bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V.D.O genesis
1.4.2013 v 22:10
Ahoj lidi chci se zeptat kolik max. otáček můžu točit kdys jedu delší dobu?

Uzavřeno 21.04.2013 v 19:05 uživatelem Varan96

V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:17 | Nahoru | #1

2 reakcí na tento příspěvek V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:19 | Nahoru | #2
prvních pět minut full gas a když pak začnou klesat tak podřadit níž a zase full gas, a postupně podřazovat pod full gasem a kdyby to přestalo jet, nechat zchládnout a pak v klidu to samé

(reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:22 | Nahoru | #3

hrnous píše: prvních pět minut full gas a když pak začnou klesat tak podřadit níž a zase full gas, a postupně podřazovat pod full gasem a kdyby to přestalo jet, nechat zchládnout a pak v klidu to samé

a to delas na jawe jo?

(reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:34 | Nahoru | #4

hrnous píše: prvních pět minut full gas a když pak začnou klesat tak podřadit níž a zase full gas, a postupně podřazovat pod full gasem a kdyby to přestalo jet, nechat zchládnout a pak v klidu to samé



Přesně tak.
Ideálně to párkrát vyzkoušet na místě. Bez jízdy

V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:34 | Nahoru | #5
neeee, na VDO genesis :)

V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:44 | Nahoru | #6
Nejdriv je dulezity si ujasnit pojem "delsi doba". Zrovna u V.D.O to asi moc dlouha doba nebude a i tak bych to radeji moc netocil.

2 reakcí na tento příspěvek V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:52 | Nahoru | #7
To je zase dotaz jako vrata - nemohu si pomoct, ale nebylo by zřejmě na škodu, kdyby podmínkou pro získání motocyklu byla určitá míra znalostí mechaniky a dynamiky spalovacích motorů.

Podívej do příručky a zjisti si otáčky max. výkonu a max. krouťáku. Logicky nemá význam točit nad otáčky max. výkonu (jen stoupá spotřeba a klesá životnost motoru) a motor je obecně nejhospodárnější v otáčkách max. momentu, i když to není pevně dané pravidlo - někdy jsou i tyto zbytečně vysoké a při "šolíchání" po rovině, natož z kopce, kdy není potřeba mnoho výkonu, je možné klidně točit i méně. Zatížený motor ale rozhodně nepodtáčet - rovněž jej to ničí a podtočený motor paradoxně má větší spotřebu, než přetočený.

A konkrétně u značky V.D.O. bych byl s nějakým vytáčením a "držením pod krkem" opatrný... jeden zdejší uživatel by mohl o kvalitě těchto motorů a motorek celkově vyprávět.

(reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:56 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: jeden zdejší uživatel by mohl o kvalitě těchto motorů a motorek celkově vyprávět.

snad nemyslis jeho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 22:56 | Nahoru | #9

J.M.K. píše:

A konkrétně u značky V.D.O. bych byl s nějakým vytáčením a "držením pod krkem" opatrný... jeden zdejší uživatel by mohl o kvalitě těchto motorů a motorek celkově vyprávět.



Jenze Hipik by to jeste chvalil jak je to super.

2 reakcí na tento příspěvek V.D.O genesis

1.4.2013 v 23:01 | Nahoru | #10
Myslím že uživateli nejde o žádnou hospodárnost, ale prostě o nejvyšší cestovní rychlost kterou motor snese dejme tomu třeba 100km v kuse, což u značky V.D.O je to jako věštit z křišťálové koule .

(reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 23:04 | Nahoru | #11
JR..> A vylágrované šály na klice a ojnici by "vyplomboval" kousky tvrdého dřeva a výfuk by vyrobil sdrátováním nekolika plechovak od Kozla... (ostatně v prvopočátních se motory na cestě klidně tímto způsobem opravovaly, jenže to byly motory, co daly pár koní z litru a málokdy překročily 1000ot/min.).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 23:06 | Nahoru | #12
dzah> Což to může být pravda, ale člověk prostě musí umět "vycítit", co je pro motor ještě pohoda a co už je týrání. Kdo tento cit nemá, u toho pochybuju o tom, zda by měl vůbec za řidítka, nebo volant, usedat.

(reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 23:18 | Nahoru | #13
J.M.K.> Tak tak Motor by měl být schopen ujet třeba těch 100km v kuse v otáčkách maximálního výkonu a ačkoli věřím, že by mé XT to dalo bez problému, tak podle toho nejezdím (když už se na ten váš asfalt vyškrábu )

Naposledy editováno 01.04.2013 23:35:54

1 reakcí na tento příspěvek V.D.O genesis

1.4.2013 v 23:52 | Nahoru | #14
zkus napsat Hipíkovi to je expert přes V.D.O. a skoro legenda

Naposledy editováno 01.04.2013 23:53:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V.D.O genesis

1.4.2013 v 23:56 | Nahoru | #15
Pekeno> Či jeho kamarádovi autotronikovi, který je vlastně v duši mechanik

Naposledy editováno 01.04.2013 23:56:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V.D.O genesis

2.4.2013 v 00:23 | Nahoru | #16
dzah> Hipíkovo kamarád autotronik... posadíš jej do Liány a až mu třeba nepůjde přepínat splitter, tak za Tebou přinde s dotazem, kde má Líza štekr od diagnostiky, že potom popadne kábl, laptop a závadu zjistí hned!
Můj kámoš měl zase "tu čest" s člověkem, který se chlubil, jak je vyučený automechanik a kolik má absolvovaných školení a certifikátů - a na Simsonu nedokázal najít svíčku.

V.D.O genesis

2.4.2013 v 00:39 | Nahoru | #17
hele. s citem, co Ti k tomu rict... snad jen, at na jezdeni po dalnicich a erkach v zajmu vlastnim, v zajmu stroje a v zajmu ostatnich ucastniku zapomenes.

(reakce na) V.D.O genesis

2.4.2013 v 09:22 | Nahoru | #18
dzah> jo přesně to myslim zajímá mě to proto že v příručce je napsáno třičtvrtě plinu jenomze kdys jedu na rovince tak tocim dejme tomu 7 000 a kdys jedu z kopce tak 8500 tak me zajímá kolik ten motor snese a navíc mam najeto jen 600km tak to este neni uplne zajety nechci to moc trápit.

V.D.O genesis

2.4.2013 v 11:07 | Nahoru | #19
ty vole to je dotaz... vyzkoušej pro další uživatele a potom to sem napiš...

3 reakcí na tento příspěvek V.D.O genesis

2.4.2013 v 11:26 | Nahoru | #20
mě jen zajíma jestli muzu ject treba 45min vkuse na 9000 otaček

V.D.O genesis

2.4.2013 v 11:37 | Nahoru | #21
na to neznaj odpověď ani v číně...

(reakce na) V.D.O genesis

2.4.2013 v 11:51 | Nahoru | #22
Varan96> Nejde to říct tak jednoduše - záleží i na okolnostech a jízdních podmínkách. Něco jiného jest svištění na rovince, natož z mírného kopce a něco jiného jest obtížná, stoupající trať, kdy motor takto točíš na plný plyn při nižší rychlosti (na nižší kvalty). Jednoduše řečeno jde o to, aby se motor zvládal uchladit. A vysoké otáčky a tím i vyšší střední rychlost pístu logicky znamenají větší zátěž ložisek a při použití nekvalitního oleje se může olejová vrstva při vysokých otáčkách "trhat" a důsledky jsou snadno domyslitelné.
Trochu z vedlejšího soudku - právě z tohoto důvodu např. nemůžeš v polamuběžném motoru Jawa 250 použít olej do motorové pily a naopak.

A shewcza má recht - na takto obecně položený dotaz Ti nedokáže odpovědět ani sám výrobce.

(reakce na) V.D.O genesis

2.4.2013 v 12:09 | Nahoru | #23
Varan96> To že ten motor nemá najeto ani 1000km, je docela podstatná informace.Takže na nějaké "tavení" cestovní rychlosti zapomeň.

1 reakcí na tento příspěvek V.D.O genesis

2.4.2013 v 12:20 | Nahoru | #24
Hoštálek u stejného motoru (ale 200ccm) jel celé hodiny po dálnicích na 10.5-11tot. http://www.yuki.cz/silkway/19/19.htm

Napřed to pořádně zajeď a šetrný buď hlavně v létě. Vzducháč Ti prozradí sám, že je přehřátej, většinou ztrátou výkonu, v horším případě kousnutím

(reakce na) V.D.O genesis

2.4.2013 v 12:33 | Nahoru | #25
bledemon> Ty kráso bych nevěřil, že motorka splácaná z rýže a bláta to vydrží.

(reakce na) V.D.O genesis

2.4.2013 v 12:43 | Nahoru | #26
Varan96> Po tričtvrtěhodině v plnejch umřeš dřív Ty než motor .

(reakce na) V.D.O genesis

16.4.2013 v 17:27 | Nahoru | #27

J.M.K. píše: dzah>
Můj kámoš měl zase "tu čest" s člověkem, který se chlubil, jak je vyučený automechanik a kolik má absolvovaných školení a certifikátů - a na Simsonu nedokázal najít svíčku.



To jako fakt ?

V.D.O genesis

16.4.2013 v 18:05 | Nahoru | #28
Podívej se do techničáku, jaký nejvyšší výkon je při jakých otáčkách a jaký nejvyšší kroutící moment je v jakých otáčkách. Ty otáčky, které budou vyšší, bych bral přibližně jako maximální na které má smysl motor vytáčet. Pokud jedeš z kopce, tak prostě pusť plyn, ať si to samo zbrzdí, proč to hnát? Je lepší dojet později, než to přehřát, přidřít apod. a nedojet vůbec. Tak bych to viděl asi já.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
oprava V.D.O. Moto Genesis 125 petr.r123 1 7.9.2017 v 19:20 callowsick
Rozdíl mezi 2 pin a 3 pin přerušova... V.D.O. Moto Genesis 125 Praus 4 28.8.2017 v 18:24 Koudy01
Spolehlivější alternativa k téhle m... V.D.O. Moto Genesis 125 michy211 5 25.7.2017 v 15:28 callowsick
VDO motard genesis 125 V.D.O. Moto Genesis 125 Toxi332 6 10.7.2017 v 15:58 zatrran
První motorka Yuki SM 125, V.D.O. Moto Genesis 125 chooseurname 1 11.4.2017 v 16:29 Zlesa


TOPlist