Téma: natural 95 versus 100 oktanové benziny
 
14.6.2013 v 14:47
V Poradně včerejších ČMN 12/2013 jsem četl o rozšiřujícím se problému se zadí-
ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.

Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.

Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...

Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".

Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.

Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

15.6.2013 v 23:43 | Nahoru | #1

z-x-r píše: IvanDvoutakťák> Ivane Pivo si take davam SVE oblibene kvalitni a ne sracku z kauflandu...
Motorka...olej ma nej tak benal ji dopreji take..srat se pak ze nestartuje vse zasrane cerpadlo ko..to se mi pak vyplati ty 2kc...A bonus lepsi to jede a startuje...neni co resit.
Nic jineho nedavam...



Zdár pane. Kdysi jsem ještě tady na m.cz četl bludy že když cpu do mašiny 100 oktan že může i mašina odejít. Jako motor. Pokud je stavěná na Ba 95 a dlouhodobě se jezdí na 100. Je na tom něco pravdy nebo ne?

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

16.6.2013 v 00:05 | Nahoru | #2
AdosR> je to presne naopak...tedy kdyz si to sam prectes pochopis ze to jak si to napsal je primo sama hovadina. Moje zx10ka ma na nadrzi nalepku pouzivat 95ron a vyssi! ne NAOPAK jak pises v tech recich.

tedy ano skodilo by to ventilum..ale malo oktanovy benal na vykonne motory motorky.
98ckou ji jen prospejes..je to vice odolny benal proti detonacim...
Cela pohadka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist