Letost na podzim jsem si udělal řidičák na A neomezeně . Nikdy před tím jsem motorku neměl (nepočítám li několik let Jawa 20).
Potřeboval bych poradit s výběrem vhodného staršího stroje pro začátečníka . Měl by to být buď Naked bike, nebo něco ve stylu Choper - Cruiser.
Rozhodně ne silniční sportovní. Jsem spíše drobnější postavy 177cm, 65 kg . Ze začátku bych chtěl něco slabšího a staršího na naučení. Chtěl bych hlavně něco na pohodové vyjížďky po okolí, ale aby to zvládlo i výlet po republice.Něco s menší spotřebou abych s tím mohl jezdit i do práce (15km). Co jsem se koukal, zaujala mě Kawasaki ER 5, Suzuki GS 500 či Suzuki GZ250, Yamaha XV 535 Virago. Chtěl bych investovat do 35 000Kč .Jaké máte názory k výše jmenovaným? Spotřeba, ovladatelnost. Nebo úplně něco jiného? Vím, že se nedá srovnávat jabka s hruškami, ale na čem se více naučím a co je pohodlnější? nikedbike nebo cruiser?
Díky za každou radu.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro začátečníka?

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro začátečníka?

Vybírej podle celkového stavu motorky, na najeté kilometry se vůbec neohlížej...
Na choppera pro začátek zapomeň, pokud to není pro Tebe srdcovka na celý život, tak na naučení nee
Naposledy editováno 29.10.2013 22:13:39

1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro začátečníka?
Baterak píše: Já slyšel, že kawa je na tom nejlépe cenově, jak s pořizovacími náklady, tak později s údržbou. proto mě nejvíce táhla ta kawa. říkám si, že kdybych to náhodou někde převrátil, tak radši něco co má menší hodnotu..
Je to hodně o štěstí při koupi. Můžeš koupit drahou sračku nebo i lacinou a dobrou krasavici. Při koupi si vem sebou někoho zkušenýho, kdo se vyzná.


Možná to bylo, že jsem ji měl jen chvilku půjčenou, ale ta jízda je taková jiná


E: jinak když na tom jedu do práce, tak si to vezme 4 litry na 100km. Ale to jedu takovou klidnou plynulou jízdu. Žádné brzda/plný plyn.
Naposledy editováno 29.10.2013 22:47:54
XV535 oproti tomu je motorka vyloženě "hodná", která jede vyloženě sama a především netrpí nectnostmi skutečného chopperu, takže na naučení těžko říct (v pohodně ji zvládne i úplné jelito, ale mít se na pozoru před nectnostmi, tomu moc nenaučí), ale je tu mezi námi jeden, co s ní jezdí jako závodník, že na zatáčkovité cestě hravě ujede i sportovním "šestkám".
Ohledně spotřeby rozhodně GS500 - dobře seřízená pojede za 3.5l/100km - paradoxně hospodárnější, než leckterý 50ccm 2t skútr.
A také GS500 má oproti CB500 i ER-5 vzduchem chlazený motor - jednodušší konstrukce, menší nároky na údržbu. Zase ale pozor na háklivost motoru na dodržení max. hladiny oleje.
A základní pravidlo - pokud motorku sám dobře neznám, tak mít s sebou někoho, kdo zná, jinak je riziko zajíce v pytli dosti vysoké.
Na otevřenym GSu sem dělal autoškolu a s mašinou sem si moc nerozuměl, resp. i jako cucák my přišla výkonová díra moc velká, naopak u ERka to bylo o něco svižnější a lepší




1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro začátečníka?

Ale k téme, za mňa by som vyberal z trojice gs, er, cb podľa stavu. GS je z nich konštrukčne najjednoduchšia. Ktorá bude v najlepšom stave tú ber...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro začátečníka?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku pro začátečníka?
Taky by mě zajímalo, co je míněno tím Výbava... to jako jestli to má zrcátka??
Mnohem důležitější údaj, jako jsou např. brzdy, který jsou na jinak dobrý ER-5 fakt bída, to tam chybí.
Spíš mi to hodnocení přijde jak k PR článku Hondy, něco jak Svět Motorů a Škoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro začátečníka?
Nevim jak u Hondy, ale když pominu první prodejovej ročník ERek (škcený twister edice), tak ERko ma jako jediný z nich palivoměr, chápal bych kritiku toho bubnu vzadu, ale lidi co začínaj ten rozdíl beztak nepoznají
Jinak už jenom z toho srovnání mám pocit, že člověk byl vystříkenej do Hondy, na jinou mašinu v životě nesedl a posuzoval to podle fotek z netu, nebo si nedokážu představit co je tak úžasně zpracovanýho na hondě, když kawa se suzou jsou na tom úplně stejně jak honda (když porovnáš ty pětikila)
Naposledy editováno 30.10.2013 16:30:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro začátečníka?
StrejdaMortymer píše: Wan> Se docela trhli v těch výkonech ER/GS ne? Vždyt otevřeny gso ma sotva 35kw a erko kolem 37kw
Záleží na verzi, pro kterou zem byla vyrobená. Moje GS je původem z USA a má 39kw.
StrejdaMortymer píše: xluke79> no mě by právě taky docela zajímalo co si představujou pod pojmem výbava.
Nevim jak u Hondy, ale když pominu první prodejovej ročník ERek (škcený twister edice), tak ERko ma jako jediný z nich palivoměr, chápal bych kritiku toho bubnu vzadu, ale lidi co začínaj ten rozdíl beztak nepoznají
Jinak už jenom z toho srovnání mám pocit, že člověk byl vystříkenej do Hondy, na jinou mašinu v životě nesedl a posuzoval to podle fotek z netu, nebo si nedokážu představit co je tak úžasně zpracovanýho na hondě, když kawa se suzou jsou na tom úplně stejně jak honda (když porovnáš ty pětikila)
Honda má třeba proti GS navíc kontrolku pro boční stojan



E: k tvé editaci, Honda má delší servisní intervaly

Naposledy editováno 30.10.2013 17:30:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku pro začátečníka?
Jinak o tech intervalech sem nevedel to ma honda urco lepsi, ale k cemu ti je kontrolka bocniho stojanu kdyz se ti ma masina beztak pres cidlo chcipnout.
http://www.bikes.cz/...27f-12f6c96a6340.pdf


4 sezony tomu zpět jsem to řešil úplně stejně Kawa R5, nebo cb 500? Nakonec vyhrála Suzina GSF 600. 97. rok za 35 tis. kč. na naučení , rozflákání a případné delší cestování dostatečné.
Co tím chci říct, vyber co se ti líbí(je to přece pro radost), za ty prachy toho moc stejně nenamudruješ. A dívej se krapet dopředu - co po té motorce budeš chtít. Na ježdění do práce cokoli, pokud budeš chtít cestovat, neboj se přitlačit na pilu, z pětistovky můžeš být brzy zklamaný a těžko se za rok, dva kupuje další motka. To teprve přemýšlíš co si na tom vychytáš a vyšperkuješ. Tak se raději chvilku na tom třepat a pak si užívat.
Ja nedavno resil uplne to same. Ty tri motky jsou papirove srovnatelne, je to jen o tom ktera ti vic sedne. Ja CB500 jezdil v autoskole a vubec me neoslovila, pro me takova prilis bachrata a ... no proste to vubec nebylo ono. Sednul jsme si na kamaradovu GS500, to uz bylo pocitove lepsi, libila se mi a i posez celkem fajn, jen ta uzka riditka nic moc (i kdyz to se da vymenit). Nakonec jsem narazil na krasnou ER5 a bylo hned rozhodnuto:) Modra kraska a ja jsem po prvnich 1000km nadmiru spokojenej, byla to dobra trefa!
Vem si tu ktera se ti nazivo nejvic libi a drzim palce at vyberes dobrej kus a ne poslepovanou rachotinu!
P.S. Take je dobre se sam sebe zeptat na jak dlouho to chces. Motku kterou si budes opecovavat a spokojene na ni jezdit dlouha leta, nebo neco na obouchani? Je tu spousta lidi, kteri budou tvrdit ze za rok ti 35kW nebude stacit. Jo, pokud je to primarne na zabavu, tak ten vykon bude asi casem chybet. Ale myslim ze na dojizdeni do prace a prilezitostne pohodove cestovani 35kW bohate staci. A je to za levno. Obzvlast kdyz jsi utahanej z prace, silnej provoz ... hodna motorka ktera odpusti chyby a nesnazi se te shodit kdyz trochu vic pohnes plynem, k nezaplaceni.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER-5 2002, netáhne, chcípe... Kawasaki ER 5 | georgin | 7 | Včera v 08:52 georgin |
Vynechává Yamaha XV 535 Virago | Machy173 | 5 | 11.3.2025 v 12:54 Machy173 |
Stále černá svíčka na dvouválci SUZ... Suzuki GS 500E | MeCool | 17 | 10.3.2025 v 16:31 Pedl |
Kawasaki er5 žárovka Kawasaki ER 5 | Oklahoma | 11 | 6.3.2025 v 16:44 krokoš |
Blbě startuje Yamaha XV 535 Virago | Dann3k | 18 | 25.2.2025 v 08:31 Mahony111 |