1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
xarel píše: DRN.> nikdy to nedělalo, až poslední tejden sem vyměňoval 4x
Mohlo se tam něco povolit a už se to třepe, né že by to na číně byla nějaká náhoda
Jaký tam dáváš? Není to nějaký noname?
e: Netvrdím, že je to 100% tím, ale jedna z příčin by to být mohla.
Naposledy editováno 23.07.2014 12:26:05
1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
http://www.dx.com/p/...nal-light-12v-286854
2 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
Dobijení to utáhne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
J.M.K. píše: Tomu voltmetru konkrétně u tohoto typu rozhodně nevěřit, u některých kusů (viz třeba Hipík) je zázrak, že budíky vůbec fungují. Rozhodně změřit napětí na baterce při běžícím motoru a zapnutých světlech a to kvalitním měřákem, ne abfálem za 200,- z kaufu, ale příčina bude spíš v těch vibracích. Kámoš měl čínskou kopii Rebela 125 a furt řešil pro změnu praskání přední žárovky - a jako na potvoru tam byla zrovna Ba20d 35/35W a tu nebylo možně nikde "normálně" sehnat.
Ba20d má kupa starších origo jap. malorážek - běžná žárovka, do 40 Kč - jednou za 5000 km ji měním, je to lepší, než řešit zčernalou baňku a poloviční svítivost u dnešních šmejdů.
K LEDce - záleží na umístění patice, pokud je vzadu kolmo na směr jízdy, tak běžné LEDkovky nemají šanci. Nebudou správně svítit.
1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
Pominu-li homologaci (tu nemají), tak za dost podstatný považuji minimální rozdíl svítivosti v obou rozsazích. Jinak: koncové nějak svítí a při brždění se na svítivosti takřka nic nezmění. Těch žárovek jsem koupil několik od různých výrobců. Vždy jsem s úspěchem vyreklamoval peníze zpět se sdělením, že je to sice hloupá vlastnost, ale je jim bytostně daná. Na motorce "světýlka" příliš neřeším, ale absence brzdového světla mi přijde poněkud nebezpečná. Pokud někdo zná opravdu funkční ekvivalent 5/21, prosím poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
xarel> rrss má na mysli to, že zatímco žárovka svítí prakticky "všesměrově", tak LED (běžná) svítí jen relativně úzkým paprskem (vyzařovací úhel okolo 30°). Tím pádem, je-li u zadního světla osa objímky žárovky vertikálně, takže žárovka je baňkou dolů, nebo nahoru, tak diody v tom případě budou svítit do "mrtvé" zóny světla, ale nebudou vůbec svítit dozadu. Totéž, když bude ve světle žárovka osou v "pravolevém" směru na směr jízdy - pak bude LED "žárovka" svítit do strany, ale dozadu opět ne. Musel bys mít světlo, u kterého je osa patice žárovky shodná s osou směru jízdy (podélnou osou motocyklu).
E: Milos1> Do červených sekcí zadních světel u F128 jsem si už kdysi udělal tišťáky (DPS) s rastrem supersvítivých červených LED a pro koncové světlo tam je svítivost sražená pomocným sériovým odporem. V přívodech od "koncovky" a "brzdy" je ještě diodová výhybka, aby se to nehádalo... už jsem to zde dříve popisoval. Rozdíl svítivosti tam byl značný a při koncovkách to mělo 20x a při brzdovkých dokonce 80x menší příkon, než žárovka. Ale byla to holt poctivá domácí stavba, navíc na míru danému světlu. S nefunkčností těch kupovaných náhražek souhlasím, sám jsem je chvíli používal místo 4W obrysovky (Ba9) a 5W osvětlení SPZ (BA15s) a životnost byla pár neděl - nekvalitní LED a navíc poddimenzované odpory.
Naposledy editováno 23.07.2014 22:00:48
1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
Dal jsem tam 24V a zatím jede, tak uvidíme, třeba je vyřešeno.
Milos1 píše: Na "dvouvláknové" LEDky pozor. Všude inzerují jako ekvivalent 5/21W - koncové - brzdové.
Pominu-li homologaci (tu nemají), tak za dost podstatný považuji minimální rozdíl svítivosti v obou rozsazích. Jinak: koncové nějak svítí a při brždění se na svítivosti takřka nic nezmění. Těch žárovek jsem koupil několik od různých výrobců. Vždy jsem s úspěchem vyreklamoval peníze zpět se sdělením, že je to sice hloupá vlastnost, ale je jim bytostně daná. Na motorce "světýlka" příliš neřeším, ale absence brzdového světla mi přijde poněkud nebezpečná. Pokud někdo zná opravdu funkční ekvivalent 5/21, prosím poradit.
ahoj, koupil jsem v B-C LEDku s double funkcí a nemůžu si v nejmenším stěžovat. rozdíl ve svítivosti je markantní.
možná je to i vhodnou montáží - směr diod je přímo dozadu za motorku.
1 reakcí na tento příspěvek Neustálé praskání zadní dvouvláknovky 12vp21/5w
Naposledy editováno 25.07.2014 07:07:37
"Urychlit" by černání to šlo třeba právě tím, že se vlákno bude přehřívat, což se při chybné konstrukci může dít i při správném napětí. Takže máš recht - vyzkoušet jinou značku, nebo typ žárovky.
Také se někdy stane, že před spálením vlákna se baňka zevnitř pokryje mléčným povlakem. Ten způsobí zavzdušnění baňky a jedná se jednoznačně o zmetek hodný reklamace.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | Zadry | 6 | 20.3.2016 v 16:50 hrochino |
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 5 | 25.7.2014 v 20:40 J.M.K. |
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 1 | 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy |
Airbox VS. Sportovní sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 6 | 20.4.2014 v 20:20 callowsick |