Téma: Oprava (převinutí) statoru alternátoru
19.4.2013 v 17:47
Ahoj, chtěl jsem se jen poptat, zda mi můžete kdokoliv doporučit někoho osvědčeného na repase statoru alternátoru. Samozřejmě od někoho, kdo tuto problematiku musel také řešit. Budu rád za každý kontakt. Díky :)
Alternátor na výstupu nedává dostatečné střídavé napětí mezi jednotlivými fázemi, tím za jízdy vše táhne akumulátor a po několika kilometrech se vybije. No a když změřím odpor jednotlivých fází a kostrou (-pól na baterii), tak neukazuje nekonečný odpor.
Predpokladam, ze mas provereny regler a ze je vporadku a kdyz meris odpor vinuti proti kostre, tak pouzs vinuti s odpojenym regulatorem!
Ono i zalezi na tom jakym ohmetrem a na jakem rozsahu meris. Na tohle mereni je idealni stary Megmet s klickou, ktery meri se stridavym napetim >100V.
Jestlis elektrikář, tak sorry ze poucuju.
Naposledy editováno 19.04.2013 18:50:43
Ono i zalezi na tom jakym ohmetrem a na jakem rozsahu meris. Na tohle mereni je idealni stary Megmet s klickou, ktery meri se stridavym napetim >100V.
Jestlis elektrikář, tak sorry ze poucuju.
Naposledy editováno 19.04.2013 18:50:43
Izolační odpor by měl mít větší jak 1MOhm.Jakej odpor mají jednotlivý vinutí ? Načnutej,nebo spálenej alternátor není až tak častá závada.Doporučuju důkladně prověřit regulátor.Tyhle motorky ve většině případů mají zkratový regulátor -funguje tak,že přebytečnej výkon převede na teplo a snaží se udržovat požadovaný napětí (cca 13,8-14,8V).
vybíjení akumulátoru může způsobovat i přebíjení (pokud by byl načnutej regulátor) -zažil jsem to.Nebo nějakej spotřebič -doporučuju proměřit odběr spotřebičů a tok proudu za regulátorem.
Naposledy editováno 19.04.2013 19:02:16
vybíjení akumulátoru může způsobovat i přebíjení (pokud by byl načnutej regulátor) -zažil jsem to.Nebo nějakej spotřebič -doporučuju proměřit odběr spotřebičů a tok proudu za regulátorem.
Naposledy editováno 19.04.2013 19:02:16
Musis odpojit vinuti: kazda civka mezi zacarkem akoncem kolem 1 Ohm,. Vsechny stejne. Civky mezi sebou vic.nez 1Mohm. Totez odpojene civky na kostru.
Jestli nevis jak, sezen elektrikare!
Ale jak jsem psl nejen ja, tohle ma cenu zkoumat az po provereni regulatoru!
Jestli nevis jak, sezen elektrikare!
Ale jak jsem psl nejen ja, tohle ma cenu zkoumat az po provereni regulatoru!
Autoelektrikář to proměřoval a uvedl, že problém je v alternátoru a je nejspíš šlehnutý. Jinak já postupoval dle tohodle návodu a v první části poukazuje, že stator je poškozený.
http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html
http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html
gtrcbf: Potvrzuji, ten kluk je fakt šikovnej, dělal mi jednofázovej altík na Duc ST2 a zatím v pořádku. Vyrábí i regulátory a je hodně rychlej...

http://www.previjeni...dex.php?page=kontakt
Naposledy editováno 19.04.2013 20:03:22



http://www.previjeni...dex.php?page=kontakt
Naposledy editováno 19.04.2013 20:03:22
1 reakcí na tento příspěvek Oprava (převinutí) statoru alternátoru
Děkuji za postřehy a doporučení. Určitě se mu ozvu :)
1 reakcí na tento příspěvek Oprava (převinutí) statoru alternátoru
Problém je vyřešen. Zaslal jsem stator na převinutí k panu Petr Mareš a po příkladné komunikaci a 10denním odeslání zpět ho mám doma a plně funkční. Prozkoušel mi i regulátor a ten je vadný, tak si beru silnější z jeho nabídky. Za převinutí jsem dal parádních 2250,- a regulátor mě vyjde na 2000,-
Tímto mohu vřele doporučit
: http://www.previjen...ulatory.cz/index.php
Petr Mareš
Tímto mohu vřele doporučit

Petr Mareš
Ahoj, pročítám tohle téma a mám podobný problém na své KTM 530 EXC-R 2008. motorka po nastartování nedobíjí a baterie jde po chvíli svícení do háje. měřil jsem odpor na vinutí. vyšlo mně z toho následnující viz níže
Charging coil - odpor
zem - žlutý 0,5-0,8 ohm / naměřeno 2,2 ohm
bílý - žlutý 0,13 - 0,19 ohm / naměřeno 1,5 ohm
stator coil - odpor
red/black - red/white 12-18 ohm / naměřeno 16 ohm
zem - red/black nekonečno / naměřeno nic
mám to taky nechat převinou?
Naposledy editováno 15.04.2019 14:05:05
Charging coil - odpor
zem - žlutý 0,5-0,8 ohm / naměřeno 2,2 ohm
bílý - žlutý 0,13 - 0,19 ohm / naměřeno 1,5 ohm
stator coil - odpor
red/black - red/white 12-18 ohm / naměřeno 16 ohm
zem - red/black nekonečno / naměřeno nic
mám to taky nechat převinou?
Naposledy editováno 15.04.2019 14:05:05
Ahoj, potřeboval bych radu od nějakých elektronadšenců. Potřebuji nahradit startér a ten co mi přišel je slabý přes kompresi sotva otočí motorem. Ten co má na fotce hustější vinutí točil motorem pěkně myslím že píšou 250w průměr rotoru je stejný 35mm slabší moturek má délku polových nastavců 20 silnější 24mm. Silnější ma 12polů ten co ne 10. Napadlo mě z něj odmotat vinutí a navinout hustěji aby ty polové nastavce byly opravdu zaplněny nebo raději zvolit silnější drát... aby to asi nesnsnížovalo tolik otáčky? Pokud by trochu klesly myslím, že nebude tak vadit. Je to realné a doma proveditelné. Motor neběží pořád tak snad, že nebude uplně vyvážen tak nevadí. Čím se to pak zalívá nejakým epoxidem doma mam jen nejký laminovaci L285

Jeste jsem našel na trubce
Naposledy editováno 13.03.2021 09:28:44

Jeste jsem našel na trubce
Naposledy editováno 13.03.2021 09:28:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motodíly Aprilia RST 1000 Futura | Jarek100 | 5 | 24.8.2023 v 19:32 Jarek100 |
Ložisko zadního kola Aprilia RST 1000 Futura | Kubánec85 | 5 | 3.6.2023 v 17:36 taxisprint |
motor točí ale nenastartuje Aprilia RST 1000 Futura | cxmtd | 12 | 25.5.2023 v 23:59 Julip2 |
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... | Kejbls | 54 | 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst |
Barva Aprilia RST 1000 futura Aprilia RST 1000 Futura | divocaci. | 2 | 23.4.2022 v 22:46 divocaci. |