dá se opravná sada Plastifix sehnat někde v čechách? :
Český garážmistři to ale dělají trochu jinak. Buď tam nenápadně napálej malou samořezku nebo tam něco navařej. Vezmou kus starýho nárazníku, z toho vystříhnou potřebný tvar a pájkou to připájí. Aby spoj zpevnili, do plastu zataví jemnou železnou mřížku. Nerovnosti zamáznou kitem, nastříkaj a je hotovo.
Následně motorku prodají jako TOP stav padenou ze stojánku.
E: písmenka
Naposledy editováno 15.04.2014 11:55:26
tohle udělá člověk bez problémů s epoxydovou pryskyřicí. Pokud nemá člověk přístup k nějakýmu silikou na formu, tak postačí uplně obyčejná modelína. Když se podchladí drží tvar uplně dokonale a jde pak jednoduše sloupnout (je mastná)
1 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava plastů
Jakej je teda rozdíl mezi "slitinou" a ABS?
A co je to PPTP?
polopost píše: Dolph-cz> Tak teď mě to začalo zajímat
Jakej je teda rozdíl mezi "slitinou" a ABS?
A co je to PPTP?
chceš se chytat písmenek,že..,nebo co jsi nepochopil?
ABS je označení plastu.materiál,který je poměrně křehký,ale výborně se lepí i svařuje.
potom jsou samozřejmě i jiné druhy,jako polypropylén,polyethylen a nevím jaké další + samozřejmě jejich vzájemné kombinace ....,které mají např. vyšší pružnost,tepelnou odolnost a td,ale zase se špatně lepí a svařují....
a to PPTP je zřejmě podle tvé reakce zkomolené označení některého z těch plastů...(ve zkutečnosti bude asi úplně,ale úlně jiné-asi něco jako PTPP,PTFE nebo podobná kompinace písmen)
PS:tak jsem si dal tu práci a uvedu pro zakladatele tématu ještě nějaké jiné
značení plastů....
PE-HD vysokohustotní polyethylen (např. PE 80, PE 100, PE-RC, PE-VRC)
PE-LD nízkohustotní polyethylen
PE-MD středněhustotní polyethylen
PE-X síťovaný polyethylen (svařovat lze s omezením jen některé typy, např. PE-Xa)
PE-LLD lineární nízkohustotní polyethylen
PE-VLD polyethylen s velmi nízkou hustotou
P-H homopolymer propylenu
PP-B blokový kopolymer propylenu
PP-R random kopolymer propylenu (včetně PP-RCT)
PB polybuten (poly-1-buten)
PVC-U neměkčený polyvinylchlorid
PVC-C chlorovaný polyvinylchlorid
PVC-P měkčený polyvinylchlorid
PVDF polyvinylidenfluorid
E–CTFE ethylen–chlortrifluorethylen
PFA perfluoralkoxyalkan copolymer
FEP tetrafluoretylén–hexafluorpropylén
ABS akrylonitril–butadién–styrén
EPDM terpolymer ethylen–propylén–dién
PMMA polymethylmetakrylát
PA polyamidy
ECB ethylen–kopolymer–bitumen
EVA kopolymer ethylenu s vinylacetátem
myslím,že s toho je celkem jasné,že ta "zázračná" lepící kaše nemůže lepit všechny zmíněné plasty,i když se všechny druhy na motorce nepoužívají...
Naposledy editováno 16.04.2014 10:26:52
1 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů
Polas píše: Jak už někdo psal výše, tohle udělá pryskyřice a tipuju, že i tom na videu je pryskyřice, díky tomu, že tam míchá 2 složky. To si stačí vybrat vhodnou pyskyřice na havelcomposites apod. Na výrobu formy držáčku se používají kaučuky třeba od Lukoprenu... Nebo na Havelcomposites nějaký "plast", který se dá opakovatelně roztavovat a po vytvrzení se chová jako guma. Nevěřím tomu, že je to kvalitní oprava, stačí s motorkou najet na pořádnej výmol a držáček je zase v loji. Mám pocit, že moto kapoty bývají z PP a ABS používají čínští výrobci (to mě kdyžtak někdo opraví), tak jako tak oboje by mělo spadat do termoplastů a na to se myslím používají jiná lepidla. Svaření se mi zdá jistější ;) . Jinak první odkaz co našel google: http://www.uhu.cz/l...-termoplastu [/quote]
záleží jaká část a na jaké motorce....třeba na gsxr k2 je podsedlovka z ABS,přední kapota taky,ale třeba boky jsou z nějaké měkčené mrchy,co mi nešla zavařit. všechny kapoty byly origo.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů
...nejen různý druhy plastů na různých značkách a modelech, ale i na jedné mašině, jak víc druhů plastu s rozdílným svařováním, tak třeba i probarvenej plast s metalickou příměsí, všechno dohromady ...žene se to do záhuby, všechno čím dál víc hůř opravitelný se směrem: "zákazníku kup si fungl novej díl"
osiris píše: ...žene se to do záhuby, všechno čím dál víc hůř opravitelný se směrem: "zákazníku kup si fungl novej díl"
jo,věřím tomu,že tohle přesně už v marketinku společnosti ne jednou nějakého chytráka napadlo-motorky se válejí po zemi často....,tak dáme sice o něco víc za výrobu cypatého a problematického plastu,ale o to víc pak utržíme při prodeji náhradních dílů....
3 reakcí na tento příspěvek Oprava plastů
Pobavilo mě to, protože (jak v tom tvým výcucu několika skratek polymerů je taky napsáno) je ABS kombinace 3 polymerů Konkrétně je to tedy kopolymer akrylonitrilu, butadienu a styrenu. Proto jsem popichoval, jakej je rzodíl mezi "kombinací více plastů" a ABS, protože ABS je jednou z nich.
Moderní plasty na motorky se dělají, pokud vím, většinou z ABS. A protože ABS je kopolymer, kde se dá docela široce experimentovat (a výrobci tak činí) s poměrem sožek a pak se dá dosáhnout dosti odlišných vlastností výslednýho výrobku.
Takže pokud boky na tvý GSX-R jsou měkčí a nešly zavařit, mohlo to být jen abs s vyšším obsahem butadienu (to je to "B" v ABS a protože to je základ pro syntetickej kaučuk, dává ABSku tu měkkost, teda spíš houževnatost)
A co používají číňani nevím, ale PP se používá na nárazníky aut atd. Protože je na výrobu o hoodně levnější nežli ABS a vlastnosti má takový... spotřební. Lehko praská, a vůbec nutí lidi furt kupovat nový díly. ABS platí obecně za jeden z opravdu odolnějších z těhlech moderních termoplastů. Takže u číňáků bych klidně tipoval na PP, nebo i větvenej polyethylen (HDPE), nebo kdo ví z čeho to patlaj. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho
A k lepení... nemusí bejt na škodu. Jspu polymerní lepidla, který vytvořej mnohem pevnější spoj, nežli by člověk čekal. Pak jsou dokonce tvrdší nežli svár, ale to může bejt problém taky... obecně s těma polymerema (nebo jen s plastama) to je prostě věda na několik životů studia. Pro smrtelníka platí, že pokud do toho nevidí, jsou lepší opravy svěřit někomu kdo tomu opravdu rozumí, nebo koupit díl novej. Záleží na namáhání a požadavcích na vlastnosti
Svaření... je pro kapoty asi nejjistější. Je to jednoduchý a levný. Ale lepení, nebo náhražky z nějakejch pryskyřic můžou bejt často mnohem lepší, když se to umí
Naposledy editováno 16.04.2014 23:51:58
polopost píše: A co používají číňani nevím, ale PP se používá na nárazníky aut atd. Protože je na výrobu o hoodně levnější nežli ABS a vlastnosti má takový... spotřební. Lehko praská, a vůbec nutí lidi furt kupovat nový díly. ABS platí obecně za jeden z opravdu odolnějších z těhlech moderních termoplastů. Takže u číňáků bych klidně tipoval na PP, nebo i větvenej polyethylen (HDPE), nebo kdo ví z čeho to patlaj. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho
Tak nevím ,ale s tímhle úplně tak nesouhlasím ....že by PPčko lehce praskalo oproti ABSku ? ...bych řekl že je to teda spíš naopak
polopost píše: .............. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho...........
...jenže to nebyla poznámka ke svařitelnosti samotný, ale k opravitelnosti celkový, kdy metalický zrno v probarveným plastu je i "ustřižený" ve svým celku, nebo "plave" na samým povrchu, což je pak problém imitovat
polopost píše: Dolpf-cz: Tak abych to uvedl na správnou míru
Pobavilo mě to, protože (jak v tom tvým výcucu několika skratek polymerů je taky napsáno) je ABS kombinace 3 polymerů Konkrétně je to tedy kopolymer akrylonitrilu, butadienu a styrenu. Proto jsem popichoval, jakej je rzodíl mezi "kombinací více plastů" a ABS, protože ABS je jednou z nich.
Moderní plasty na motorky se dělají, pokud vím, většinou z ABS. A protože ABS je kopolymer, kde se dá docela široce experimentovat (a výrobci tak činí) s poměrem sožek a pak se dá dosáhnout dosti odlišných vlastností výslednýho výrobku.
Takže pokud boky na tvý GSX-R jsou měkčí a nešly zavařit, mohlo to být jen abs s vyšším obsahem butadienu (to je to "B" v ABS a protože to je základ pro syntetickej kaučuk, dává ABSku tu měkkost, teda spíš houževnatost)
A co používají číňani nevím, ale PP se používá na nárazníky aut atd. Protože je na výrobu o hoodně levnější nežli ABS a vlastnosti má takový... spotřební. Lehko praská, a vůbec nutí lidi furt kupovat nový díly. ABS platí obecně za jeden z opravdu odolnějších z těhlech moderních termoplastů. Takže u číňáků bych klidně tipoval na PP, nebo i větvenej polyethylen (HDPE), nebo kdo ví z čeho to patlaj. A to, jestli je celej plast probarvenej, nebo ne většinou nezáleží na materiálu. Pigmenty se daj přimíchat snad do všeho
A k lepení... nemusí bejt na škodu. Jspu polymerní lepidla, který vytvořej mnohem pevnější spoj, nežli by člověk čekal. Pak jsou dokonce tvrdší nežli svár, ale to může bejt problém taky... obecně s těma polymerema (nebo jen s plastama) to je prostě věda na několik životů studia. Pro smrtelníka platí, že pokud do toho nevidí, jsou lepší opravy svěřit někomu kdo tomu opravdu rozumí, nebo koupit díl novej. Záleží na namáhání a požadavcích na vlastnosti
Svaření... je pro kapoty asi nejjistější. Je to jednoduchý a levný. Ale lepení, nebo náhražky z nějakejch pryskyřic můžou bejt často mnohem lepší, když se to umí
viděl jsem x nárazníků promáčknutých do neuvěřitelných tvarů a nepraskly.tohle tlast co je na kapotách nesnese.... a už vůbec né,že by snesl více,než ten nárazník.
stejně tak na motorkách do bláta jsou plasty z PP a vydrží opravdu neskutečné věci.
ještě dodám,že i když jsi nám tady napsal hodně o problematice plastů a lepení,stále jsi nanapsal jsi svůj názor k samotnému tématu-k lepidlu na které se ptal zakladatal tématu.
bude držet na kapotách(už víme,že je těch plastů obrovská škála),nebo ne?
Stačí se podívat na youngův modul. PP má 1,5-1,8GPa a ABS může mít až okolo 3GPa.
jo s těma kovovejma částicema to je blbý.
A k tématu.. ptal se jestli se to dá koupit v ČR. odpovídám že nevím. Ale jestli je to dělaný přímo na kapoty, který se většinou dělají z ABS tak pročby ne. Ale z toho videa se člověk jen dozví jak se s tím pracuje a ne co to je. Ale věřím tomu, že to držet může dobře, ale do toho člověk nevleze... Jak jsem už psal. Lepenej spoj může bejt lepší a pevnější, ale musíc se vědět co a jak použít (třeba některý kovový nosný prvky se lepí, protože lepenej spoj má lepší pevnost nežli svár) ale když do toho člověk nevidí, je jistější to někomu svěřit a nechat to svařit. Kurva vždyť to jsou kapoty, estetika, žádná pevnostní nosná věc.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 32 | 28.8.2024 v 06:37 FJRPEPA |
Honda cbr 900 RR sc 28 servisní man... Honda CBR 900RR Fireblade | Ostravak1111 | 2 | 31.7.2024 v 15:21 Michal21 |
Servis Honda-Brno Honda CBR 900RR Fireblade | astet | 17 | 17.7.2024 v 00:09 Mazimenn |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |