Téma: Motokros/ostré enduro 450 4T - šířka pneu
Zdravím, jen tak pro srovnání, jakou šířku pneu používáte na 450 4T motokros a jakou na ostré enduro? Zadek 120 nebo 110? Předek 90 nebo 80? Momentálně jezdím zadek 120 a předek 90, ale zvažuju příští přezutí užší tj 110 a 80 (chci to zkusit hlavně kvůli jízdě na trati). Jaké jsou vaše zkušenosti?
Naposledy editováno 03.11.2013 09:15:36
Naposledy editováno 03.11.2013 09:15:36
Anketa: Jakou variantu jezdíte?
Jezdím 450 mx s přední 80 a zadní 110
5
Jezdím 450 mx s přední 90 a zadní 120
2
Jezdím 450 mx s přední 80 a zadní 120
1
Jezdím 450 enduro s přední 80 a zadní 110
1
Jezdím 450 enduro s přední 90 a zadní 120
4
Jezdím 450 enduro s přední 80 a zadní 120
0
1 reakcí na tento příspěvek Motokros/ostré enduro 450 4T - šířka pneu
nehledej v tom velké změny.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros/ostré enduro 450 4T - šířka pneu
Dolph-cz> Velké ne, nějaké ano.
1 reakcí na tento příspěvek Motokros/ostré enduro 450 4T - šířka pneu
než rozměr řeš použití..bláto ,písek, tvrdá trat... a podle toho pneu , rozměr je až potom

x_Casper píše: Dolph-cz> Velké ne, nějaké ano.
co se dalo vymyslet,už je vymyšlené.
na enduro širší gumu,na motokros užší.to určitě víš.
mnohem více poznáš správně zvolený dezén,tvrdost a tlak pneu.šířka je jen orientační-každý výrobce má tu gumu jinak širokou i když je to dejme tomu 120.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros/ostré enduro 450 4T - šířka pneu
x_Casper>
jezdim enduro i mx,,, predek je jedno, hlavne mit co nejnovejsi gumu /vzdy kdyz prezuju, tak se zataci lip, 90,80 nepoznal sem rozdil, max na doskocich 80.100neklepla, 90sla na rafek, ale je to pocit/
a zadek takhle uzkej, nevim,,,, ja davam sirku 120 /mitasC12/na sirku to vychazi jak michelin 140 /s12/, kdyz to vezmu posuvkou po vnejsich spuntech, na 450 je potreba mit oporu, jinak furt hrabe... 100/110 je dle mne uzky..
jezdim enduro i mx,,, predek je jedno, hlavne mit co nejnovejsi gumu /vzdy kdyz prezuju, tak se zataci lip, 90,80 nepoznal sem rozdil, max na doskocich 80.100neklepla, 90sla na rafek, ale je to pocit/
a zadek takhle uzkej, nevim,,,, ja davam sirku 120 /mitasC12/na sirku to vychazi jak michelin 140 /s12/, kdyz to vezmu posuvkou po vnejsich spuntech, na 450 je potreba mit oporu, jinak furt hrabe... 100/110 je dle mne uzky..
1 reakcí na tento příspěvek Motokros/ostré enduro 450 4T - šířka pneu
U endura ti chybi sirka 140

90/90/21" a 80/100/21" má rozdíl pouze v šířce pláště nikoliv výšce ,ta je stejná.Použití toho či onoho je spíše otázkou který předek ti sedí v praxi pro daný povrch,čili vzorek versus značka gumy.
Na zadku bych u 450 o 110 vůbec neuvažoval,tady výrobci naštěstí nabízí nespočetné množství druhů v mnoha rozměrech.Na 450 určitě 120 a výše,což se odvíjí zase od způsobu výroby jednotlivých výrobců.Ono totiž není 120 jako 120 po obutí je tam klidně mezi výrobci i 15mm rozdíl v šířce ve stejném rozměru.
Taky se musí brát ohled na povrchy a stavy,čím měkčeji tím širší obutí a měkčí tlaky a naopak.Vzorky samozřejmě taky měnit,guma do písku je jen do písku,do bahna sice taky zvládá sucho a tvrdo ,ale klouže a ubývá mnohem více než guma do tvrda,ta zase nejde použít do měka atd.
Pak tu máme směrové gumy,na jednu stranu super za novoty kdy drží jako hrom,ale po mírném ojetí hran v jednom směru je takřka nanic a nezbyde nic než ji prořezat,protože naopak nefungují.
Co ale ovlivňuje jízdu daleko více je co do toho pláště dáte:duši,zesílenou duši,mousse,tireballs.Rozdíl mezi zesílenou duší a tireballsem je na obou kolech 9kg! A to jsou gyroskopické síly jako hrom,nehledě na hybnost ve směru tlumičů.Rozdíl tireballsu s moussy činí 7,6kg.Tohle dost podstatně ovlivňuje jízdu.Poslední dva roky moussy stojí za jedno velké hovno!Rozpadají se i do deseti mth a že těch značek letos bylo
!
Takže řešit jen šířku nestačí pane.
Na zadku bych u 450 o 110 vůbec neuvažoval,tady výrobci naštěstí nabízí nespočetné množství druhů v mnoha rozměrech.Na 450 určitě 120 a výše,což se odvíjí zase od způsobu výroby jednotlivých výrobců.Ono totiž není 120 jako 120 po obutí je tam klidně mezi výrobci i 15mm rozdíl v šířce ve stejném rozměru.
Taky se musí brát ohled na povrchy a stavy,čím měkčeji tím širší obutí a měkčí tlaky a naopak.Vzorky samozřejmě taky měnit,guma do písku je jen do písku,do bahna sice taky zvládá sucho a tvrdo ,ale klouže a ubývá mnohem více než guma do tvrda,ta zase nejde použít do měka atd.
Pak tu máme směrové gumy,na jednu stranu super za novoty kdy drží jako hrom,ale po mírném ojetí hran v jednom směru je takřka nanic a nezbyde nic než ji prořezat,protože naopak nefungují.
Co ale ovlivňuje jízdu daleko více je co do toho pláště dáte:duši,zesílenou duši,mousse,tireballs.Rozdíl mezi zesílenou duší a tireballsem je na obou kolech 9kg! A to jsou gyroskopické síly jako hrom,nehledě na hybnost ve směru tlumičů.Rozdíl tireballsu s moussy činí 7,6kg.Tohle dost podstatně ovlivňuje jízdu.Poslední dva roky moussy stojí za jedno velké hovno!Rozpadají se i do deseti mth a že těch značek letos bylo

Takže řešit jen šířku nestačí pane.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.