Téma: GS 500 umírá válec
Potřebuji poradit, stává se mi, že když mám teplý motor, vypnu ho třeba na benzínce, a po nastartování jede jen najeden válec. Na druhém nehází jiskru. Cívka je v pořádku, svíčky nové a motor před vyjížďkou naskočil hned.

Problém mi připadá podobný tomuto tématu, ale dělá to opravdu jen po vypnutí a zapnutí motoru. Když bych chtěl tento senzor vytáhnout a kontrolovat, tak je to tam v oleji, nebo mimo?

Jinak když jsem za 2 hodiny přišel k vychaldé motorce, tak zase jela na oba 2.

Nevíte, kde sehnat schéma elektroinstalace a jak to vlastně funguje? Ten snímač pošle impulz přímo na cívku a ta na svíčku, nebo tam je ten okruh složitější a možností kde je chyba více?

Uzavřeno 14.05.2013 v 23:20 uživatelem kubacech

Otevřeno 01.08.2013 v 20:14 uživatelem kubacech

GS 500 umírá válec

20.3.2013 v 22:13 | Nahoru | #1
Snímač pošle impulz do CDI a ta se teprve podle mapy rozhodne kdy ho pošle do cívky. Tudíž je to složitější než fichtl.

Zkoušel jsi vyměnit i VN kabely mezi cívkami a fajfkami? Případně i fajfky? Tam je často chyba

Naposledy editováno 20.03.2013 22:15:21

GS 500 umírá válec

20.3.2013 v 23:45 | Nahoru | #2
.

Naposledy editováno 20.03.2013 23:49:35

GS 500 umírá válec

20.3.2013 v 23:54 | Nahoru | #3
Snímače polohy kliky jsou na alternátoru, takže plavou v oleji. Ještě můžeš zkusit navzájem prohodit cívky i s VN kabely, zda se závada nepřesune na druhý válec. Jinak proměřit, zda v době trvání poruchy na primár cívky jdou pulsy. Pak ještě proměřit, zda jsou pulsy ze snímače, ale to už není zrovna jednoduché, takže nejsnazší bývá v takových případech (pokud je ta možnost), si zapalovací jednotku od někoho se stejnou motorkou půjčit a vyzkoušet.
Nebo v momentě, kdy se závada projeví, odpojit štekr od jednotky a změřit odpor vybavovacích cívek. Pokud budou odpory znatelně odlišné a jeden z nich (u cívky pro problematický válec) po zchladnutí znatelně změní (sníží), je závada jasná.

GS 500 umírá válec

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2013 v 00:37 | Nahoru | #4
Snímače u GS500E nejsou na alternátoru jako u všech ostatních motorek, ale na opačné straně motoru pod malým deklem. V oleji nejsou, ale i kdyby byly tak je to při rozebírání fuk, protože je to vysoko nad hladinou.

Kromě tech snímačů je x možných dalších příčin, čím to může být.

GS 500 umírá válec

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2013 v 06:28 | Nahoru | #5
Když jsem měl GSo tak jsem měl stejný problém, akorát mě přestal běžet válec klidně i za jízdy. Dělal to ten indukční snímač polohy klikovky. Aby jsi se na ně dostal, tak stačí sundat to málé kulaté víčko na pravé straně motoru co drží na 3 šroubkách, žádný olej nepoteče, a není problém i bez toho víčka jezdit (jen tam nesmíš strkat nohu )Takže jestli máš obyčejný multimetr tak změř odpor za studena, jdi to projet a až to začne zlobit tak to proměř znova a jestli bude jeden snímač dávat podstatně jiný údaj tak máš vyřešeno. Bohužel hodnoty který jsou správný už si nepamatuji.

GS 500 umírá válec

21.3.2013 v 07:13 | Nahoru | #6
pochopil jsem, že se jedná o tento senzor, ale chtěl jsem vědět, jestli to je, nebo není v oleji.

Jinak VN kabely asi problém nebude, protože když to udělalo poprvé, myslel jsem, že je to cívkou, tak jsem prohodil levou a pravou, ale problém je stále vlevo.

e. 23.3.

Po proměření to jedno čidlo zahřáté úplně ztrácí odpor a tváří se, jako by kontakty nebyly vůbec propojeny.

Díky a rady.

Naposledy editováno 23.03.2013 17:45:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E Dejwidos 9 Včera v 21:36 jandaxx
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 18 12.9.2024 v 14:28 tun
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E ViraxRider 54 7.9.2024 v 21:43 TomasRA
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 6 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry


TOPlist