globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Grafy výkonu a krouťáku
 
30.7.2013 v 11:09
Zdar ve spolek, mám takovou jednu otázku. Nevíte někdo, kde se dají sehnat grafy výkonu a krouťáku u motorek nebo i u aut? Konkrétně mě teď zajímá můj fazer a zx-9r, ale občas bych se na to rád u něčeho podíval, a nikdy nemůžu nic najít ani na tom slavným googlu Tak kdyby někdo znal nějakou chytrou stránku
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:14 | Nahoru | #1
většinou když zadáš název motorky a torgue do google picures, vylezou graf od firem co dělaj laďáky. Ale obě motorky co sháníš jsou prostě moc starý, takže to tam možná někde je, ale nenašel jsem to během minuty

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:14 | Nahoru | #2
já taky , počkáme a třeba nějaká dobrá duše něco pošle

(reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:17 | Nahoru | #3
vonZahn> Já jsem to právě takhle hledal na googlu, zkoušel jsem všechno možný, ale nic jsem nenašel. Ke svýmu autu jsem to našel na octavia fóru, ale na bike nic.

2 reakcí na tento příspěvek Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:19 | Nahoru | #4
Nechtěj raději ani vědět. Hodnoty Yamahy kecaj až hamba.

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:21 | Nahoru | #5
na DKracing to zkus najít

Naposledy editováno 30.07.2013 11:21:54

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:22 | Nahoru | #6

1 reakcí na tento příspěvek Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:24 | Nahoru | #7
ZX-9R

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:25 | Nahoru | #8

Fidži_CZ píše: Nechtěj raději ani vědět. Hodnoty Yamahy kecaj až hamba.

Až tak? Většinou u aut je reálný výkon vyšší než psaný v TP.

(reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:26 | Nahoru | #9
ptaak> Jak u koho. A taky záleží, jestli je ten výkon udaný na klice nebo na kolech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:28 | Nahoru | #10
Fidži_CZ> To má jiný jednotky krouťáku ne? Na to jsem koukal, ale ninja má jestli se nepletu 101Nm. A tak v čem se to udává to číslo co je v TP?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:36 | Nahoru | #11
ptaak> Jo to jsou lb.ft. Přepočítává se to poměrem 1,3558:1

Takže ZX-9 má 97,2Nm a FZS 94,9Nm

V TP udává kdo chce, co chce. Toyota GT86 nemá 200k, ale jen 183k na zadních kolech. Já u BMW 328i mám v TP 193k a na zadních kolech mám 209k.

Naposledy editováno 30.07.2013 11:38:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:48 | Nahoru | #12
Fidži_CZ> Šmejdi to jsou Právě, že papírově bych měl mít krouťák větší a níž položený, ale ninja je divočejší taková, pořád se zvedá na zadní a fazer je takovej až moc hodnej mi přijde.

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:55 | Nahoru | #13
Co vím, tak i Kawa to neudává zase tak přesně... A největší podvod je snad Ducati, kde mají v prospektech jiný (vyšší údaj), než potom ten v papírech, které slouží k přihlášení motorky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:55 | Nahoru | #14
ptaak> To jak se zvedá na zadní je daný i dalšíma faktorama. Třeba délkou kyvky a geometrií.

1 reakcí na tento příspěvek Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:57 | Nahoru | #15
Ale jestli si chtěl divokou motorku, tak si šlápl vedle. Fazer je klidnej elektromotor.

(reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 11:58 | Nahoru | #16

Fidži_CZ píše: ptaak> To jak se zvedá na zadní je daný i dalšíma faktorama. Třeba délkou kyvky a geometrií.


A samozřejmě taky převodovým poměrem (gumy, řetězovka) a nakonec vlastně i tím, jak na tom kdo sedí, jestli jede z kopce,...

(reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 12:03 | Nahoru | #17

Fidži_CZ píše: Ale jestli si chtěl divokou motorku, tak si šlápl vedle. Fazer je klidnej elektromotor.

Ne nechtěl. Bál jsem se, že z horneta to bude skok a přijde mi to jako takovej silnější hornet jen. Jen že papírově je to jakoby silnější než ninja, teoreticky jako cesťák by to mělo mít kratší převody a jet odspodu, kdežto ninja by měla být opak, delší a jet nahoře. Proto mi to bylo divný

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 12:09 | Nahoru | #18
v googlu pouzivej parametry na vyhledavani jako

Dyno (dyno je valcova zkouska)
torque
power
graph

většinou mi stačí napsat "motorka dyno graph" a vyjedou mi grafy, pak uz jen hledam konkretni moto....

je mnoho webu kde se grafy daji najit, jenze zadny web nema motorky vsechny vzdy jen par, proto asi google zustane nejvetsim kamaradem

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 12:13 | Nahoru | #19
co se výkonu týče, to je třeba důvod, proč udávání hodnot výkonů v koních dává větší smysl.

protože rozdíl mezi BHP a HP je kurevsky zásadní.. U kliwattů se to nerozlišuje pokud to tam někdo nenapíše..

pro ty kdo neví:
BHP - výkon naměřený přímo na klice motoru
HP - výkon na kole

a že u motorek jsou rozdíly větší než u aut!!! o tom nemluvím raději

1 reakcí na tento příspěvek Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 12:24 | Nahoru | #20
Sú to kurvy Takže pokud bych to chtěl přesně, tak leda změřit na brzdě co? Takže každý výrobce si to udává jak chce? Já myslel, že se právě uvádí spíš méně, aby je někdo nemohl žalovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 12:52 | Nahoru | #21
ptaak> vykon se udava v optimalnich (laboratornich) podminkach, trebas u R1 mi namerili o 3HP mene, nez udava vyrobce.
Dal je vykon vetsinou meren bez naporu, coz u SS dela neco k 10ti poniku.

Ale napriklad vyrobce Škoda u pOchcavek udava mensi vykon, nez ve skutecnosti nameris.

(reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 13:50 | Nahoru | #22
SLEEPER> Jojo to mi právě někdo říkal, že koncern nebo obecně automobilky píšou méně, jendak abys je nemohl žalovat asi, a teoreticky aby byli lepší v reálu než konkurenti

(reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 14:19 | Nahoru | #23

Fidži_CZ píše: Nechtěj raději ani vědět. Hodnoty Yamahy kecaj až hamba.



tak jak tu píše nejlíp na brzdu a budeš mít na papíře to co se skrývá ve tvém motu a s výrobním to můžeš srovnat

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 15:06 | Nahoru | #24
Co se týče motorek tak hodně grafů najdeš přímo na stránkách akrapoviče.

Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 15:17 | Nahoru | #25
no, jel sem na obou dvou už dávno, ale řekl bych, že od spoda jede FZS1000 o dost líp

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 20:35 | Nahoru | #26

ptaak píše: Fidži_CZ> Šmejdi to jsou Právě, že papírově bych měl mít krouťák větší a níž položený, ale ninja je divočejší taková, pořád se zvedá na zadní a fazer je takovej až moc hodnej mi přijde.



Já mám ZX-9R ale furt na zadní se to teda nezvedá. Jen na jedničku, ale na dvojku a dál už ne. Tak třeba to bylo nějaký zpřevodovaný.

Naposledy editováno 30.07.2013 20:35:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 20:37 | Nahoru | #27
Danke> Kamarád jí má, a připadá mi, že se mu furt zvedá

(reakce na) Grafy výkonu a krouťáku

30.7.2013 v 20:43 | Nahoru | #28
ptaak> Leda fakt na jedničku, to jde hezky. Jinak asi jiná řetězovka...

Grafy výkonu a krouťáku

31.7.2013 v 07:18 | Nahoru | #29
to že se něco zvedá, nebo je živý uděláš bez problémů profilem gumy a sekundárem. Já teď dával na mašinu poměr o dva zuby dopomala a jede to úplně jinak ...ani mi nechybí že se maximálka šoupla dolů cca. o 15-20km.
Výkon motoru je výpočtová hodnota - nic reálnýho - jedinej reálnej je kroutící moment...ty pak jen hejbeš otáčkama a měníš převodem krouťák co posíláš na zadní gumu. Krouťák a otáčky na klice jsou něco úplně jinýho než na gumě. Na brzdě se to pak přepočítává přes převodový poměry a estimuje se výkon na klice (většinou se bere 5-10% na ztráty v řetězu a převodce)
To že se to liší a některý výrobci udávaj záměrně menší a větší je spíš věcí homologace, sichru a PR prezentace. Ale garantuju ti, že jenom blbě zajetej motor může vpohodě přijít o tolik Nm, kolik honíš pak laďákama.
Vyser se na grafy, nic neznamenaj a tvoje motorka může mít vklidu o 5HP víc než běžná jiná(ještě spíš, když je starší a jetá) Vždy záleží o to, jak se k tomu kdo choval.

2 reakcí na tento příspěvek Grafy výkonu a krouťáku

31.7.2013 v 08:25 | Nahoru | #30
jenže průběh krouťáků = akcelerace

akcelerace = veličina kterou člověk cítí narozdíl od rychlosti

mě třeba grafy zajímají a to proto, protože chci vědět jak se dané motory +- chovají, dokážu si to podle krouťáku prostě představit. Nemám rád uhlazené konstatní průběhy. Mám rád rostoucí trendy krouťáků, protože to se proveuje tak, že se přetížení stále zvedá popřípadě uvadá, ale u rovných křivek pak necítíš tu rostoucí hmotnost a mašina jen tupě zrychluje.... Super pro honění rekordů, ale nulová zábava při normální projížďce.

Stejně tak zbožňuju nevyrovnané chody, v autě bych takový motor odpálil TNT náloží, v mašině je to prostě sranda (sice jen na pár km), třeba takovej monster 696 je prostě taková malá magořina

a taky je u mě podstatné, aby měla mašina hodně síly v nízkých otáčkách (tedy i výkonu), to ti taky nikdy hodnota maximálního výkonu ani kroutáku neprozradí

PS: samozřejmě že se hodnoty mezi jednotlivými stroji liší, ale aspoň vím jakou má motor povahu a co od něj můžu čekat za komfort.

Naposledy editováno 31.07.2013 08:27:12
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist