Téma: Přidušení motoru během jízdy
21.7.2013 v 17:50
Ahojte,
dneska se mi během jízdy stalo, že když jsem musel trochu nečekaně začít brzdit a brzdil jsem vším, tj. přední, zadní a motorem, že se začal motor dusit, netáhl a střílel do výfuku. Zastavil jsem u kraje a ani na neutrál nechtěl jít moc do otáček a zněl přidušeně, s občasným střelením do výfuku.
Tak jsem se rozhodl zajet k nejbližší benzínce, jelo to pomalu, i v otáčkách (5-6000) to nemělo výkon. Asi po půl kilometru, když jsem motor vytočil k 7000 (červená začíná u 9500 a "provozní" otáčky jsou tak 4-6000) to najednou zabralo a už to jelo normálně. Na benzínce jsme zastavil, ale už se to tvářilo normálně. Neměl jsem s sebou stejně žádné nářadí, tak jsem se rozhodl dojet normálně domů a následujících cca 60 km bylo už bez problémů. Ale rád bych zjistil možnou příčinu, nerad bych, aby se to opakovalo nebo zhoršovalo.
Detaily:
Honda Shadow VT500, r.v. 1985, karburátor, TwinSpark, po GO (cca 3 roky a 6000km), nové svíčky a náplně letos v květnu, kabeláž patrně původní. Motorku mám 14 let a krom toho, že se jednou zadřel jezdí bez problémů a po GO lépe než kdy před tím. Tedy do dnes.
Motor byl zahřátý na provozní teplotu, měl za sebou ten den asi 60km.
Jediný rozdíl - byl tam Natural 98 od Agipu oproti tradičnímu N95 od Benziny (předepsaný je Super 96 Pb, takže Sheron Pb aditiv tam taky raději leju, i když hlava motoru je velmi pravděpodobně hliníková).
dneska se mi během jízdy stalo, že když jsem musel trochu nečekaně začít brzdit a brzdil jsem vším, tj. přední, zadní a motorem, že se začal motor dusit, netáhl a střílel do výfuku. Zastavil jsem u kraje a ani na neutrál nechtěl jít moc do otáček a zněl přidušeně, s občasným střelením do výfuku.
Tak jsem se rozhodl zajet k nejbližší benzínce, jelo to pomalu, i v otáčkách (5-6000) to nemělo výkon. Asi po půl kilometru, když jsem motor vytočil k 7000 (červená začíná u 9500 a "provozní" otáčky jsou tak 4-6000) to najednou zabralo a už to jelo normálně. Na benzínce jsme zastavil, ale už se to tvářilo normálně. Neměl jsem s sebou stejně žádné nářadí, tak jsem se rozhodl dojet normálně domů a následujících cca 60 km bylo už bez problémů. Ale rád bych zjistil možnou příčinu, nerad bych, aby se to opakovalo nebo zhoršovalo.
Detaily:
Honda Shadow VT500, r.v. 1985, karburátor, TwinSpark, po GO (cca 3 roky a 6000km), nové svíčky a náplně letos v květnu, kabeláž patrně původní. Motorku mám 14 let a krom toho, že se jednou zadřel jezdí bez problémů a po GO lépe než kdy před tím. Tedy do dnes.
Motor byl zahřátý na provozní teplotu, měl za sebou ten den asi 60km.
Jediný rozdíl - byl tam Natural 98 od Agipu oproti tradičnímu N95 od Benziny (předepsaný je Super 96 Pb, takže Sheron Pb aditiv tam taky raději leju, i když hlava motoru je velmi pravděpodobně hliníková).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výbrus honda VT 500 C 1985 Honda VT 500 Shadow | TrameCZ | 5 | 16.2.2023 v 19:46 rg250 |
Univerzální sedlo spolujezdce Honda VT 500 Shadow | malymotorkar | 1 | 15.5.2020 v 09:08 Martineček |
Ideální Chopper pro mladého začateč... [1, 2] Honda VT 600 Shadow, Yamaha XVS 650 DragStar, Honda ... | TigerRider | 33 | 29.6.2018 v 21:37 KORUNKA271 |
Co na chrom? Suzuki VS 1400 Intruder, Yamaha XV 1100 Virago, Suzu... | Kalanis | 26 | 19.5.2017 v 12:14 Bůča_ |
honda shadow VT 500 r,v, 1987 manu... Honda VT 500 Shadow | bobicek65 | 1 | 12.3.2016 v 15:17 -HARYS- |