Jenže copak o to,značka a tip by jsme jakž takž měli.Ale za žádnou cenu se nemůžem dohodnout na motoru a objemu.
Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem

Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 23:42 | Nahoru | #1
Celé jsem to nečetl ale přidám svou zkušenost. Spoustu let jezdím jen s benzínem a zastávám názor, že nafta patří do kamen. Taky jsme slyšel spoustu pohádek o tom jak jsou diesly náročné na údržby, repase turba, špatné zimní starty atd. Takže všechny auta byly benzíny, mám to na dojíždění 15km a hlavně v zimě, v létě na motorce. Manželka jezdí kilometr na nákupy a 3km s malou do školky, prostě auto nemá šanci se zahřát, ani benzín, ani nafta. Je naprosto jedno s jakou motorizací jsem auto měl, ať to má 50 nebo 130 koní pořád tohle poskákování jezdím v benzínu za 10l. Pak jsem jak slepý k houslím přišel k dehtovému Renaultu Scénic s 1.9TD. Starý, naprosto jednoduchý diesel. Za rok a půl liju jen naftu, v tomhle "provozu", kdy auto jede 3-4x za týden a to v průměru vždy cca 2km, tak auto jezdí do 6l. Takže co se spotřeby týče, tak super. I po delší odstávce auto chytá normálně. Auto má motor zahřátý mnohem dříve než můj opel v benzínu 2.0 16V. Opel začne topit po 10km, renault v dehtu topí už po 1km. Zajímavé to začne být v zimě. Nikdy jsem neměl s benzíny v zimě problém nastartovat, i Favorit startoval v -25st. Renault se stařičkým 1.9TD už pod 5st musí žhavit někdy na 2x, pod nulu už vždy 2x, při mínus 10st i 3x. V práci nás je téměř 30 a většina jezdí TDi. Když nastaly loňské holomrazy, tak bylo velice legrační sledovat, kolik TDičkářů ráno nedojelo. Nepřipravení s obyč naftou zkončili v -15st, ti s arktickou přijeli i další dva dny v -17-20st, jakmilo bylo -25st tak nepřijel ani nenastartoval ani jediný diesel (z těch co parkují venku). Za to favority a felicie na parkovišti byly I když to utrpení, jak si vzpomenu, že topení v tom topí akorát v létě, v zimě nedokáže ani rozmrazit okna zevnitř.. No šestým rokem mám benzínového Opla 2.0 16V, na tohle městské courání bere 10l, mimo město 7l. Požitek z jízdy je naprosto nesrovnatelný. Při sprintech si žádné (nečipované) TDičko ani neťukne.

Takže mám (už jen) 2 auta, benzín i naftu, tohle je pro mě ideální kombinace, mám naftu na běžné popojížděčky po městě, jezdím za 6l, (TDi by bralo do 5l), na delší trasy beru paradoxně benzín, jednak je rychlejší, na delších trasách jezdí úsporně a hlavně u nafty mě na delší trase strašně serou ty krátké kvalty. Když se ale potřebuju na auto stoprocentně spolehnout i v zimě, tak beru klíčky od benzínového opla.. Kdybych měl mít jen jedno auto, tak určitě benzín.

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 16:52 | Nahoru | #2

c.j. píše: Celé jsem to nečetl ale přidám svou zkušenost. Spoustu let jezdím jen s benzínem a zastávám názor, že nafta patří do kamen. Taky jsme slyšel spoustu pohádek o tom jak jsou diesly náročné na údržby, repase turba, špatné zimní starty atd. Takže všechny auta byly benzíny, mám to na dojíždění 15km a hlavně v zimě, v létě na motorce. Manželka jezdí kilometr na nákupy a 3km s malou do školky, prostě auto nemá šanci se zahřát, ani benzín, ani nafta. Je naprosto jedno s jakou motorizací jsem auto měl, ať to má 50 nebo 130 koní pořád tohle poskákování jezdím v benzínu za 10l. Pak jsem jak slepý k houslím přišel k dehtovému Renaultu Scénic s 1.9TD. Starý, naprosto jednoduchý diesel. Za rok a půl liju jen naftu, v tomhle "provozu", kdy auto jede 3-4x za týden a to v průměru vždy cca 2km, tak auto jezdí do 6l. Takže co se spotřeby týče, tak super. I po delší odstávce auto chytá normálně. Auto má motor zahřátý mnohem dříve než můj opel v benzínu 2.0 16V. Opel začne topit po 10km, renault v dehtu topí už po 1km. Zajímavé to začne být v zimě. Nikdy jsem neměl s benzíny v zimě problém nastartovat, i Favorit startoval v -25st. Renault se stařičkým 1.9TD už pod 5st musí žhavit někdy na 2x, pod nulu už vždy 2x, při mínus 10st i 3x. V práci nás je téměř 30 a většina jezdí TDi. Když nastaly loňské holomrazy, tak bylo velice legrační sledovat, kolik TDičkářů ráno nedojelo. Nepřipravení s obyč naftou zkončili v -15st, ti s arktickou přijeli i další dva dny v -17-20st, jakmilo bylo -25st tak nepřijel ani nenastartoval ani jediný diesel (z těch co parkují venku). Za to favority a felicie na parkovišti byly I když to utrpení, jak si vzpomenu, že topení v tom topí akorát v létě, v zimě nedokáže ani rozmrazit okna zevnitř.. No šestým rokem mám benzínového Opla 2.0 16V, na tohle městské courání bere 10l, mimo město 7l. Požitek z jízdy je naprosto nesrovnatelný. Při sprintech si žádné (nečipované) TDičko ani neťukne.

Takže mám (už jen) 2 auta, benzín i naftu, tohle je pro mě ideální kombinace, mám naftu na běžné popojížděčky po městě, jezdím za 6l, (TDi by bralo do 5l), na delší trasy beru paradoxně benzín, jednak je rychlejší, na delších trasách jezdí úsporně a hlavně u nafty mě na delší trase strašně serou ty krátké kvalty. Když se ale potřebuju na auto stoprocentně spolehnout i v zimě, tak beru klíčky od benzínového opla.. Kdybych měl mít jen jedno auto, tak určitě benzín.



Covece, taky jsme meli Scenica 1.9dti a zhruba takhle. V zime se to ohralo tak po 10-ti km. Zahralo znamena, zacalo foukat vlazny vzduch. A potom co se zacal vyuzivat vyhradne na dojizdeni do prace 8km tam 8km zpatky sel po 2 letech do kytek... Ale na spotrebu to nebylo spatny tech 6l na sto sedi. Ten motor byl malou spotrebou i celkem vyhlasenej. Pak sem mel Focuse 2.0 benzin. A to bylo super auto. Nastartovalo to na drknuti v jakymkoliv mrazu. Zacal topit skoro ihned. Zkratka sem prisel nastartoval, zapalil si vajgl a kdyz sem dokouril tak sem jen setrel rozmrazenou namrazu ze skla. Osobne bych treba focuse navrhl i jako namet vhodneho vozidla.

Jinak obecne koupit auto, co moc nezere a pritom jede jako krava asi imho nejde. Ono taky zalezi co znamena "moc nezere". Ja se s 2.0 benzinama pohybuju porad kolem 8l. Chce to pocitat i s pripadnym servisem, abys neskoncil jako kamos co si priplatil za diesela aby usetril a pak mu odeslo turbo a vstrik a po propoctu byl na tom hur nez s benzinakem Osobne bych do ropaka sel, pokud bych jezdil kazdej druhej den dalky a mel pristup k "levny nafte". Jinak si myslim ze se to nerentuje...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist