Chci koupit moto od dovozce motorek z USA, pisete zde na nej dobre reference, nechci byt konkretni. Kamarad, spolumajitel STK, kde jsem predpokladal "nejak to udelame" mi popsal furu problemu a uplne me znejistel:
1. Pry jde prihlasit jen motorku do 8 let stari (nebo mozna prihlasit bez superobstrukci). Tato ma prvni registraci 2005.
2. Pry kdyz nema E normu ale DOT tak to neni jen o tom, ze tam je nejaky napis a technik na stk to prehlidne nebo ne, ale ma to jine parametry (nema parkovaci svetlo, blinkry jinak sviti, nemusi splnovat emisni normy vyfuk, hlucnost atd)
3. Pry kdyz vsechny vyjimky oficialne nevyresim pred prvnim prihlasenim v cr (dekra, ministerstvo dopravy...) a stk "nejak" udelam pres kamarady, tak potom uz nikdy vyjimka pridat nelze (az u dalsi stk kamarad nebude) resp. jde udelat, ale s velkyma problemama (znalecke posudky, prezkusovani atd - hromada penez a casu a nejisty vysledek).
Zajimalo by me, jaky je vlastne aktualne platny postup a co mi hrozi za rizika. Prodejce to doveze. Ma USA papiry a po cele motorce DOTy. Prvni stk v CR dela on? Kdyz mi da ceskej technicak, mam vyhrano? Kdyz v tom technicaku nejsou vyjimky (technik si DOTu nevsiml a stk presto dal), muzu mit problem u dalsi stk za 2 roky? Abych byl v technicaku ja jako majitel resim ja sam nebo mi to dovozce doda i s SPZ a se mnou v technicaku? Kdyz mam technicak a pak si to jdu prihlasit sam a zadam o spz ja, resi jeste nekde nekdo doty?
Vlastne celkove se da dotaz shrnout do otazky V JAKEM OKAMZIKU A S JAKYMI DOKUMENTY V RUCE uz mam 100% jistotu, ze motorku prihlasim a ze ani na budoucich stk nebudu mit nikdy problem?
Diky
Petr
E: nevím, jestli v tom najdeš odpověď na svůj dotaz. Ale v podstatě to většinou dovozce nějak och.ije, ale nakonec to někdo od.ere
Naposledy editováno 01.01.2014 10:41:55
Sehnal si borca kterej mu Stk vždy udělá na tajnačku (cena je 2500,-)
Ted ji chce prodávat a je v prdeli , protože kdo tomu rozumí tak to nekoupí a kdo to mu nerozumí tak ji vezme a a časem stejně na to přijde a omlátí mu to o hlavu.
1 reakcí na tento příspěvek Koupe dovezeneho moto z USA -2014
Blinkry slouží zároveň jako obrysovky a jsou v nich dvouvláknové žárovky (jako u nás koncovka/brzda), takže tam stačí rozpojit patřičné dráty a je vyřešeno. Pak ovšem vpředu chybí obrysovka, tu je třeba dodělat do světla. Zadní blinkry u aut jsou červené a opět osazené dvouvláknovkou v kombinaci koncovka/blinkr.
"Světlo jinak svítí" - ano, americká světla mají jinou geometrii, takže na zdi místo obvyklého "asymetrického lomu" vytvoří jakýsi "šišoid". Není to ale tak kritické, horší je dovézt motorku z Anglie, kde je asymetrie světla obrácená, takže v pravostranném provozu bys oslňoval. Takže tam už nejde o zákon, ale o ohleduplnost.
Problém může být v tom, že v poslední době DEKRA už nechce vůbec tyto rozdíly v osvětlení povolovat jako vyjímky, takže se to řeší "na tajňačku". Leda se dostat na veteránské papíry, což u motorky v tomto případě nepřichází v úvahu. Své o tom vědí majitelé starších amerických aut, pár jich tu mezi námi je, tak třeba to někdo upřesní.
Ideální je po přivezení z USA zařídit vše potřebné(světla,blinkry,E homologace atd)udělat před dovozovou STK sám a nebo u firmy,která se tím zabývá.Myslím,že musí motorka i na hluky a emise.
Nevím jak je to v paragrafech ale, třeba moje současná TDM850 taky nemá parkovačku v reflektoru, ale je součástí masky/kapotáže. Takhle je to standard - takže v techničáku samozřejmě žádná vyjímka není.
navíc co si vzpomínám tak u toho XJ600 ani nešly zapnout jen parkovačky - ty svítily současně se světlem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupe dovezeneho moto z USA -2014
Nejlepší je přihlašovat přes někoho, kdo má zkušenosti v jednání s Dekrou, jdou pak najít shody nebo výjimky. Já před pár lety přihlašoval HD se side, a jelikož jsem chtěl mít klid (stejně jako ty) i na STK po letech, volil jsem složitou legální cestu a nakonec se motorka přihlašovala v Německu...
Takže má rada zní, jestli nekupuješ nějakou exotiku v evropě nedostupnou, vykašli se na koupi ze států, ušetříš si nervy i prachy.
ve zněni pozdějšich změn doplňku.(zaleži na koho na té stk padneš )
2 reakcí na tento příspěvek Koupe dovezeneho moto z USA -2014
taky mám dovoz z US, první technická bez sebemenšího problému (mám teda E na světlech, blinkech i laďáku a tacho má ukazatel míle i km), na druhé si iniciativní blbec všimnul že nemám parkovačku... takže aby se vyhovělo byrokracii, vzal jsem 2m drátu, vypínač ze stolní lampičky a půjčil si parkovačku od kámoše co má evropský model. výsledek vypadal takhle a to už podle technika bylo OK, trochu ironie ale budiž
Naposledy editováno 02.01.2014 15:54:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupe dovezeneho moto z USA -2014
m, ze s tim jezdis doted ))
http://www.motorkari...ft=144540&fid=62
Mě tam zajímal tento příspěvek.
Zdravím, jenom jsem chtěl poznámku k těm rozvíceným bliknám. Byl jsem s VTX1800R na STK letos na začátku července. V blinkrech dvouvlákna jsem z důvodu předešlého upozornění zhasnul. Na STK-čku mi technik řekl že od letošního roku je povolené svícení blinkrů u dovozu z USA a tak jediná připomínka byla k červeným odrazkám na boku za brašnama. Půjčil mi šroubovák abych si to zase rozvítil a STK byla hotová.
Následně jsem tuhle informaci konzultoval v servisu Honda, kde mi to potvrdili, s tím že se to týká motorek až od nějakého roku, ale že na to na STK, pokud tedy asi nenarazíš na šťouru, pasujou ameriky už i staršího data dovozu a provozu.
noronen> Na STK a posléze i v servise HONDA mi bylo zděleno, že opravdu svítící blinkry se berou jako obrysovky v parabole a tedy problém vyřešen.
Naposledy editováno 05.01.2014 10:30:06
Boedya píše: Tilda> tak to je bozi reseni ,predpoklada
m, ze s tim jezdis doted ))
neee, hned po návratu z STK jsem parkovačku sundal ale v srpnu před odjezdem do Itálie mi odešlo čidlo na chladiči, dodací lhůta byla měsíc, tak jsem ten stejnej vypínač zapojil místo čidla a spínal větrák ručně a s tím teda jezdim doteď protože jsem to čidlo pak zapomněl objednat a pak už stejně byla zima