Téma: Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.
Mám dotaz, neznám princip zapalování dvou svíček jednoválcového motoru. Nikde jsem se nedočetl zapojení kabelů ke svíčkám. Je možné kabely prohodit?, nebo mi prosím poraďte jak mají být správně nasazené? Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 12:42 | Nahoru | #1
Možné to je, ale proč bys to dělal???

Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2013 v 12:58 | Nahoru | #2
Kabely ke svíčkám jednoho válce zaměnitelné jsou - obě svíčky pálí ve stejný okamžik. Principem jest šíření plamene ze dvou míst spalovacího prostoru a tedy i rychlejší a lepší spalování.

Dvojité zapalování (navíc klasické, na vnějším napájení nezávislé magneto) se používá u leteckých motorů a to pochopitelně především z bezpečnostních důvodů. A vliv na spalování se tam jasně projeví při motorové zkoušce - při vypnutí jednoho z magnet otáčky mírně poklesnou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 13:05 | Nahoru | #3
kawa...pavel>
Měl jsem to celé rozhozené a prostě jsem si to nepoznačil a teď nevím jak to má být.

Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 14:12 | Nahoru | #4
Mělo by to být jedno. Pokud zatím nemáš, zde jsou nějaké manuály ke stažení:

http://www.motorkari...reewind.html#manualy

1 reakcí na tento příspěvek Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 15:04 | Nahoru | #5
Je to jedno ale když jedna nemaká tak je to poznat.

(reakce na) Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 17:29 | Nahoru | #6

Jerrysimja píše: kawa...pavel>
Měl jsem to celé rozhozené a prostě jsem si to nepoznačil a teď nevím jak to má být.



Ani ty kábly nejsou třeba každej trošku jinej? (délka) Ale jak tady všichni píšou je to jedno, stejnak pálí ve stejnou dobu takže nic nepokazíš.

Naposledy editováno 09.03.2013 17:29:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 17:35 | Nahoru | #7

Katana píše: Je to jedno ale když jedna nemaká tak je to poznat.


Jak u kterého motoru. Většinou to nepoznáš. Dříve se to poměrně často dělalo kvůli zvýšení spolehlivosti - především u závodních motorů. Jenže pak se v praxi došlo k tomu, že výpadek jedné svíčky nepoznáš, vesele s tím jedeš další trénink a pak ti lekne i druhá svíčka a jsi tam, kdes byl předtím. Pro výhodnější průběh spalování se ukázala být vhodnější a účinnější změna tvaru spalovacího prostoru a dna pístu. Takže se vše pomalu vrátilo k jedné svíčce na válec.

P.S. Kromě toho, pokud nebyla dostatečně dimenzovaná napájecí soustava, tak ty dvě jiskry byly slabší než jedna, ale pořádná.

Naposledy editováno 09.03.2013 17:40:15

1 reakcí na tento příspěvek Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 17:56 | Nahoru | #8
dvě jsou nic, indický bajaj 200 má 3, prý o 27% lepší spalování než 2ks, o 45% lepší než jedna svíčka:

(reakce na) Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

9.3.2013 v 18:02 | Nahoru | #9
bledemon> Až se jim tam podaří naroubovat čtvrtou svíčku, tak to už pojede jako Busa
Tópra réchlama Jdu chnet kúpovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

10.3.2013 v 08:43 | Nahoru | #10

docent píše: Jak u kterého motoru. Většinou to nepoznáš. Dříve se to poměrně často dělalo kvůli zvýšení spolehlivosti - především u závodních motorů. Jenže pak se v praxi došlo k tomu, že výpadek jedné svíčky nepoznáš, vesele s tím jedeš další trénink a pak ti lekne i druhá svíčka a jsi tam, kdes byl předtím. Pro výhodnější průběh spalování se ukázala být vhodnější a účinnější změna tvaru spalovacího prostoru a dna pístu. Takže se vše pomalu vrátilo k jedné svíčce na válec.

P.S. Kromě toho, pokud nebyla dostatečně dimenzovaná napájecí soustava, tak ty dvě jiskry byly slabší než jedna, ale pořádná.

U motoru o kterým je řeč je to poznat hodně když jedna nemaká.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

10.3.2013 v 11:29 | Nahoru | #11
Katana> Já mám zkušenosti jen ze závodních dvoutaktů z 60. - 70. let. Však jsem psal "jak u kterého motoru"

(reakce na) Dvě svíčky u jednoválcového motoru - princip.

23.3.2013 v 14:49 | Nahoru | #12
Moje 650 je jednoválec. Taky má dvě svíčky. Když mi jedna přestala fungovat, poznal jsem to. Ne za jízdy, motorka jela pořád celkem dobře, ale při startování. Nastartovat motorku trvalo až 5 vteřin, někdy s přestávkami i déle. Se dvěma novými svíčkami startuju hned.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki Freewind únik oleje Suzuki XF 650 Freewind FiffiQ 16 12.8.2024 v 11:11 FiffiQ
zkušenosti s moto Suzuki XF 650 Freewind Míra-Prcek 9 20.5.2024 v 18:18 Míra-Prcek
Zapojení Gipra Suzuki XF 650 Freewind Kane1905 4 27.4.2024 v 22:43 Kane1905
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
motor Suzuki XF 650 Freewind jawaboy1 17 6.11.2023 v 08:55 primera


TOPlist