a tohle znáte ?
Jak vzniká vynález? To všichni vědí, že je něco nemožné, a pak se objeví nějaký blázen, který neví, že je to nemožné, a udělá vynález.
Albert Einstein
1 reakcí na tento příspěvek 350 2takt 2 válec a turbo !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 2takt 2 válec a turbo !
S.M-A-RT píše: Určitě jde dát turbo i na dvoutakt, jen je potřeba kvuli tomu předělat celý válec (spíš udělat nový s jiným časováním). Především kvuli správnému fungování výplachu, jinak to turbo akorát vyfukuje směs ven.
Co přímej vstřik a nehonit směs přes klikovou skříň, čili ještě možnost oběžnýho mazání?
v případě malého benzinového jednoválce je to víceméně neefektivní nesmysl který jde proti smyslu motoru jako takového, dobře navržený výfuk a kanály 2 taktu už fungují jako přirozené přeplňování samo o sobě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 350 2takt 2 válec a turbo !
S.M-A-RT píše: FiZzeR> To už z toho děláš čtyřtakt To by bylo snad lepší naopak to plnit rovnou do klikový skříně a nemuset to hnát přes sací kanály
Proč čtyřtakt? Furt by to byl dvoutakt, akorát místo přepouštěcího kanálu by to tlačilo rovnou čistej vzduch
Ale jinak je pravda, že u malého zážehového dvoutaktu je dmychadlo zbytečné, stačí, když je motor jako celek pořádně odladěn. Ne nadarmo se říká, že dvoutatk začíná vstupním hrdlem sání a končí výstupním hrdlem výfuku. Systémů bylo hodně, nejvíc využívaná je rezonanční komora a naopak v zapomnění upadly motory DKW s "třetím" pístem.