Doufam ,ze pro nekoho asi stupidni dotaz ,ale me to hlava nebere. Hlavne ,ze mi to nekdo vysvetli :)
Jaky je rozdil mezi olejem do prednich vidli a do zadniho centralniho tlumice.
http://www.olejshop....t-medium-10w-1-litr/
na odkazu vyse je napriklad olej Motul 10w a v popisu je napsane ,ze se jedna o olej do prednich tlumicu. Tady je mi jasne ,ze cim vyssi cislo tim vetsi hustota. S tim problem nemam.
Ale co nechapu je oznaceni u oleje pro zadni centralni tlumic.
http://www.olejshop....oil-2-5w-20w-1-litr/
co to je 2,5w-20w. to si to jako mam doredit vodou, nebo petrolejem na pozadovanou hustotu? nebo co?
a co me primelo k zalozeni tohoto tematu je fakt ,ze jinej vyrobce treba Liqui Moly nema takto rozdeleny olej a v popisu na odkazu jasne pise ,ze je pouzitelnej jak pro predek tak pro zadek.
http://www.olejshop....edni-10w-500ml-1506/
a tak by me zajimalo co to ma vsechno znamenat. Jestli se v tom vubec nekdo vyznate.
Predem moc dekuju za odpovedi.
rozdil mezi oleji do predniho a zadniho tlumice
Kvůli marketingu je možno vyblábolit na obrazovku cokoli.
U tlumičových olejů je důležité, jestli je to opravdu tlumičový olej (především snížená pěnivost) a potom jeho viskozita.
Jinak máš pravdu. Taky čumím jak jelen, že by tlumičový olej byl vícerozsahový. Možná jsem starej a blbej. Ale pravděpodobněji se firmička LikviMoli snaží přesvědčit zákazníky, že má něco speciálního...
rozdil mezi oleji do predniho a zadniho tlumice
Ad rozdíl vidle-tlumic, v těch olejich jsou rozdíly i jen mezi znackama,
Tlumic a vidlice funguji trosku jinak tak nekteré firmy dělají oleje uzpůsobene tomu rozdilu, nekteri maji univerzální.
rozdil mezi oleji do predniho a zadniho tlumice
rozdil mezi oleji do predniho a zadniho tlumice
to ze sou na netu bludy a blaboly je mi jasne. Proto se sem obracim pro upresneni informaci. Snizena penivost oleje je dulezita hlavne pro tlumice , ktere maji spolecne olej/vzduch. Coz u prednich vidli je zatim 90%motorek na trhu.
U zadniho tlumice uz je situace jina, Rekl bych obracena. 90% motorek ma jiz tlumic s expanzkou ve ktere je pistek, ktery oddeluje olejovou a plynovou cast. Plyn je do expanzky naplnen pod tlakem a tim dava olejove casti protitlak pro fungovani tlumeni.
Olej do takovejch tlumicu se plni uplne povrch, cili tam neni zadnej vzduch. Dokonce se to i vakuuje aby vsechny bublinky vysly ven. Proto neni potreba asi mit v zadnim tlumici olej se snizenou penivosti a proto se asi dodava pro zadni central jinej olej. Urcite vsak neni nic proti nicemu kdyz se tam takovy olej da.
Vyrabi se samozrejme predni vidlice se stejnym systemem jako zadni tlumic, kde i v predni vidlici je oddelen olej od plynu (dusiku). Ovsem tyto vidlice sou drahe a proto nejsou tak rozsirene na beznych strojich a ikdyz maji uplne stejny princip fungovani jako zadni central tak pro ne neni jinej olej nez ten do prednich tlumicu.
Tak ci tak je ovsem princip fungovani predniho i zadniho tlumice totozny. ASpon ja se to domnivam a proto nevidim jedinej rozumnej duvod (krome marketingoveho) Resit rozdilnost oleju pro predek a zadek.
Vyplyva mi z toho jedine. Vetsina prednich vidlic potrebuje napln vetsi nez je 0,5l Cili jedna flaska nestaci. Ovsem do zadniho centralu se vleze mene nez je 0,5l Cili jedna flaska je zas moc. Takze clovek by sel a koupil 2l oleje a mel by po starostech. Se zavedenim a velmi dobrym udrzovanim tajemna kolem zadniho tlumice pak zakaznik musi koupit 2l pro predni vidlice a vice jak polovina druhe lahve mu zbyde a k tomu jeste 1l pro zadni tlumic, kde mu take zhruba polovina zbyde. Vysledek: Vice prodaneho oleje. Vetsi zisk.
Budu fakt rad kdyz me nekdo vyvedete z omylu, ale ja fakt nechapu proc se s tim zadnim tlumicem delaji takove caviky.
1 reakcí na tento příspěvek rozdil mezi oleji do predniho a zadniho tlumice
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozdil mezi oleji do predniho a zadniho tlumice
Dolph-cz píše: zadní tlumič není nic ukrutně složitého,ale je to složitější,než ty přední,protože je třeba vzduch vyhnat ven a druhá věc-né každy má k dispozici dusík pod tlakem 10bar k nafouknutí expanzky.
presne jak rikas, ale rozhodne to nevidim jako duvod proc by mel bejt v zadnim tlumici jinej olej nez v predku.
cuir píše: presne jak rikas, ale rozhodne to nevidim jako duvod proc by mel bejt v zadnim tlumici jinej olej nez v predku.
To je asi principielne pravda, ale kdyz jsem si delal svuj zadni tlumic s vnitrkem Racetech tak tam predepisovali svuj olej 2.5W. Ten ovsem z USA nemohli dodat, kvuli legislative o nebezpecnych latkach takze jsem tady koupil ekvivalentni olej Kayaba. A je to takova vodicka, ze si myslim za nalito do predni vidle tak by vubec nefungovala. A naopak. Srovnej zvih predniho a zadniho tlumice, mozna proto se predepisuje uplne jina viskozitni specifikace.
Nehlede na to spousta lidi dava do prednich vidli hustsi oleje ,ale do zadniho centralu ne , protoze se toho boji.
Ale asi to bude fakt jen o penezich, jako je vsechno
Naposledy editováno 20.10.2013 11:52:05
Mám teď rozebraný svůj zadní centrál z gsx-r, nefungoval mě moc dobře odskok. Byly tam 2 deci černého smradlavého oleje... odhadem něco mezi 2,5-5W.... ale asi malinko zhoustl otěrem. Gufero, planžety, pístnice, těsnění - ok.
Mám tady olej BEL-RAY FORK OIL 2,5W.
Buď to risknu a otestuji s tím, nebo pořídím do zadního centrálu...ale teď co. 2,5, 3, nebo 5W.
do vidlic s uzavrenou kartridzi by tim padem mel prijit ten samy olej jako do centralu, nebo pripadne nejakej jeho "specialni" ekvivalent pro uzavrene kartridze...
jestli odskok nefungoval tak ze to bylo citit - mel jsi tam dostatecny tlak "dusiku" ? me kdyz utekl z nadobky tak bylo taky po odskoku...
jinak kdysi davno jeden znamy zkoumal oleje z hlediska treni - chovani tlumice totiz podomacku zmeri malokdo - a resil to pro sjezdove kolo, kde to treni je hodne dulezity a nejlip mu vysel ohlins, nasledovan motorexem. to jen tak pro zajimavost, k tomu zadnimu tlumici a u motorky to nebude nijak zvlast dulezite...
Rebound fungoval tak, že na moto vůbec netlumil, na dotažení šroubu taky nereagoval.
Ta jehla pro dekompresi se otvírá až tlakem, který ručně nelze vytvořit, tak si to vysvětluji.
Ručně to taky nereagovalo.. Po vypuštění dusíku byl v okraji chodu pístnice (cca 2cm) slyšet profuk vzduchu. Když se tlumičem pohybovalo bez pružiny.
Tzn, byl tam stlačený a po úniku tlaku se ta vzduchová kapsa zvětšila.
No po 21 letech to má nárok.
Dokázal by si vysvětlit jak může tlumič s malým tlakem, zhoršit vlastnosti odskoku?
Bádám nad tím týden, na ledacos jsem už přišel, např nad tou dávnou diskuzí tady N2 vs. 78%N2
Co mě tak napadá...
Okruh komprese má mnohem větší průtok, než rebound. Při poklesu tlaku v zásobníku by se při kompresi vytvořilo vakuum a pístnice by utekla, zásobník se nadměrně zmáčkne. (bavím se o 3. obr)
Při dekompresi poté se nejprve přes kompresní obtok, který je mnohonásobně větší než jehla reboud okruhu, vyplní to vytvořené vakuum a pak až by zasáhl škrcením rebound okruh... no zajímalo by mě jak si to vysvětlit.
Naposledy editováno 29.09.2016 17:55:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1229, 1230] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 36897 | Včera v 23:39 psenap |
R1 RN49 - problém s motorem Yamaha YZF-R1 | maree | 3 | 25.9.2024 v 10:49 maree |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 346, 347] Yamaha YZF-R1 | Perňa_81 | 10406 | 12.9.2024 v 15:11 Ozzy_ |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |