Téma: natural 95 versus 100 oktanové benziny
 
14.6.2013 v 14:47
V Poradně včerejších ČMN 12/2013 jsem četl o rozšiřujícím se problému se zadí-
ráním benzinových čerpadel motocyklů. Těžko říci, nedotkne-li se to v budouc-
nosti i osobních automobilů. Jednak to čerpadlo není žádná láce a stane-li se
to někomu ještě v záruční době, snad náklady výměny nepůjdou z jeho kapsy.

Expert České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu připouští,žeby čas-
tější poruchy benzinových čerpadel zadřením mohly bý zapříčiněny biosložkou,
tedy lihem, který má nulové mazací vlastnosti a jehož obsah v Naturalu 95 byl
v r.2010 opět zvýšen oproti r.2007,kdy se i v ČR začal do Naturalu přidávat.

Přestože se traduje, že DVOUTAKT "spotřebuje cokoliv", moje dvoutaktní Suzuki
nikdy na benzin s "biosračkou" nejely a tímto článkem bych Vám, kamarádi, chtěl
dát na uváženou, zda ten cenový rozdíl mezi STOOKTANOVÝMI benziny a Naturaly
skutečně stojí zato, aby se člověk obával, kdy mu díky lihu začne korodovat nádrž
a jak se ukazuje, problémy se zadíráním palivových čerpadel"stříkaček" nejspíš
budou, přibývat, než by přestaly. Nejsem odborník těchto technologií, abych
vyslovoval doměnky, zda "biosračka" neškodí i vlastnímu vstřikovacímu systému...

Chci jen znovu poukázat na fakt, že bajking je "pouze" naším koníčkem a tak na
rozdíl od podnikatelských subjektů, provozujících X motorových vozidel a cenový
rozdíl mezi benziny tak podstatně ovlivňuje jejich ekonomiku,
pro nás by nemělo být určujícím těch "pár korun" navíc při nákupu "plné".

Zvlášť když se ukazuje velmi pravděpodobnou příčinou nefunčnosti benzinového
čerpadla "někde na trase" právě ta, pouze státními úředníky a výrobci paliv
propagovaná, lihová "biosračka". Přece u Vašich hitech-motocyklů za statisíce
Kč nebudete začínat s nějakým "vrchním přimazáváním" jako v dávné minulosti,
kdy končily olovnaté benziny.

Dnes, kdy postupně vychází najevo, že olovnaté benziny nebyly škodlivější než
t.zv. Naturaly, které je nahradily, že daleko škodlivější jsou např.karcinogenní
mikrosaze vycházející z výfuků všech "nafťáků" a výroba t.zv. biosložky do ben-
zinů ekologicky zatěžuje životní prostředí více, než používání paliv bez ní !

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 23:13 | Nahoru | #1
Skvělé téma.
Nad kvalitou benzínů (a jejich "kontaminaci" biohnojem vzhledem ke kvótám jejich procentuálního obsahu) jsem se ve vztahu k mým karburátorovým motorkám nikdy nezamýšlel a lil fakticky jen 95 Natural.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak karburátorovému čtyřtaktu Verva neuškodí, ale je to jistá prevence stran čistoty mechanických částí karburátoru? (Nehoním výkony, ale zajímá mě to jak ve vztahu ke kitu "Pro-R Hypercharger" na XV1600, tedy poměrně citlivému mechanickému ústrojí a přetryskovanému karburátoru, tak u výkonného karburátorového jednoválce u ostrého endura).

(reakce na) natural 95 versus 100 oktanové benziny

19.6.2013 v 23:24 | Nahoru | #2
PetrXX: Ano, Verva prostě obsahuje nějaká aditiva, která čistí palivový systém. Zatímco před dvěma lety když mi přes zimu vyschly karburátory s biosračkami jsem na dně plovákovek našel sajrajt připomínající karamel, letos po podzimním natankování a projetí Vervy byly karburátory naprosto čisté. Takže rozdíl byl doslova očividný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist