Kamarád jednou upadl v dešti v Rusku při 110 na asfaltu při předjíždění, motorku jsme opravili a jeli dál. Kámoš si zlomil 2 kosti v pravé ruce, pohmožděný kloub na ruce a naražený žebra. Je to tvrďák!! Byl jsem moc rád , že jel se mnou, asi 2 x za celou cestu mně podržel,hlavně když jsem měl krizi v Gruzii po 80 km jízdy v terénu. Na rentgen šel až doma, dva dny ho to bolelo a bylo to dost nateklý. V lékárně nám na to nechtěli nic prodat , ať jde nejprve k doktoru.
Byli jsme v raketový základně Pervomajsk .
Na hranicích do Ruska jsem byl 2x zatčen , protože jsem měl špatný datum narození ve vízu, po půl dnu vyjednávání mně pustili. Samý zdržení. Vyjeli jsme na Elbrus byli jsme v 3500 metrech/ lanovkou/ , ale kdyby zrovna nenapadl sníh , tak by jsme tam vyjeli na motorkách , je tam cesta. Projeli jsme Vladikavkaz , Tbilisi , Jerevan, Batumi, Istanbul, Russo, Arad , Budapest , Bratislava - Chlumec. 14 dnů cestování , každý den nějaký adrenalin.
Moc hezky jme se svezli. Jednou mně Stelvio upadlo v Gruzii, kde jsem jeli 80 Km po hrozných cestách v horách. Silnice byla značená červeně , ale projížděli to jen Kamazi ,Gazi a 4x4 osobáky a my 2 na motorkách . Když začalo pršet , tak se cesta změnila v bláto a já upadl. Jinakt to fakt bylo moc hezký , pěkně jsme se svezli, cestovní náklady malý ,benzín po Ruských zemích okolo 25 Kč/litr , spali jsme nadivoko ve stanech, když pršelo nebo na posledních úsecích zpět jse spali po motelech za 300 Kč / osobu. Počasí v Azii okolo 30 st, občas ale i pršelo. Kupovali jsme si obědy , pití a na večery pivo.
Varadero 1000 , kamaráda je nesmrtelná motorka, vyválí se a jede dál.
Bez navigace se ale na takovou cestu nevydávejte, Petrovo klekla po 1 dni cesty / nemá na motorku/ a mně odešlo dobíjení v TOMTOMU, ale koupil jsem si na trhu v UkrajiněUSB kabel a jeli dál.
V Armenii je na 100 civilních aut 1 policejní vybaveno radarem a chce Vás dostat, tam jsme museli jet podle předpisů /občas/
Do Istanbulu nejezděte autem jsou tam příšerný zácpy.
Bulharsko je skvělá země , pěkný silnice a žádní policajti.
Stelvio jelo jako z praku, sluší mu ale nejvíc pěkný silnice, tam si chrochtá. V terénu je ale ale taky dobrý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsme to dali
a jo, uznávám že je to dobrá a praktická věc pro hodně lidí, jen jsem chtěl napsat, že to není bezpodmínečná nutnost a značení na křižovatkách mi v Istanbulu (a v jiných velkých městech Turecka) přišlo naprosto v pohodě, na západní úrovni.