Téma: Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.
Zdravím, namontoval jsem do své motorky JAWA ČZ 150 kyvačky baterii,aby mi šli všechna světla, jak mají. Napojil jsem ji podlé schématu= ukostřil jsem kladný pól, jak píší v manuálu a kabely s pojistkou atd. jsou na záporném pólu. Světla zadní i předni fungují dobře, ale když zapnu klíček na 4. polohu, tak světla svítí z baterie, tak jak mají, ale svítí pořád, i když yvtáhnu klíček ze spínačky, nechám přeplou polohu na 4 a vytáhnu klíček a pořád svítí. Kde je chyba ? Zapojení kabelů mám dle schémata, tak čím to je ? Děkuju za Odpověď
1 reakcí na tento příspěvek Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.
... ukostrenej kladnej pol?
(elektrice nerozumim, ale nekostri se zaporny pol?)
(elektrice nerozumim, ale nekostri se zaporny pol?)
1 reakcí na tento příspěvek Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.
Taky jsem se nad tím pozastavil, ale píše, že ukostřil kladný pól, tak jak píšou v manuálu...
Naposledy editováno 12.04.2014 10:59:50
Naposledy editováno 12.04.2014 10:59:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.
Kladný pól je správně, kdysi to tak bývalo.
Kouknul jsem na návod u sesa-moto a podle mě to tak má být - poloha 4 je prostě trvalé svícení z baterie. Nevím, jaký to má mít účel, ale tak to je.
Kouknul jsem na návod u sesa-moto a podle mě to tak má být - poloha 4 je prostě trvalé svícení z baterie. Nevím, jaký to má mít účel, ale tak to je.
1100Virago> Tak 4. poloha je tzv. nouzové svícení, tak to potom je možné, že to prostě je na to, aby svítilo pořád, ale když vytáhnu klíček a spínačka bude v poloze 1, kdy nic svítit nemá a ani nesvítí, tak nemusím mět strach, že mi něco vybilo baterku ?
1 reakcí na tento příspěvek Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.
Jo a ještě taková otázečka, jak poznám, že se mi správně dobíjí baterka ? Kdyby mi to nahodu nedobijelo jak má, tak abych si ji uplně nevymlátil a nezničil ju tím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přes vytáhlý klíček z zapal. světla svítí z bater.
JawaCz150: Zaražením a vytažením bošáku ovládáš jen okruh zapalování. Otáčením klíčku ty světelné okruhy.
V poloze 1 by ti to nemělo vybíjet nic, ale když ti to nějaký vtipálek přepne na 4, tak ti to baterku prostě vytroubí, s tím nic nenaděláš.
Na baterii připoj voltmetr - měla by mít přibližně 6,3-6,4V. Pak nastartuj a napětí by se na ní mělo zvýšit k 7 voltům. Pak zkus zapnout světla - pokud zůstane napětí vyšší než bylo napětí baterie, tak ti to i se světly dobíjí. Pokud ne, tak baterka altíku pomáhá za cenu vlastního vybíjení. Ale to je u těchhle motorek spíše vlastnost - nebyly projektované na trvalé denní svícení.
V poloze 1 by ti to nemělo vybíjet nic, ale když ti to nějaký vtipálek přepne na 4, tak ti to baterku prostě vytroubí, s tím nic nenaděláš.
Na baterii připoj voltmetr - měla by mít přibližně 6,3-6,4V. Pak nastartuj a napětí by se na ní mělo zvýšit k 7 voltům. Pak zkus zapnout světla - pokud zůstane napětí vyšší než bylo napětí baterie, tak ti to i se světly dobíjí. Pokud ne, tak baterka altíku pomáhá za cenu vlastního vybíjení. Ale to je u těchhle motorek spíše vlastnost - nebyly projektované na trvalé denní svícení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.