
Dneska v práci hádka (já se neučastnil-nevim) Takže kolik min hloubku dezénu mm mají mít zimni pneu v létě??Bavíme se o autě..
Za 1)v létě mají mít zimní pneu 1.6 mm stejně jako letní ptz je léto....
Za 2)v létě mají mít zimní pneu 4 mm ptz ať je léto tak pořád to jsou zimní pneu...
Tak jak???Já jezdim pořád stejný...

2 reakcí na tento příspěvek Zimní pneu v létě...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
kubacech píše: 4mm platí jen když platí povinnost zimního obutí, proto jsou na zimních 2 "můstky". Jeden na 4, druhý na 1,6
Přesně tak. Druhá věc, že zimní mají v létě jiné vlastnosti a dost lidí se bojí je "dojet"
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
O.N.E. píše: kubacech> No jo no to si taky myslím ale na druhou stranu dělám mechanika ve firmě která má autodopravu cca 200 kamčákuů a dnes školení řidičů na profesák a tam pan školitel tvrdil zimní pneu v zimně v létě min 4 mm...tak vznikla ta "hadka"
tak ho pošli na školení
1 reakcí na tento příspěvek Zimní pneu v létě...
TO ONE:u kamčáků platí to samé,jen těch mm musí být 6 na záběrové ose.
ptaak píše: Přesně tak. Druhá věc, že zimní mají v létě jiné vlastnosti a dost lidí se bojí je "dojet"
jojo




Ohledne skolitelu profesni zpusobilosti. Par jsem jich uz zazil. Situace je takova, ze oni sami nevi vsechno a kdyz by se sesli v jedne mistnosti, tak se sami dohadaji do krve. Kazdy ma tu svou pisnicku, kterou kazdy rok opakuji, sem tam pridaji neco navic, kdyz je najaka medializovana zmena v silnicni doprave, vyberou 1200 kc na hlavu a hotovo.
Jinak souhlasim s tim, ze na osobaku v lete 1,6 mm na letni i zimni pneu, v zime 4 mm na zimni pneu, nebo pneu s oznacenim M+S.
1 reakcí na tento příspěvek Zimní pneu v létě...
O.N.E. píše: kubacech> No jo no to si taky myslím ale na druhou stranu dělám mechanika ve firmě která má autodopravu cca 200 kamčákuů a dnes školení řidičů na profesák a tam pan školitel tvrdil zimní pneu v zimně v létě min 4 mm...tak vznikla ta "hadka"
Co vím já tak u nákladních pneu by měla být min. hloubka vzorku v létě 4mm a v zimě 6mm... Ale je tu dost kamioňáků tak nám to třeba řeknou přesně, určitě to nevím, ale na nějakým školení jsem to zaslechnul...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
JardelT píše: takového školitele bych chtěl mít, v zimě 4 mm, v létě 1,6 mm, jak píse Kubacech, proto jsou tam dva indikátory
pozor u nákladních pneu je to jiný než u osobáků



Jojo co školitel to svoje pravda.....
1 reakcí na tento příspěvek Zimní pneu v létě...
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
dewwil píše: v létě zimák na osobák je min. vzorku 1,6mm...
A z čeho tak čerpáš?
V zákoně o použití zimní pneu v létě nic není. Píše se tam o min. hloubce dezénu 4mm pro zimní pneumatiky. O tom,kolik má mít zimní pneu v létě tam není ani slovo,tudíž z hlediska zákona by měla mít zimní pneu v létě 4mm,jako v zimě a naopak letní pneu v zimě by stačila s 1,6mm.
1 reakcí na tento příspěvek Zimní pneu v létě...
Mezi motoristickou veřejností se navíc objevily informace, že řidičům jezdícím v létě na zimních pneumatikách, které mají menší hloubku dezénu než čtyři milimetry, hrozí pokuta.
Prý je to jasně dáno zákonem, který stanovuje, že zimní pneumatika musí mít hloubku nejméně čtyři milimetry. A roční období specifikováno není, takže by nařízení mělo platit celých dvanáct měsíců. Pokud má tedy v létě zimní pneumatika například tři milimetry, jde údajně o porušení předpisů.
Tuto informaci Deník ověřoval u policie. Tisková mluvčí ostravské policie Gabriela Holčáková motoristy používající v létě zimní pneumatiky uklidnila. Žádné sankce jim nehrozí. Jedinou podmínkou je, že hloubka dezénu nesmí být menší než povolená hloubka dezénu u letních pneumatik, a ta je 1,6 milimetru. „Za této situace se nikdo pokuty obávat nemusí,“ řekla policejní mluvčí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
No06 píše: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/hrozi-ridicum-za-dojizdeni-zimnich-pneumatik-pokuta-20120325.html
Mluvčí policie není právník. Najděte si citaci zákona. Ta je,jak říká Máňa,směroplatní. Policie může zamhouřit oko,když chce. Dělá to v některých věcech. Např. pokud koupíš auto/moto,a jedeš na něm po ose domů,musíš mít u sebe doklady od toho vozidla,zákon to ukládá. Většina lidí je nechá kvůli přepisu u starého majitele a jede domů "na kupní smlouvu". Policie to nepokutuje,uznává to,ale z hlediska zákona by to tolerovat neměla. Tady je to stejné. Podle mně policajt v létě neřeší,jaká guma je obuta. Řeší to jen v zimě. Takže ho v létě 4mm nezajímají,ale čistě podle zákona by měly. Pokud se mýlím, vyvraťte mi to. Dík.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
Beztak to dělají schválně, aby nepřestalo platit "dva právníci, tři názory"

Pochybuju, že v létě dostaneš pokutu za zimní pneu se vzorkem pod 4mm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
fockewulf píše: prackarr> ono kolikrát i v těch zákonech je to napsáno dost debilně, co pamatuju, tak to byla chybějící čárka před "nebo" a formulace A25kW měla hned úplně jiný význam, než jak si to většina lidí vykládala. V první verzi bylo, že se řidič musí za jízdy připoutat pásem a podobných chyb, překlepů a chybějících čárek, zavádějících formulací tam bude mnohem více.
Beztak to dělají schválně, aby nepřestalo platit "dva právníci, tři názory"
Pochybuju, že v létě dostaneš pokutu za zimní pneu se vzorkem pod 4mm.
Netvrdím,že dostanu v létě pokutu za zimní pneu pod 4mm,ale tvrdím,že to z hlediska zákona nesmí být. Pořád čekám,že přijde někdo,a vyvrátí mi to citací zákona. Zatím tu každý,vč. mně píše,co si myslí,a ne to,co ví.
1 reakcí na tento příspěvek Zimní pneu v létě...
edit: navíc nějakej odborník v televizi říkal že zimní gumy v létě jsou nebezpečnější než letní v zimě.
Naposledy editováno 09.01.2014 08:41:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
Strana 42 / 186
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci
během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních
komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18a), a to u motorových vozidel s
maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s
maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým
přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních
dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné
hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.
krom toho, pokud nejsou splněny podmínky, tak můžeš jezdit i na letních pneu se vzorkem 1,6mm+ typicky třeba v městě, kde jsou silnice skoro vždy prohrnuté...
fockewulf píše: prackarr> tak jsem se na to podíval a není co řešit, celé to je omezené nadpisem paragrafu, jak už tu padlo...
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
Strana 42 / 186
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci
během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních
komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18a), a to u motorových vozidel s
maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s
maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým
přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních
dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné
hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.
krom toho, pokud nejsou splněny podmínky, tak můžeš jezdit i na letních pneu se vzorkem 1,6mm+ typicky třeba v městě, kde jsou silnice skoro vždy prohrnuté...
No,toto trvalo.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...
prackarr píše: A z čeho tak čerpáš?
V zákoně o použití zimní pneu v létě nic není. Píše se tam o min. hloubce dezénu 4mm pro zimní pneumatiky. O tom,kolik má mít zimní pneu v létě tam není ani slovo,tudíž z hlediska zákona by měla mít zimní pneu v létě 4mm,jako v zimě a naopak letní pneu v zimě by stačila s 1,6mm.
Ústavní zákon č. 2/1993 Sb. ve znění ústavního zákona č. 162/1998 Sb. Článek 2 (3) píše: Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.
a hlavně 4mm jsou v zákoně zakotveny tady:
Zákon č. 361/2000 Sb.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů říká:
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března , pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18a), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí
Zde je patrné, že 4mm se vztahují pouze k tomuto zimnímu období a ještě za platnosti těch 2 podmínek
prackarr píše: A z čeho tak čerpáš?
V zákoně o použití zimní pneu v létě nic není. Píše se tam o min. hloubce dezénu 4mm pro zimní pneumatiky. O tom,kolik má mít zimní pneu v létě tam není ani slovo,tudíž z hlediska zákona by měla mít zimní pneu v létě 4mm,jako v zimě a naopak letní pneu v zimě by stačila s 1,6mm.
Já si myslím že stačí přečíst příslušný paragraf a je ihned jasno:
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18a), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.
Jasně se zde hovoří "v období od 1.listopadu do 31.března" a to v odstavci 1) který je evidentně nadřazen písmeni b) kde se hovoří o hloubce dezénu.
Navíc nikde není upraveno použití "zimních" pneu v létě tzn. pro ně platí pravidla pro období 1.dubna až 31.října.
Je to nad slucne jasné, jen někdo zas hledá nesmysly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimní pneu v létě...

ono se kolikrát stačí podívat do zákona že a hned je jasno...