Proto by mě zajímalo, jestli a jaké zkušenosti máte s LED žárovkami do hlavního světlometu.
Pro příklad ne tomto odkazu, co mám na mysli: http://www.stualarm...12-24v-30w6x5w-bila/
Předpokládám, že když to je myšleno pro auto/moto tak je to i schválené pro provoz na v.k., a nemusí se připojovat žádný regulátor, nebo jak se to jmenuje, jako například, když se dávají diodové blinkry.
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
U xenonových výbojek je zase zapotřebí měnič - de facto elektronický předřadník.
Ale bohužel - údaj "je to myšleno pro auto/moto" zdaleka neznamená, že to bude mít i potřebnou homologaci a zde o ní není zmínka, tedy 100% to homologaci mít nebude a hlavně nepočítej s tím, že to bude mít stejnou svítivost, jako žárovka. Navíc riskuješ, že to bude osazené šmelcovými čínskými prvky a za chvíli to odejde - takže jen vyhodíš peníze z okna. Za tu cenu máš několik žárovek, které v součtu vydrží dost možná déle, než tato rádoby žárovka.
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
naprosto nevhodné je zboží viz odkaz v zaváděcím topicu a podobnej čínskej šunt...nicméně ledy
(ledky) se opravdu pohnuly...doporučuju omrknout aplikace s orig Cree technologii...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Na příkonu neušetříš - jestli to bude opravdu 6x5W, tak nejen chladič, ale i poruchovej ventilátor. Svítit pro bude rozhodně díky geometrii nikoli jednoho bodového zdroje míň. A v neposlední řadě problém na STK, při běžné kontrole i nehodě.
Totéž je s LED blinkrame. Jsou dvě místa, kde to má na motorce SNAD smysl: nejrúznější kontrolky, klteré se většinou blbě mění a potom místo odcházejících sufitek (tam kde jsou použité) v zadním koncovém světle.
Jinak mě opravdu nic jiného nenapadá!
Zo už snad radši kombinaci turbonátoru s podsvícením, svítícíma ventilkama a rychlejma proužkama.
Selkie> ono právě ty zmiňované automobilky chladí LED hlavní světlo nejen pasivním chladičem čipů, ale i ventilátorem!
Naposledy editováno 03.05.2014 12:51:26
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
Naposledy editováno 03.05.2014 12:59:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Fidži_CZ> Máš s tím nějaké osobní zkušenosti, nebo jen Sobotní nuda?
Bandaska> To co píšeš dává smysl, máš nějaký tip, klidně si to koupím na zkoušku a pak vyhodím, rád si otestuji věci, než tu začnu plácat jako ostatní teoretici (už se mi takto doma válí 1 Xenon, například).... ten odkaz jsem zaslal jen aby se vědělo co mám na mysli, nemusí to být zrovna přesně toto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Pro autora:
Rovnou se na to vykašli, je to drahé a svítit to dlouho nebude. Je to čína, ikdyž ty Cree čipy to asi mít bude.
Ale je tady obrovský problém s chlazením, ten čip snese trvale max tak 100st. A i to je moc, čím chladnější tím lepší. A v tom zavřeném světle se to nemá jak chladit. Žárovce naopak vysoká teplota nevadí.
Navíc to 100% nemá homologaci. Ale dneska už se běžně do hlavních světel LED technologie dávají. První to měl tuším Cadillac.
Já jsem si cca 4 roky zpět něco podobného koupil, mělo to cca 10W a jen jsem to zkoušel na stole, svítilo to pěkně, ale za cca 10s plného výkonu to mělo asi 150st.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Bandaska píše: Fidži_CZ> proud odpovídá jedné diodě...oni ti co to dovážej, nedělaj rozdil mezi holinkama a hodinkama...
Ano to odpovídá, jenže 5W diody mají cca. 250-300lm. Takže se to trochu rozchází. Ostatně si kdyby to mělo 30W, tak si nedokážu představit, že by se to uchladilo.Tady je ta samá z DX.com http://www.dx.com/p...-251060#.U2TVPCjPvMA
Mopadge píše: J.M.K.> Znovu jsem si přečetl co jsem napsal a nevidím, že bych se ptal na teorie. V příspěvku je jasně psané "Proto by mě zajímalo, jestli a jaké zkušenosti máte s LED žárovkami do hlavního světlometu." -jo chybí tam otazník.
Fidži_CZ> Máš s tím nějaké osobní zkušenosti, nebo jen Sobotní nuda?
Bandaska> To co píšeš dává smysl, máš nějaký tip, klidně si to koupím na zkoušku a pak vyhodím, rád si otestuji věci, než tu začnu plácat jako ostatní teoretici (už se mi takto doma válí 1 Xenon, například).... ten odkaz jsem zaslal jen aby se vědělo co mám na mysli, nemusí to být zrovna přesně toto.
celé je to o zdroji, ledce a jejím odvodu tepla a reflektoru....
Já kupuju v digikey, ale dá se to sehnat i v cz...ovšem nezanedbatelně dráž...podívej se do těch datasheetů,tam budeš mít inspirace na tejdny...pár odkazů..
reflektory apod.
ledky - chipy
Fidži_CZ píše: Ano to odpovídá, jenže 5W diody mají cca. 250-300lm. Takže se to trochu rozchází. Ostatně si kdyby to mělo 30W, tak si nedokážu představit, že by se to uchladilo.
Tady je ta samá z DX.com http://www.dx.com/p....U2TVPCjPvMA [/quote]
noo....neuchladilo... tohle je cílený na lidi, kteří do toho nevidí a nechaj se oblafnout......já zase nerozumim pletení a háčkování...koupil bych první pěkně eloxovanou jehlici, na kterou bych pad...
www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-DC12V-18V-60W-4000Lm-H7-Car-LED-Headlight-Lamp-6000K-CREE-LEDs-Bulbs-For/1603391651.html
Kdyby to mělo barevnou teplotu kolem 4300 K, tak by to mohlo svítit pěkně (pokud jsou parametry pravdivé), otázka je jak dlouho a jak moc velký vliv má větší svítící plocha LEDky oproti vláknu žárovky na nežádoucí rozptyl světla ze světlometu. Normální halogenová žárovka 55 W má světelný tok kolem 1300 Lm.
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
Když to montují sériově do motocyklů, mohlo by se to prodávat i zvlášť v nějaké rozumné kvalitě. Je mi jedno jestli to stojí 500,- nebo 1.500,-.
sered píše: J.M.K.> navíc PROČ? Jen proto být in???
Na příkonu neušetříš - jestli to bude opravdu 6x5W, tak nejen chladič, ale i poruchovej ventilátor. Svítit pro bude rozhodně díky geometrii nikoli jednoho bodového zdroje míň. A v neposlední řadě problém na STK, při běžné kontrole i nehodě.
Totéž je s LED blinkrame. Jsou dvě místa, kde to má na motorce SNAD smysl: nejrúznější kontrolky, klteré se většinou blbě mění a potom místo odcházejících sufitek (tam kde jsou použité) v zadním koncovém světle.
Jinak mě opravdu nic jiného nenapadá!
Zo už snad radši kombinaci turbonátoru s podsvícením, svítícíma ventilkama a rychlejma proužkama.
Selkie> ono právě ty zmiňované automobilky chladí LED hlavní světlo nejen pasivním chladičem čipů, ale i ventilátorem!
Tak Tě vyvedu z omylu: LED blinkry maj svítivost VĚTŠÍ než klasika 20W, ale jen kvalitní a ne čínský šunt. maj při tom 6W...
Mopadge píše: Ten odkaz má pouze upřesňující charakter. Nikdo neříkal, že zrovna tuto nutně potřebuju. Proto se ptám tady a ne v tom obchodě
Když to montují sériově do motocyklů, mohlo by se to prodávat i zvlášť v nějaké rozumné kvalitě. Je mi jedno jestli to stojí 500,- nebo 1.500,-.
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
Sám dělám pokusy se 100w led a i chladič s PC s aktivním chlazením s tím má co dělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
J.M.K. píše: AndělČK> A která to je? Uveden je předpokládám příkon a je u ní k dispozici "srovnávací" údaj v přepočtu na žárovku (ohledně představy o svítivosti)?
To jsou pouze samotné diody a svítivost by měla být cca 10000 lm.
Přepočet na žárovku.... No cca jako 1000W halogen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
J.M.K. píše: AndělČK> Tak to už by byla slušná dělovka, to by se mně také hodilo. Takže je to rastr čipů na chladiči? Napájení přes stabilizátor (jsou k sehnání i IO drivery-budiče) považuju za samozřejmé.
Příkon 100w má pouze 1 dioda. Mám k tomu vyrobený proudový zdroj. Celkově mám připraveno 4ks těchto led diod.
E: Že by?
Naposledy editováno 03.05.2014 21:30:51