Téma: Repase zadních tluničů Jawa
13.2.2014 v 16:57
Ahoj, vytekl mi zadní tlumič u panelky, tak jsem se pustil do repase, ale nevím co všechno potřebuju nového a kolik oleje se tam má dát?
Něco jsem našel tady, ale nevím jestli je to všechno-www.motokramek.cz/dily-tesneni-zadniho-tlumice-slavik/
www.motokramek.cz/tesnici-krouzek-matice-zadniho-tlumice-jawa-cz/
Díky za rady
Něco jsem našel tady, ale nevím jestli je to všechno-www.motokramek.cz/dily-tesneni-zadniho-tlumice-slavik/
www.motokramek.cz/tesnici-krouzek-matice-zadniho-tlumice-jawa-cz/
Díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Repase zadních tluničů Jawa
Potřebuješ slavíka,těs.kr.matice,65ml tlum.oleje.Nejdřív tlumiče rozeber protože se stává že je poškozeno(vydřeno)i samotné táhlo tlumiče a pokud nemáš náhradní tak ti těsnění nepomůže.
V tom případě kup celej vnitřní tlumič a máš po starostech.


Ještě k samotné rozborce,předpokládám že lis nemáš.Já používám stojan od ruční vrtačky-tlumič otočím postavím na spodek stojanu na kousek hadru,dám špalíček mezi chrom.kryt a upinku vrtačky opatrně zmáčknu tlummič a vyjmu zajištovací pojistky.Pozor at se ti nerozletí

1 reakcí na tento příspěvek Repase zadních tluničů Jawa
Já do dvouplášťových tlumičů olej neodměřuju - teda měrků neé.
Při montáži naleju pracovní válec po vrch, vsunu do něj píst a co ten vytlačí, je akorát rezerva oleje v dvojitém plášti.
Udělal sem tak neúrekom tlumičů a nikdy problémy nebyly, dokonce ani při sportovním nasazení.
Výhoda je ta, že nemáš nic zacébraného olejem než to, v čem ten olej máš - v pixli a nebo v tlumiči.
Při montáži naleju pracovní válec po vrch, vsunu do něj píst a co ten vytlačí, je akorát rezerva oleje v dvojitém plášti.
Udělal sem tak neúrekom tlumičů a nikdy problémy nebyly, dokonce ani při sportovním nasazení.
Výhoda je ta, že nemáš nic zacébraného olejem než to, v čem ten olej máš - v pixli a nebo v tlumiči.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase zadních tluničů Jawa
Drak1> není toho oleje moc? nikde jsem se to nedočetl tak nevím
a zjistil jsem, že v jednom tlumiči něco chybí(v tom válečku jak jezdí ten pístek, tak na dně je to úplně průchozí a na tom druhým je zajištěná pružinka, která asi pak přepouští)tak koupím ten vnitřní tlumič a bude
jen nevím jestli je stejný s kývačkou www.motokramek.cz/teleskop-zadni-holy-kyvacka/

a zjistil jsem, že v jednom tlumiči něco chybí(v tom válečku jak jezdí ten pístek, tak na dně je to úplně průchozí a na tom druhým je zajištěná pružinka, která asi pak přepouští)tak koupím ten vnitřní tlumič a bude

jen nevím jestli je stejný s kývačkou www.motokramek.cz/teleskop-zadni-holy-kyvacka/
Občas se stává když je i nepratrně ohlá pístnice, že se vydře pístek, to pak jde tlumič lehce a je to špatně, až je složíš, tak si je dej oba do svěráku a zkoušej jestli jou oba stejně vytáhnout a zamáčknout, zamáčknout by měly jít asi s 3x menší silou než vytáhnout, oba tlumiče musí chodit naprosto stejně. jinak prodává se celá komplet pístnice s pístkama, těsněníma atd, stačí jen namontovat: http://motousti.iby...ozi.asp?klic_ma=7850
Jinak když naleješ pracovní válec olejem až po okraj, tak je oleje cca akorát
Jinak když naleješ pracovní válec olejem až po okraj, tak je oleje cca akorát
1 reakcí na tento příspěvek Repase zadních tluničů Jawa
...kerý "váleček" máš na mysli?
To nad tým pryžovým jakože "dorazem"?
Možná je tam proto, aby se omezil zdvih zadního kola, aby plášť nesoustružil blatník.
To nad tým pryžovým jakože "dorazem"?
Možná je tam proto, aby se omezil zdvih zadního kola, aby plášť nesoustružil blatník.
Jo.
U starších verglů, kdy eště nebyly samojistky, bylo na pístnici zajištění důlčíkem. Teda já sem to na pár exemlářích viděl.
Pokud máš obavy z povolení, použij Loctite - tuším má označení 243.
Stojí to dost, někdo to řeší výpomocí v servisu, kde zdvořile poprosí o dvě kapky.
Kdyby měl pístek na štangli vůli, měl bys, krom sníženého útlumu zkrzevá průtok oleje onů mezerů, eště netlumený krok tlumiče rovný té vůli...
No a to je právě to nejlepší
, co bys mohl udělat...protože právě to tlumení při malých zdvizích pérování patří k tomu nejpotřebnějšímu, kvůli čemu tam ten tlumič je...
U starších verglů, kdy eště nebyly samojistky, bylo na pístnici zajištění důlčíkem. Teda já sem to na pár exemlářích viděl.
Pokud máš obavy z povolení, použij Loctite - tuším má označení 243.
Stojí to dost, někdo to řeší výpomocí v servisu, kde zdvořile poprosí o dvě kapky.
Kdyby měl pístek na štangli vůli, měl bys, krom sníženého útlumu zkrzevá průtok oleje onů mezerů, eště netlumený krok tlumiče rovný té vůli...
No a to je právě to nejlepší

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125688 | Dnes v 08:43 Milan1963 |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |
Jawa 250 regulator Jawa 250/559 panelka | Jawakawarider | 4 | 18.1.2025 v 21:29 cmiral |
Tlumič řízení Jawa Panelka, Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 350... | Jirk_K | 3 | 3.12.2024 v 19:27 kokoška. |