Téma: El. schéma
8.1.2013 v 17:49
Zdravíčko,nemáte náhodou někdo scháma el. zapojení na moto husaberg fe 650 r.v.2002?Nesvítí mi přední světlo,asi se někde uklepal drátek nebo něco takového určitě to bude prkotina(vše ostatní funguje) ale je tam tolika drátků že sem uplně v pasti!V manuálu tady na motorkářích schéma neni...

1 reakcí na tento příspěvek El. schéma

8.1.2013 v 18:48 | Nahoru | #1
Schéma sice nemám, ale jdi po drátech od žárovky a měř na všech konektorech, včetně těch od spínače a přepínače a uvidíš, kde se napětí ztrácí. Postačí na to i žárovková zkoušečka.

(reakce na) El. schéma

10.1.2013 v 19:41 | Nahoru | #2
Tak v kabelech to není,bohužel.Při zatížení mi klesne napětí.Voltmetrem naměřim 12v +- a když připojim žárovku tak napětí klesne na nulu a žárovka ani neblikne.Čím to může být?Co vyměnit?Dalo mi to tři hodiny než sem na to přišel ....

El. schéma

11.1.2013 v 12:33 | Nahoru | #3
Když napětí takto klesne, tak je někde ve vedení, nebo na kontaktech tak vysoký přechodový odpor, že se na něm veškeré napětí "ztratí". Pak musíš nechat připojenou žárovku a opět jít po vedení a zjistit tak, kde se napětí ztrácí. Leckdy se podobně dokáže chovat "mrtvá" baterka, když má zvýšený vnitřní odpor, ale kdyby nerozsvítila ani žárovku, tak by motorka nemohla fungovat vůbec. Tady bude zádrhel někde v přívodu k žárovce.

El. schéma

12.1.2013 v 15:46 | Nahoru | #4
Tak je to buď regulátor dobíjení nebo tlumivka...nevím jestli má regulátor dobíjení vliv na světla ale asi koupím oboje a bude klid...když změřím napětí na cívce v motoru tak je vše v pořádku ale v tom regulátoru a tlumivce se to ztratí...alespoň nemusím kupovat novej stator za mraky peněz :)

El. schéma

12.1.2013 v 20:30 | Nahoru | #5
No nic ve zlém, ale mám pocit, že elektrika asi zrovna nneí Tvou parketou. Tlumivková regulace byla naposled použita snad na Simsonu a že by něco takového bylo i na FE650, to se mi moc nezdá.
Navíc, kdyby regulace nechávala tak nízké napětí, že by ani nerozsvítilo žárovku, tak by nemohlo ani fungovat zapalování a motorka by nejela. Leda, že by měla oddělené vinutí alternátoru pro napájení hlavních světel, jako to některé krosky mívají.Pak by mohla být vada ve vinutí příslušné cívky, nebo někde v kabeláži, konektorech a přepínačích. Potom ale na tomto okruhu regulátor není, jelikož cívka altecu jest dimenzována akorát na zátěž daných žárovek, kdy dává potřebné napětí (proto také, když u fichtla praskne jedna ze žárovek, záhy odejde i druhá jelikož v důsledku snížení zátěže napětí stoupne).

"když změřím napětí na cívce v motoru tak je vše v pořádku ale v tom regulátoru a tlumivce se to ztratí", dosti podivná formulace. Nic nekupuj, pořádně projdi, kam ktrý drát vede a najdi místo, kde se napětí ztrácí. Je fakt dost divné, že pokud by motorka měla klasicky jen jeden oruh elektriky, stabilizovaný zkratovým regulátorem, tak že by i při takovém poklesu napětí, že by žárovka hlavního světla ani nezažhnula, fungovalo i nadále zapalování a motorka bby mohla jet.

Kdybys nebyl zrovna z "toho druhého" Hradce, tak bys motorku mohl klidně přivézt a koukli bychom na to.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Těsnění husaberg fe 650e 2002 Husaberg FE 650 Cruttor 2 3.6.2022 v 15:02 hanzhotride
Prosba o radu:Husaberg dekompres Husaberg FE 650, Husaberg FE 501, Husaberg FE 570 Anti 9 14.6.2020 v 19:36 Anti
Husaberg FE 650 Husaberg FE 650 Fiascco_ 3 7.10.2018 v 07:56 Folby
Motard Husqvarna TE 610, Husaberg FS 650, Husaberg FE 650, ... kuba_312 11 22.9.2018 v 10:00 kuba_312
Ktm vs. Berg Husaberg FE 650, KTM EXC 530 R, Husaberg FE 570 bobomo 3 23.3.2017 v 19:26 srsen600


TOPlist