rozkopal jsem přes zimu Xr, a než jej začnu skládat zpět potřebuji poradit s několika
maličkostmi. Po celou dobu práce budu pravděpodobně přidávat další otázky, takže pokud tady
budou zkušené, dobré duše na pomoc, budu rád když se na vlákno občas vrátí :) Děkuji
předem.
Xr je dovoz itálie, výroba pravděpodobně 2k3, minimálně 25tisíc. Jezdím motárdy: 80% cesty, zbytek střední terén, spíš rekreačně. Předem ještě dodávám, že mám kvůli baráku minimum financí, takže škudlím i na Xr.
1. Osa kyvky
..musela ven nahříváním, protože byla zarezlá (už od prvního majitele). Teď řeším, co nejlepšího udělat než ji dám zpět, abych nemusel kupovat zcela novou, ale zároveň tam neměl
zbytečně velkou vůli.
Ještě to prozkouším, ale pokud rez zevnitř kártrů a z povrchnu osky sundám "šmirglem"
(ikdyby jemně), tak tam dost možná vznikne vůle větší, než je milé.
Uvažuji tedy, jestli tam pak nenacpat nějakou pastu na vyplnění vůlí.. jestli něco takového
existuje. Případně tam tu rez nechat, jen to namazat a šup to zpátky. Bojím se ale, že bude
rež otáčením osy "ožírat" materiál.
2. Přepáčko.
Podobný prolblém. Je už malinko jeté, vůle nejsou kritické, ale jsou. Pomůže nějaká pasta,
nebo zatím nechat ? (na nové vyhradím tak v půli roku)
(zadní kolo nějaké větší vůle celkově nemělo)
3. Bubínek brzdové páky (přední)
Měnil jsem prachovku, tak koukám, jestli tam nekápnout trocha oleje (do bubínku) či nějak čistit. Má-li to cenu. Nějaké tipy ?
4. Odmašťování motoru, elektriky a gumových částí..
Čím na to ? Mám doma nějaké spreje, ale z popisu není jisté jestli neuškodí gumovým
těsněním a částem motoru, vedení elektriky atd. Všechno je masné a černé.. celé by to
potřebovalo do pračky.
Nějaké tipy na přípravky ? Nebo se nemám tolik bát odmašťovadel ?
To bude zatím vše.. předem díky ;)
Ad1. Pružiny, pomalu rezavějící šrouby a místa stříknout WDčkem či podobně ? Čím ošetřovat taková místa, ať nepokračuje rez a pohyblivé částí (pružiny na páčce u spojky nebo karbu) krásně šlapou.
Naposledy editováno 05.05.2013 20:09:53
1 reakcí na tento příspěvek Oživení babičky Dallary
prosimte co tam bylo za rez ze by to pri odrezeni udelalo vuli ? Zkusil bych cistit napred chemicky a pak to lestit. OSu sliznout na soustruhu. V pripade ze nejaka vule tak nechat vytocit novou osu, zkus asknout lovectatka, ohledne osy.
2. prepacko: neorigo loziska + kosti koupis za 2k. POku je to moc, tak bud nahradit jen loziska a vuke resit operativne bud jinym loziskem a nebo vyfutrovat , futrovani podle futrovane diry, daj se udelat treba bronz futra. Loziska poradi Drn
3. Nechapu- pokud to mas rozebrane urcite vycistit, ze strany kde ma prjit brzdovka olej NEE , ze strany kam ma prijit brzdova destika olej URCITE NEEEE.
4. poradilbychti ucinne odmastovadlo conezere gumu , ale oni bysi ze me delali srandu. Dost ucinna je horka wapka, ale jestli ty kabely a guma jsou stary jako ta motorka tak ti to stejne bude praskat protoze to musi byt spuchrele.
Edit: rychlejs pisu nez myslim Ad3 ty asi myslis brzdovou pumpu,,, ono je to jedno olej stejne ne, Brzdovka je olej sama o sobe.
Naposledy editováno 20.03.2013 19:51:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení babičky Dallary
1. Je to rezlé dost chlope, podle mne nebyla od výroby vytažená, ale jak říkáš, projedu to chemkou a potom lehce doleštit.. uvidím, snad to nebude tak hrozné.
2. Futra budou dobrý nápad! Neorigo jsem už koukal, přes léto bych je měl.
3. Ano, pumpa. Je vytažená jen gumová prachovka (byla zteřelá) :)
4. Ok, mrknu na ten výrobek, horkou vapku leda půjčit, ale nerad obtěžuju. Elektrika mě až tak nebere, ale gumové části motoru jako vedení vody, guferka atd. Nerad bych to nastříkal, a za týden sledoval jak ty části trpí.. nevím, nemám zkušenosti tak se radši ptám :)
Děkuji za odpověď, tipy a kontakty !
1 reakcí na tento příspěvek Oživení babičky Dallary
ry. Pro vtuipalky poznamka manzelku uz nemam a omluvte moje preklepy pisu .a telefonu a sem trochu upravenej rumem jupiiii
Naposledy editováno 20.03.2013 21:46:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení babičky Dallary
Duritio píše: no tak na otazku c.4 sis odpovedel sam. Ja vsechny gumovy veci mimo simerinku (vymena) davam bezostysnr do pracky vcetne kabelaze.Koupim sodu na prani a vsechno to normal.e vyperu na 80 a nezdimam. Soda je zmekcovadlo a tudiz gumovy veci jsou jako novy a zmeknou. Kabelaz se vycisti dokonale a perfektne jde poznat i sebemensi poskozeni. Pred montazi osetrim kontaktolem a supr. seUz to delam mnohozz le t a nicn se nikdy nestalk. Aby nedoslo k piskozeni bnu pracky a kvuli hluku pridavam do pra::cky starhan
ry. Pro vtuipalky poznamka manzelku uz nemam a omluvte moje preklepy pisu .a telefonu a sem trochu upravenej rumem jupiiii
Co pridavas do ty pracky ?
Při zpětné montáži čep fest namazat vazelínů, A00. Rez by neměl byt nikde, chemické čištění bych nedělal, kór dyž je v přípravku nejak vázaný vodík (kyselina a tak).
Vůle nehrajů roli, čep kyvku přes distančky stahne.
Vahadla kyvky a její uložení v rámu - řádně vymýt ložiska, vyfůkat a zkontrolovat, esli nejsů na pracovních plochách otlaky či jiné poškození.
Dat dohromady, ložiska a hlavně těsnění důkladně namazat - opět A00, protože tady to musí především těsnit, mazání néni až také důležité.
Po tem vyčištění možeš zaznamenat nejaké vůle, ale po namazání už tak neé. Nejmenší - skoro žádná by měla byt v uložení kyvky. Takového malého neco kyvků navrch-důle po složení je normální, možů byt "přiměřené" vůle v okách tlumiča.
Futra sů funkční, chvílu. Protože v tom uložení sů tak vysoké tlaky, že to dlůho nevydrží. A aby se to nezadřelo, musí tam byt vůle a ty se "naskládajů" tak, že v zatáčce s mírnýma nerovnostma to poznáš . Zrovna toto bych teda nedělal.
Zasraný motor - stačí arva (nebo neco podobného) a v nejhorším případě oplach konvů s horků vodů, dyž máš teda bobky z wapky.
Křehké plasty sů zpravidla důsledek neblahého působení oleja. Nekdy se v provozu rozhýbů, já je neznásilňuju, ony buď začnů fungovat a nebo né.
Velice důležité je po rasantní očistě uvedeného ohřát motorku na provozní teplotu. Takže to musí vrčet...a nebo jinak vysušit.
Na mazání brzdových součástek existuje speciální vazelína...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení babičky Dallary
1 reakcí na tento příspěvek Oživení babičky Dallary
Paprik: To neříkej 2x, v nedělu jsem tam jak na koňu (rozuměj na xr), jinak jsem pořád někde v luftu :)
1 reakcí na tento příspěvek Oživení babičky Dallary
Je třeba řešit karbec ? Vyčistit plovák nebo nějaké úkony ? Přecijen přes 25táců najeto a pochybuji, že se kdy otvíral :)
rhaon píše: Chlopi, nová otázka:
Je třeba řešit karbec ? Vyčistit plovák nebo nějaké úkony ? Přecijen přes 25táců najeto a pochybuji, že se kdy otvíral :)
Tak když se na to mrkne někdo, kdo bude následně schopen dát to zase dohromady, tak to určitě ničemu neuškodí .
1 reakcí na tento příspěvek Oživení babičky Dallary
Dá se koupit tenhle kus těsnění samostatně ?
Má smysl ten spodek otvírat, pokud zbytek karbu vypadal velmi dobře ?
Svíčka je černá (vadí to moc?), ale směs jsem už ubíral! Moto je původně z itálie, nemění tam často jehly ? To by vysvětlovalo proč je dodrbané těsnění právě v tom spodku karbu :)
Vzduch filtr mám rok starý (nikoliv KN), ten by měl být ok.
Důležitá věc je teď ořech na pravé straně osy kyvky , který asi nějak vymezuje polohu osy. Moc nechápu jeho funkci, může to prosím někdo vysvětlit ? :) díky
Naposledy editováno 05.05.2013 19:10:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda XR 650R 40kw vs 45kw Honda XR 650 | tom_bouda | 6 | 23.7.2019 v 20:29 tom_bouda |
Honda XR650R, Kawasaki KLX 650R Kawasaki KLX 650, Honda XR 650 | Oi69 | 6 | 15.7.2019 v 14:08 blondak39 |
Suzuki DR 650 SE, Yamaha TT 600, Ho... Yamaha TT 600 R, Honda XR 650, Suzuki DR 650 SE | flája | 8 | 17.6.2019 v 06:48 Humusus |
Honda XR 650 R Honda XR 650 | Jardasonyx | 3 | 7.12.2018 v 02:41 krokoš |
Honda XR 650 R na cestování??? [1, 2] Honda XR 650 | Riderr | 35 | 21.11.2018 v 22:17 Left |