Téma: 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
20.4.2013 v 08:54
Rozhodl jsem se založit toto téma jako ucelený přehled offroadových pneumatik na zadní kolo s rozměrem 17" . Kdo je jezdí, tak jistě ví, že výběr v tomto rozměru není široký.
Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.

____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč

Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.







____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč

Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.







____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč

Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.







____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč

Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.







____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč

Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755

rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč

V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?







____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra

rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč

Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147

rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109

rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 10:43 | Nahoru | #1
Humusus> Dal jsem do zadu 18" a mám na výběr až do alelujá . Na Kawě mám XT 754 a ta je super do sraček, sněhu, ale na tvrdým je dost "divná" . Zadní gumu už tak moc neřeším a budu asi obouvat už jen starší bazarový gumy. Koupil jsem si řezačku na špunty a tak si vyřežu gumu jak chci a pro prořezání guma i dost změkne a má jiný vlastnosti než nová a řekl bych, že ty vlastnosti jsou i lepší. Jsem z řezačky doslova nadšenej.
Co řeším, je přední guma. Nejvíc pádů jsem měl vždycky na přední kolo. Po nějakým zkoušením jsem se na Kawě dopracoval k S12XC a je to fakt pecka. Teď padám kvůli tomu už podstatně míň a taky jsem díky tomu dost zrychlil.
Na Berga jsem zrovna včera obul na předek Mich. Competition IV, tak uvidím, jestli bude lepší než S12, kterou jsem si na něm taky vyzkoušel. Na pohled vypadá, že lepší bude .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

20.4.2013 v 11:06 | Nahoru | #2
Janek> Tak to není o čem, 18" je ideální řešení, tam je pak výběr úplně někde jinde.
Co to je ta řezačka na špunty? A jaký místo prořezáváš, jako základnu špalku aby byl vyšší?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist