1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazarova moto z Itálie
docent píše: Perkelnik> Opravdu si myslíš, že se původní originální řetěz pozná podle toho, že je nýtovaný?
Když už jsi u toho, tak jak poznám že je řetěz origo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazarova moto z Itálie
Hali píše: Když už jsi u toho, tak jak poznám že je řetěz origo?
Tak to opravdu poznat na 100% nejde.
(Reagoval jsem jen na názor "nýtovaný=originál" versus "se spojkou=vyměněný")
Pokud vím, tak žádný výrobce motocyklů není zároveň výrobcem řetězů. Z toho plyne, že řetězy odebírá výrobce od "řetězářů" podle aktuální ekonomické situace na trhu. Takže leckdy dochází k situaci, kdy stejný typ motocyklu má v různých rocích výroby řetěz od jiného výrobce. Podobně je tomu s pneumatikami.
Ono to také není tak důležité. Důležitý je stav řetězu a celé řetězové sady. Při koupi ojetiny je důležitější hledět na stav řetězu než na jeho původnost.
Životnost ti taky nikdo neřekne. Záleží to na typu motorky, stylu jízdy, péči o řetěz, atd... Mám dojem, že motorek jsem měl už poměrně dost a rozpětí životnosti řetězu jsem měl od 9.000 do 30.000 km. A to rozhodně neměním řetězovku až ve stavu totání smrti.