Téma: zkušenosti maxon ardour 125
24.7.2014 v 20:18
Dnes jsem si koupil nový MAXON ARDOUR 125 a rád bych se podělil o první zkušenosti.
Jsem ročník 1961,mladého ducha a divočejší pvahy.Měřím 180cm a váha 85kg.
Na "motorce" už nelumpačím ale občas mě to ještě chytne
Prvnich 100km úspěšně zvládnuto,je mi trošku menší ale když se přesunu na sedadlo spolujezdce tak to jde.
Po najetí asi 70km jsem to chvilku zkusil naplno,ukázalo to 90km/h tak myslím,že těch 80 to mohlo jet.Ale to byl jenom okamžik,jinak jsem jezdil kolem 60km/h.než se to trochu zajede.
Brzdy super,manévrování taky,odpruženi bez problémů.
Je poznat,že to moc žádnádná kvalita není ale za ty prachy....
Plasty jsou slabší,myslím,že se mi brzy ulomí sedadlo v pantu.
Na palubce chybí hodiny,vynulování tachometru (trip),zvukové upozornění na nevypnutý blinkr ale to už bych chtěl asi moc.
Zkusím tam namontovat "cyklokompjůtr".
Po 100km,rafička palivoměru mírně klesla pod maximum, tak uvidíme.
Celkově jsem velmi spokojen

Naposledy editováno 24.07.2014 20:20:07
Jsem ročník 1961,mladého ducha a divočejší pvahy.Měřím 180cm a váha 85kg.
Na "motorce" už nelumpačím ale občas mě to ještě chytne

Prvnich 100km úspěšně zvládnuto,je mi trošku menší ale když se přesunu na sedadlo spolujezdce tak to jde.
Po najetí asi 70km jsem to chvilku zkusil naplno,ukázalo to 90km/h tak myslím,že těch 80 to mohlo jet.Ale to byl jenom okamžik,jinak jsem jezdil kolem 60km/h.než se to trochu zajede.
Brzdy super,manévrování taky,odpruženi bez problémů.
Je poznat,že to moc žádnádná kvalita není ale za ty prachy....
Plasty jsou slabší,myslím,že se mi brzy ulomí sedadlo v pantu.
Na palubce chybí hodiny,vynulování tachometru (trip),zvukové upozornění na nevypnutý blinkr ale to už bych chtěl asi moc.
Zkusím tam namontovat "cyklokompjůtr".

Po 100km,rafička palivoměru mírně klesla pod maximum, tak uvidíme.
Celkově jsem velmi spokojen


Naposledy editováno 24.07.2014 20:20:07
U nás v práci to mají dva lidi...Zatím to jezdí! Jeden má asi 2000km druhý 1500km. Něco občas je potřeba opravit vyměnit jako karburátor pač to pořád chcípalo na volnoběh, spínačka-nešli zamknout řidítka apod.....Za ty prachy dobrý , ale já osobně bych koupil značkového za 45tis je krásná Piaggio New Typhoon 125.
Ahoj, já mám tedy Matadora (menší kola), ale jinak je to stejný. Mám už najeto 15000km a pořád pohoda. Motor neklepe, brzdy taky fungují a plasty po menším vyztužení přes zimu už nepraskají. Jen Ti povím mé poznatky. Pozor na palivoměr - dvakrát jsem tlačil k pumpě, protože nasadili špatně ručičku (pak jsem si ji přesadil aby mi ukazovala prázdno na 0,5l). Problém je trošku i s výfukem, protože se kolem 2000km začne rozpadat, ale jde to bez problému opravit, ale nýtovat koncovku je potřeba skoro každých 1000km (výfuk je ocel, koncovka hliník, nýty hliník - prostě se nýty roztáhnou a začne to strašně drnčet). Olej měním každých 1500km a dávám 10W40 asi cca 200,- litr. Ten motor není žádný zabiják, tak to stačí. Ještě bych poradil, ať Ti v záruce sundají zadní kolo. Je tam menší konstrukční chyba a nejde sundat :). Já na to přišel hned po záruce, když jsem chtěl vyměnit gumu a vím, že s tím měla problém většina lidí. je tam plechová výstuha s ložiskama a ty ložiska jsou bohužel nalisovaná na hřídeli od sekundárního převodu. Jinak za ty peníze bych si ho koupil znovu, ušetřil za benzín místo auta a i ve městě spoustu času v kolonách. Jo a zkontroluj si, jestli nemáš přidělanou kostru na plastovém krytu u větráku. Hned jí kdyžtak předělej někam přímo na motor, jinak shoří pár kabelů :).
Včera jsem dále zajížděl,po ujetí asi 10km,palivoměr rapidně klesl,po najetí 144km jsem doplnil 4,1 litru tudíž spotřeba 2,8 litru na stovku.Takže potvrzuji Zembovi82,že si na to dám bacha 
Objel jsem Brno dokolečka,zamířil na Vyškov přes Ochoz po okresních cestách a vracel se kolem Blanska domů.
Skůtřík nezlobil,pohodová,celkem tichá jízda cca 60km/h. Pak mě chytla průtrž mračen ve které jsem musel asi 5 km jet,než jsem na okraji Blanska zaparkoval v autobusové zastávce.
I při dešti nebyli žádné problémy krom promočeného oblečení ale to není problém skůtru ale můj
Jediná oprava cestou byla dotažení zpětného zrcátka,které se na našich upravených okreskách uklepalo.
V pondělí dojedu do 300km a hurá na první garančku.
Šťastnou cestu všem

Objel jsem Brno dokolečka,zamířil na Vyškov přes Ochoz po okresních cestách a vracel se kolem Blanska domů.
Skůtřík nezlobil,pohodová,celkem tichá jízda cca 60km/h. Pak mě chytla průtrž mračen ve které jsem musel asi 5 km jet,než jsem na okraji Blanska zaparkoval v autobusové zastávce.
I při dešti nebyli žádné problémy krom promočeného oblečení ale to není problém skůtru ale můj

Jediná oprava cestou byla dotažení zpětného zrcátka,které se na našich upravených okreskách uklepalo.
V pondělí dojedu do 300km a hurá na první garančku.
Šťastnou cestu všem

1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti maxon ardour 125
Ahoj všem, mám tento skútr cca 2 roky a spokojenost, až na ty plastové úchyty krytů, které praskají. Někdo mi zřejmě ukradl nožní startér, pátrám který typ tam přesně patří. Kdo máte tento skútr, poradíte mi i spojovací materiál, který tam pak patří? Jaké typy šroubů, podložka apod., pokud by byl někdo hodně hodný, prosím o detailní fotku, z ní určím i typ nožního startéru, který mám shánět. Děkuji všem
1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti maxon ardour 125
Zdravím maxoňáky.Vlastnim ardour 125 r.v.2015najete cca300 km. Mám na Vás zkušenější dotaz ohledně el.startovaní. Po zimě nejde nastartovat tlačítkem,ani neškrtne. Nakopnout jde-bez problémů naskočí. Po ujetí cca 10 km.jsem zkusil tlačítko start. a nastartoval,ale jen jednou. Baterie je ok, samotný startér se točí...napadlo mě ještě startovací relé,nevím kde se nachází.. prosím o pomoc a předem děkuji. Čili
Ladineeek> Páka nožního startování můžeš koupit na Autokelly za 182,-Kč
https://www.autokell...64;40069042;40069044
Naposledy editováno 11.04.2018 11:05:09
https://www.autokell...64;40069042;40069044
Naposledy editováno 11.04.2018 11:05:09
Je to čína se vším všudy. Palivoměr ukazuje stále plnou a jakmile začne raficka klesat, doporuciji zajet k pumpě, zbývají tam cca 2 litry paliva...
Spotřeba vysoká, měla by být 2-3l, realita je ale 4-5, což je ve spojení s malou nádrží dojezd cca 100-120 km, což je žalostné...
Jestli má někdo doporučení, jak spotřebu snížit, nebo výkon zvýšit, budu rád.
Mám zkušenosti s Jawama 125 s motory z číny, výkon byl kolem 9kw, spotřeba do 3,5 litru styl jízdy pořád plný plyn a rychlost i lehce pres 100 km/h. Tak proč zde je takový rozdíl ve výkonu a spotřebě???
Jinak problémy s hlavním stojanem a jeho poddimenzovani jsme vyřešili svépomocí, servisní zázemí sice velké, ale neochota něco opravit, raději to vymění a šrouby zalepí, než aby napravovali konstrukční chyby. Kdo nemá dílnu či šikovné ruce, koupi bych mu nedoporučil.
Spotřeba vysoká, měla by být 2-3l, realita je ale 4-5, což je ve spojení s malou nádrží dojezd cca 100-120 km, což je žalostné...
Jestli má někdo doporučení, jak spotřebu snížit, nebo výkon zvýšit, budu rád.
Mám zkušenosti s Jawama 125 s motory z číny, výkon byl kolem 9kw, spotřeba do 3,5 litru styl jízdy pořád plný plyn a rychlost i lehce pres 100 km/h. Tak proč zde je takový rozdíl ve výkonu a spotřebě???
Jinak problémy s hlavním stojanem a jeho poddimenzovani jsme vyřešili svépomocí, servisní zázemí sice velké, ale neochota něco opravit, raději to vymění a šrouby zalepí, než aby napravovali konstrukční chyby. Kdo nemá dílnu či šikovné ruce, koupi bych mu nedoporučil.
za vysokou spotřebou by mohl být špatně fungující automatický sytič - oblíbená porucha skútrů z číny. Základní poloha sytiče je totiž Otevřeno a teprve topné tělísko zařizuje jeho zavření. Dá se koupit sada, kterou si snadno přestavíš sytič na manuální ovládání a je od toho pokoj.
ad výkon - je to slabota, ještě okradená poměrně vysokými odpory CVT převodovky. Nejlepší zvýšení výkonu je sada 150cc válce s pístem. dá se koupit kolem litru-1500,-, montáž je snadná a motor ožije v akceleraci a kopcích (maximálka mi zůstala stejná...).
Lepší variátor z řady levných (=cca kolem tisíce czk) má malý efekt.
Překvapivě mi hodně pomohly lepší zadní tlumiče. Nejenže se uklidnil podvozek, ale protože se při rozjezdu tolik nestlačovaly, zlepšil se i start z místa.
Cenu nemají sportovní vačky, ani zapalovací cívka nebo CDI "racing" :D vyzkoušeno....
Doporučit by se ještě daly přídavné filtry do tělesa sacího filtrboxu, důsledný spasování kanálků v hlavě a sacího/výfukového potrubí, poznat je i odlehčený spojkový zvon, ale to extra koně nepřidá - jen to doladí chod motoru.
Dal bych větší válec a vidělo by se
ad výkon - je to slabota, ještě okradená poměrně vysokými odpory CVT převodovky. Nejlepší zvýšení výkonu je sada 150cc válce s pístem. dá se koupit kolem litru-1500,-, montáž je snadná a motor ožije v akceleraci a kopcích (maximálka mi zůstala stejná...).
Lepší variátor z řady levných (=cca kolem tisíce czk) má malý efekt.
Překvapivě mi hodně pomohly lepší zadní tlumiče. Nejenže se uklidnil podvozek, ale protože se při rozjezdu tolik nestlačovaly, zlepšil se i start z místa.
Cenu nemají sportovní vačky, ani zapalovací cívka nebo CDI "racing" :D vyzkoušeno....
Doporučit by se ještě daly přídavné filtry do tělesa sacího filtrboxu, důsledný spasování kanálků v hlavě a sacího/výfukového potrubí, poznat je i odlehčený spojkový zvon, ale to extra koně nepřidá - jen to doladí chod motoru.
Dal bych větší válec a vidělo by se

Že palivoměr ukazuje pořád plnou a potom relativně rychle klesá je tím že je dlouhé potrubí od hrdla k samotné nádrži, palivoměr začne klesat až vyjedete palivo v potrubí.
Při špatném zacvakávání sedla se pořádně nevrací mechanismus pod sedlem - znovu zahýbat klíčkem a pokud to dělá často promazat mechanismus a bohden.
Mě osobně skútr začal na 3000 km vydávát při dojíždění a brzdění motorem strašný takový šrotující zvuk někde od spojky. Nejdřív jsem myslel že to je něco od výfuku ale nejspíš ne. V záručním servisu jsou asi hluchý a radši nic neslyší. Máte někdo něco podobného?
Při špatném zacvakávání sedla se pořádně nevrací mechanismus pod sedlem - znovu zahýbat klíčkem a pokud to dělá často promazat mechanismus a bohden.
Mě osobně skútr začal na 3000 km vydávát při dojíždění a brzdění motorem strašný takový šrotující zvuk někde od spojky. Nejdřív jsem myslel že to je něco od výfuku ale nejspíš ne. V záručním servisu jsou asi hluchý a radši nic neslyší. Máte někdo něco podobného?
callowsick, díky za informace, teď, když má skútr nalitano 7000,
tak se trošku rozdýchal a i spotřeba šla odhadem na 4 litry.
A kupodivu, zatím vše funguje docela dobře.
Proto se v tom nechci raději vrtat.
Pokud žena nebude dělat příští rok ŘP A2, pak budu o kitu vážně uvažovat, ať se v kopcích tolik netrápí...
tak se trošku rozdýchal a i spotřeba šla odhadem na 4 litry.
A kupodivu, zatím vše funguje docela dobře.
Proto se v tom nechci raději vrtat.
Pokud žena nebude dělat příští rok ŘP A2, pak budu o kitu vážně uvažovat, ať se v kopcích tolik netrápí...
1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti maxon ardour 125
Mám Maxon Ardour 125, koupený nový 5/2017, do dnes najeto 23.000 km. Nechci tu psát o jízdních vlastnostech, to u takové číny nemá smysl, ale spíš, na co si dát pozor provozně: V záruce vychytat všechny, i drobné závady. Nejčastější jsou vadný palivoměr (jak jsem zjistil v servisu, tak prý skoro každý kus), nefunkční nakopávačka, špatná pružina vracení pastorku startéru. V záruce pečlivě dbát na předepsané servisní intervaly, jinak dovozce neuzná žádnou záruční opravu, byt s tímto nesouvisející. Kontrolovat stav oleje v převodovce variátoru! Je to takový hodinový, poddimenzovaný strojek a nedostatek oleje ho zničí velmi rychle. Mezi nájezdem 15-20 tis. km, podle zacházení, praskne řemenice variátoru. Pozor! Pro naprostého laika špatně odhalitelná závada. Vypadá to, že praskl pouze řemen, ale když ho vyměníte tak ho během pár desítek kilometrů vadná řemenice roztrhne znovu. Samozřejmě plasty, ty jsou nekvalitní, po 4 letech křehké. Ale na to se člověk musí povznést. Ocelové části jsou z bláta, při nastupování spolujezdce se ohýbá držák stupačky jen jeho vahou
)) S motorem a podvozkem jsem problémy neměl. To jsou všechno závady, kterým jsem musel za ty 4 roky já čelit. Jinak si myslím, že skútr není až zase tak špatný. Není určen pro výlety a sportovní jízdu, na to nemá ani výkon. Ale jako denní dopravní prostředek, nákupy+do práce je ideální. Je třeba mít na paměti, že stojí 3x méně než značkový skůtr odpovídající kubatury a velikosti. Náhradní díly jsou relativně levné a dostupné. Ale budete odkázáni pouze na nákup v AutoKelly. Pokud nebude mít díl skladem, čekáte a někdy i dost dlouho. Nepodařilo se mi zjistit žádnou druhovýrobu ani sklad dílů v jiném státě. Nelze najít ani podle fotek, ani podle katalogových čísel. Nevím to jistě, ale asi se jedná o značku vyráběnou na zakázku pouze pro dovozce v ČR, ale nevím. Taky se v AutoKelly připravte, že personál se dělí bud na naprosté neochotné pitomce nebo úplně normální fajn prodavače. Je to 50/50%, nic mezi jsem tam nepotkal. Možná už kvůli tomu bych do této čínské značky znovu nešel, i když jinak celkem splnila mé očekávání..

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Koupě skútru Maxon Ardour | Fukušima | 5 | 10.1.2023 v 16:34 E-Ryc |
Lambda sonda Maxon Ardour | Markdjus | 4 | 7.8.2022 v 22:34 Romans512 |
Kontrolka na palubní desce Maxon Ardour | Markdjus | 6 | 1.6.2022 v 21:11 udinar |
Seřizování ventylu maxon ardur 125 ... Maxon Ardour | Markdjus | 3 | 28.5.2022 v 17:41 udinar |
Maxon Ardour 125-Problem s nastarto... Maxon Ardour | alex99 | 4 | 6.4.2022 v 10:42 misho119 |